Teoria Magnokraftu cz2.pdf

(5048 KB) Pobierz
Microsoft Word - 14p_03.doc
Prof. dr inż. Jan Pająk
Zaawansowane Urządzenia Magnetyczne - tom 1
Teoria Magnokraftu - część 2:
Magnokraft
Monografia naukowa, 4-te wydanie, Nowa Zelandia, 2009 rok, ISBN 978-1-877458-19-4
Copyright © 1998 by Prof. dr inż. Jan Pająk.
Wszystkie prawa zastrzeżone. Całość ani też żadna z części niniejszej monografii
nie może zostać skopiowana, zreprodukowana, przesłana, lub upowszechniona w
jakikolwiek sposób (np. komputerowy, elektroniczny, mechaniczny, fotograficzny, nagrania
telewizyjnego, itp.) bez uprzedniego otrzymania wyrażonej na piśmie zgody autora lub
zgody osoby legalnie upoważnionej do działania w imieniu autora. Od uzyskiwania takiej
pisemnej zgody na kopiowanie tej monografii zwolnieni są tylko ci którzy zechcą wykonać
jedną jej kopię wyłącznie dla użytku własnego nastawionego na podnoszenie wiedzy i
dotrzymają warunków że wykonanej kopii nie użyją dla jakiejkolwiek działalności
zawodowej czy przynoszącej dochód, a także że skopiowaniu poddadzą cały wybrany tom
lub całą monografię - włącznie ze stroną tytułową, streszczeniem, spisem treści i rysunków,
wszystkimi rozdziałami, tablicami, rysunkami i załącznikami. Bez tej zgody autorzy innych
opracowań mogą także cytować niewielkie fragmenty niniejszej monografii (nie dłuższe niż
5 stron) - pod warunkiem jednak że przy swoim cytowaniu podadzą dokładne dane
bibliograficzne tego cytowania (tj. podadzą autora, tytuł, wydanie, oraz podrozdział
niniejszej monografii z której owo cytowanie pochodzi).
Opublikowano w Nowej Zelandii prywatnym nakładem autora, w dwóch językach: polskim i
angielskim. Data najnowszej aktualizacji nieniejszego tomu: 3 września 2009 roku.
Niniejsza monografia [1/4] stanowi raport naukowy z przebiegu badań autora. Stąd
prezentacja zawartych w niej danych o wartości dowodowej lub dokumentacyjnej dokonana
została według standardów przyjętych dla publikacji (raportów) naukowych. Szczególna
uwaga autora skupiona była na wymogu odtwarzalności i możliwie najpełniejszego
udokumentowania źródeł, tj. aby każdy naukowiec czy hobbysta pragnący zweryfikować
lub pogłębić badania autora był w stanie dotrzeć do ich źródeł (jeśli nie są one poufne),
powtórzyć ich przebieg, oraz dojść do tych samych lub podobnych wyników.
Monografia [1/4] jest już czwartym wydaniem (poszerzonym, przeredagowanym i
przeformatowanym) najważniejszej [1] publikacji naukowej autora. Kompletowanie tej
monografii zostało rozpoczęta w 1997 roku. Pierwsze jej opublikowanie miało miejsce w
1998 roku (początkowo tylko w języku polskim). Aż do 2001 roku [1/4] była
upowszechniana w papierowej formie. Internetowe upowszechnianie jej czwartego
wydania, już w dwóch językach (polskim i angielskim) było rozpoczęte w 2001 roku. Od
2001 aż do 2008 roku tekst i ilustracje [1/4] były oferowane oddzielnie w internecie w 3
formatach źródłowych (WP6, DOC, PDF). Począwszy od 2007 roku zmieniona i
filozoficznie inna wersja tej monografii [1/4] zaczęła być upowszechniana w internecie jako
piąte wydanie [1/5]. W 2008 roku niniejsza [1/4] została przeformatowana, jej ilustracje były
powłączane do tekstu, zaś gotowa do druku [1/4] upowszechniana byla w formacie PDF.
W czasach pisania tej monografii [1/4], aż do października 1998 roku, adres autora był:
Assoc. Prof. Jan Pająk,
Faculty of Engineering, Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS)
94300 Kota Samarahan, Sarawak (Borneo), MALAYSIA
Od lutego 2001 roku, autor używa następującego adresu:
Dr inż. Jan Pająk, P.O. Box 33250, Petone 5046, NEW ZEALAND
Tel. dom (2009): +64 (4) 56-94-820; E-maile: janpajak@gmail.com lub jpajak@poczta.wp.pl
2
STRESZCZENIE
tomu 3 monografii [1/4] "Zaawansowane urządzenia magnetyczne", ISBN 978-1-877458-19-4
Czym będzie dyskoidalny magnokraft pierwszej generacji? Wyobraźmy sobie statek
kosmiczny napędzany pulsującym polem magnetycznym. Jego kształt będzie przypominał
odwrócony do góry dnem talerz. Wykonany będzie z przeźroczystego materiału o regulowanym
stopniu odbicia i przepuszczania światła. Stąd w obecności silnego światła słonecznego odbijał
będzie promienie słoneczne jak lustro błyszczące się metalicznym, srebrzystym kolorem cyny.
Natomiast podczas lotów nocami będzie całkowicie przeźroczysty. Potrafił on będzie mknąć
bezgłośnie w przestworzach z ogromnymi szybkościami, a także w razie potrzeby zawisnąć
nieruchomo w jednym punkcie jak dzisiejszy balon. Będzie zdolny do latania w próżni kosmicznej,
powietrzu, wodzie, rozpalonych gazach i magmie, a nawet w materii stałej takiej jak skały czy
budynki w których drążył będzie szkliste tunele. Wyniesie on ludzi do gwiazd. Awansuje także
naszą cywilizację do statusu międzygwiezdnego, kiedy to nasza planeta przestanie być dla nas nie
tylko żywicielką ale także i więzieniem.
Magnokraft budowany będzie w kilku odmianach technicznych. Najbardziej jego
podstawowa odmiana przyjmie właśnie kształt opisanego powyżej srebrzystego dysku. Niezależnie
od niego, statek ten budowany też będzie w tzw. wersji czteropędnikowej, przyjmującej kształt
kwadratowej lub prostokątnej chatki z piramidkowym dachem i czterema beczkowatymi pędnikami
umieszczonymi w jej narożnikach. Ponadto budowana będzie jego wersja osobista przyjmująca
formę odpowiedniego kombinezonu składającego się m.in. z pasa i butów zawierających w sobie
pędniki magnetyczne. Osoby wyposażone w taki napęd osobisty zdolne będą do latania w
powietrzu, chodzenia po wodzie i wskakiwania na najwyższe budynki, bez zauważalnego dla
postronnego obserwatora specjalnego ekwipunku czy wehikułu.
Dyskoidalne (a także i czteropędnikowe) magnokrafty budowane będą w ośmiu typach
wzajemnie różniących się wielkością. Każdy ich następny typ będzie dwa razy większy od typu
poprzedniego. Rozpoznanie z którym typem mamy w danym momencie do czynienia dokonywać
będzie można na kilka różnych sposobów - najłatwiej poprzez pomiar stosunku wymiarów
gabarytowych danego statku (w przypadku magnokraftów dyskoidalnych - stosunku ich D/H=K).
Sercem magnokraftu będzie urządzenie napędowe zwane "komora oscylacyjna" opisane w
tomie 2. Urządzenie to będzie wypełniało w nim podobne funkcje jak pędnik odrzutowy wypełnia we
współczesnych samolotach.
Niezależnie od magnokraftów pierwszej generacji w przyszłości budowane też będą
magnokrafty drugiej i trzeciej generacji. Ich opisowi poświęcone będą tomy 10 i 14 tej monografii.
Niniejsze opracowanie jest trzecim tomem najważniejszej mojej monografii, zestawiającym
wyniki wszystkich dotychczasowych badań jakie poświęciłem magnetycznym urządzeniom
napędowym, energetycznym i łącznościowym, które - jak to jednoznacznie wynika z przytoczonych
w niej Tablic Cykliczności - już wkrótce zapanować powinny na naszej planecie. Monografia ta
prezentuje cały szereg takich urządzeń, niemal wszystkie z których wynalezione zostały i
rozpracowane przez mnie samego, na podstawie przesłanek, wskazówek i symetryczności
wynikających z moich Tablic Cykliczności. Jej treść rozbita została na sześć oddzielnych tomów
tekstowych, każdy poświęcony odrębnemu tematowi, plus dodatkowy tom siódmy przygotowany dla
wygodniejszego analizowania omawianych tutaj teorii a zestawiający powtórzenie wszystkich tablic
i rysunków. Niniejsze opracowanie jest jedynie jej pierwszym tomem. Opisuje ona podstawowe
rodzaje omawianych urządzeń, ich najistotniejsze atrybuty - szczególnie te umożliwiające ich
wykorzystanie do awansowania naszej cywilizacji do statusu podróży międzygwiezdnych,
indukowane przez nie zjawiska, oraz przykłady materiału dowodowego potwierdzającego pewność
sukcesu po podjęciu się ich zbudowania. Zawiera ona także procedury badawcze i rozwojowe oraz
eksperymenty jakich zrealizowanie umożliwi zapoczątkowanie procesu budowy i urzeczywistniania
tych urządzeń, oraz weryfikowania poprawności teorii na jakich ich działanie zostało oparte.
Monografia ta reprezentuje więc opracowanie źródłowe dla owych urządzeń.
Aczkolwiek wielu czytelników może mieć subiektywne uczucie, że wehikuły i zaawansowane
urządzenia magnetyczne opisywane treścią tej monografii wybiegają daleko w przyszłość, jak to
będzie wykazane, faktycznie to już w chwili obecnej nasza cywilizacja posiada wszelką wymaganą
technikę i wiedzę aby natychmiast móc je zrealizować praktycznie. Czego ciągle jeszcze nam
brakuje to dojrzałość filozoficzna aby zaakceptować poprawność idei tych urządzeń, wiary w siebie
i swoją zdolność do ich urzeczywistnienia, oraz odwagi aby otwarcie zabrać się do ich budowania.
Zbudowanie magnokraftu i urządzeń do niego podobnych awansuje naszą cywilizację w erę
lotów międzygwiezdnych. Nadejście tej ery będzie się też wiązało ze zmianą w naszej filozofii,
postawach, sposobie patrzenia na otaczający nas świat, odpowiedzialności, problemów, itp.
3
SPIS TREŚCI tomu 3 monografii [1/4] "Zaawansowane urządzenia magnetyczne",
ISBN 978-1-877458-19-4.
Str: Rozdział:
─── ──────
1 Strona tytułowa
2 Streszczenie tomu 3
3 Spis treści tomu 3
(zauważ, ze pełny spis treści całej monografii [1/4] zawarty jest w tomie 1)
Tom 3 : Teoria Magnokraftu - część 2: Magnokraft
F-1 F. DYSKOIDALNY MAGNOKRAFT PIERWSZEJ GENERACJI
F-3 F1. Pędnik magnetyczny
F-5 F1.1. Zasada pochylania osi magnetycznej pędnika magnokraftu
F-6 F1.2. Układ napędowy
F-8 F1.3. Użycie pędników magnokraftu jako reflektorów świetlnych
F-8 F1.4. Użycie pędników jako agregatów klimatyzacyjnych
F-8 F1.5. Użycie pędników jako telepatycznych stacji nadawczo-odbiorczych
F-9 F1.6. Użycie pędników magnokraftu jako teleskopów i rzutników telepatycznych
F-11 F2. Powłoka magnokraftu
F-13 F2.1. Terminologia opisująca poszczególne części powłoki magnokraftu
F-16 F2.2. Materiały na powłokę magnokraftu
F-17 F2.2.1. Elektrodynamiczny model magnetorefleksyjności
F-18 F2.2.2. Telekinetyczny model magnetorefleksyjności
F-20 F2.3. Wyposażenie zewnętrzne powłoki magnokraftu
F-20 F2.4. Przestrzenie magnokraftu
F-21 F2.5. Pomieszczenia magnokraftu
F-24 F3. Kształty sprzężonych magnokraftów
F-25 F3.1. Sześć klas konfiguracji sprzężonych magnokraftów
F-26 F3.1.1. Kompleksy latające
F-28 F3.1.2. Konfiguracje semizespolone
F-29 F3.1.3. Konfiguracje niezespolone
F-29 F3.1.4. Platformy nośne
F-30 F3.1.5. Latające systemy
F-30 F3.1.6. Latające klustery
F-35 F3.2. Zasady sprzęgania i rozłączania
F-37 F3.3. Substancja hydrauliczna wypełniająca przestrzeń
pomiędzy magnokraftami (tzw. "anielskie włosy")
F-38 F3.4. Przewożenie małych statków na pokładach większych magnokraftów
F-39 F4. Warunki konstrukcyjne definiujące kształty powłoki magnokraftu
F-40 F4.1. Warunek równowagi pomiędzy siłą napędową i siłami stabilizacyjnymi
F-41 F4.2. Warunek narzucający aby liczba "n" pędników bocznych magnokraftu
była wielokrotnością czterech
F-41 F4.3. Podstawowy warunek stabilności siłowej
konstrukcji wehikułu wykorzystującego pędniki magnetyczne
F-44 F4.4. Warunek wyrażania współczynnika K przez stosunek
wymiarów gabarytowych
F-44 F4.5. Warunek optymalnego sprzęgania magnokraftów w latające systemy
F-45 F4.6. Warunek zazębiania się kołnierzy bocznych
F-46 F4.7. Typy magnokraftów
F-47 F4.8. Sposoby identyfikowania typu zaobserwowanego magnokraftu
F-50 F4.9. Szkielet magnetyczny
4
F-51 F5. Pole magnetyczne magnokraftu
F-51 F5.1. "Strumień startu"
F-53 F5.2. Nazewnictwo biegunowości magnesów
F-54 F5.3. Długość efektywna komór oscylacyjnych oraz siła magnetyczna netto
F-55 F5.4. Wyznaczanie wartości "strumienia startu"
F-57 F5.5. Wyliczenie "energii napełnienia" zawartej w polu magnokraftu
F-60 F5.6. Energia pola magnokraftu jest samo-odzyskiwalna
F-60 F5.7. Dlaczego ziemskie pole magnetyczne nie może być nazywane "słabym"
F-61 F5.8. Ziemskie pole magnetyczne jest w stanie wykonać
technicznie użyteczną pracę
F-61 F5.9. Eksperyment Joe Newman'a demonstrujący magnetyczny napęd balonu
F-63 F6. Manewrowanie magnokraftem
F-64 F6.1. Wznoszenie się, zawisanie i opadanie magnokraftu (magnetyczny wypór)
F-65 F6.2. Loty wzdłuż południków Ziemi (tj. loty z południa ku północy lub
z północy ku południu)
F-66 F6.3. Loty wzdłuż równoleżników Ziemi (tj. ze wschodu na zachód lub
z zachodu na wschód)
F-68 F6.3.1. Eksperyment udowadniający istnienie
równoleżnikowej siły napędowej
F-69 F6.3.2. Dedukcja jaka wyjaśnia zasadę formowania
równoleżnikowej siły napędowej
F-70 F6.3.3. Jak wyznaczać kierunek siły napędowej formowanej
przez wir magnetyczny (tzw. "reguła toczącej się kuli")
F-71 F6.4. Rotowanie magnokraftu (moment rotujący)
F-72 F6.5. Pochylanie magnokraftu (moment pochylający)
F-73 F7. Wir magnetyczny
F-74 F7.1. Obwody magnetyczne w magnokrafcie
F-75 F7.2. Formowanie wiru magnetycznego
F-77 F7.3. Jonowy obraz wiru
F-78 F8. Trzy tryby działania magnokraftu
F-80 F8.1. Wzrokowe i słuchowe rozpoznawanie trybu pracy magnokraftu
F-82 F8.2. System SUB dla sygnalizowania trybu działania magnokraftu
F-83 F9. Nieograniczona różnorodność obserwowalnych
kształtów i wyglądów magnokraftu
F-86 F10.Własności magnokraftu
F-86 F10.1. Własności magnokraftu podczas działania w trybie wiru magnetycznego
F-88 F10.1.1. Własności tuneli wytopionych w skałach przez magnokrafty
F-94 F10.1.2. Świst wirujących mieczy
F-94 F10.2. Własności magnokraftu podczas bijącego trybu pracy
F-95 F10.2.1. Dźwięki buczące generowane przez magnokraft
podczas bijącego trybu pracy
F-96 F10.3. Własności magnokraftu podczas działania
w trybie soczewki magnetycznej
F-99 F10.3.1. Soczewka magnetyczna we wznoszącym się magnokrafcie
F-100 F10.4. Czarne belki pola magnetycznego
F-102 F11. Lądowiska magnokraftów
F-104 F11.1. Zniszczenie otoczenia wywoływane przez
lądujące magnokrafty pierwszej generacji
F-110 F11.2. Podstawowe przypadki lądowań pojedynczych magnokraftów
F-111 F11.2.1. Lądowiska magnokraftów z obwodami magnetycznymi
nawracającymi pod powierzchnią gruntu
F-113 F11.2.1.1. Wyznaczanie wymiarów magnokraftów
na podstawie śladów wypalanych
przez nie w miejscach lądowania
F-116 F11.2.2. Lądowiska magnokraftu z obwodami magnetycznymi
5
cyrkulowanymi wzdłuż powierzchni gleby
F-117 F11.2.3. Lądowiska magnokraftu z obwodami magnetycznymi
cyrkulowanymi całkowicie w powietrzu
F-118 F11.3. Lądowiska formowane przez konfiguracje magnokraftów
F-118 F11.3.1. Lądowiska latających systemów
F-119 F11.3.2. Lądowiska latających klusterów
F-120 F12. Miejsca eksplozji magnokraftów
F-129 F13. Podsumowanie atrybutów magnokraftu
F-134 F14. Zniszczeniowy i militarny potencjał magnokraftów
F-136 F14.1. Użycie magnokraftów jako wehikułów nośnych
F-137 F14.2. Użycie magnokraftów jako broni selektywnego zniszczenia
F-139/182 Tablice F1 do F3 oraz rysunki F1 do F38
Uwagi :
(1) Istnieje też angielskojęzyczna wersja niniejszej monografii [1/4]. W przypadku
więc trudności ze zdobyciem jej polskojęzycznej wersji, czytelnicy znający dobrze język
angielski mogą się z nią zapoznać w języku angielskim. Mogą też ją polecać do poczytania
swoim znajomym nie znającym języka polskiego.
(2) Obie wersje tej monografii [1/4], tj. angielskojęzyczna i polskojęzyczna, używają
tych samych ilustracji. Jedynie podpisy pod ilustracjami wykonane są w odmiennym języku.
Dlatego w przypadku trudności z dostępem do polskojęzycznych ilustracji, przeglądać
można angielskojęzyczne ilustracje. Warto również wiedzieć, że powiększenia wszystkich
ilustracji z monografii [1/4] są dostępne w internecie. Dlatego aby np. przeanalizować
powiększenia tych ilustracji, warto jest je przeglądać bezpośrednio w internecie. Dla ich
znalezienia czytelnik powinien odszukać dowolną totaliztyczną stronę którą ja autoryzuję,
np. poprzez wpisanie słowa kluczowego “ totalizm ” do dowolnej wyszukiwarki (np. do
www.google.com), potem zaś - kiedy owa totaliztyczna strona się ukaże, czytelnik powinien
albo uruchomić jeszcze jedną stronę nazywającą się “tekst_1_4.htm” (z egzemplarzami i
ilustracjami monografii [1/4]) dostępną na tym samym serwerze, albo też wybrać opcję
“tekst [1/4]” z menu owej totaliztycznej strony. Proszę też odnotować że wszystkie
totaliztyczne strony pozwalają na załadowanie do swego komputera darmowych
egzemplarzy całej niniejszej monografii [1/4].
(3) W przypadku wykonywania wydruku niniejszej monografii [1/5] z wersji
internetowej, lub z wersji wordprocessorowej dostarczonej na dyskietce, podana w tym
spisie treści numeracja stron niekoniecznie musi się pokrywać z numeracją stron na
wydruku i dlatego może wymagać wprowadzenia korekcji. Wynika to z faktu że
formatowanie niniejszego tomu tej monografii miało miejsce dla fontu "Arial" (12 punktów)
oraz dla standardowych nastaw wordprocessora "Word XP" pracującego pod WINDOWS
XP. Dla innych fontów, oraz dla innych wersji Word’a, formatowanie to niekoniecznie musi
dawać takie same zagospodarowanie stron.
(4) Warto też wiedzieć, że w internecie dostępne jest już obecnie następne, piąte
wydanie [1/5] niniejszej monografii. Treść tamtego następnego wydania [1/5] jest bardzo
podobna do treści niniejszego wydania [1/4], tyle że sformułowanie owej treści dokonane
zostało z filozoficznie odmiennego punktu widzenia.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin