skala_ocen_percepcji_-_kephart.doc

(249 KB) Pobierz
Nazwa zadania

Skala ocen percepcji wg Kepharta

Grupa zadań i pomoce

Nazwa zadania

Polecenie

Ocena

Najczęściej popełniane błędy

Obserwacja

Równoważnia

(belka o szerokości 5 - 10cm i długości 240 – 300cm).

Posuwanie się do przodu

Zadaniem dziecka jest przejście po równoważni  przodem tak aby nie spaść! Dziecko musi posuwać się wolno i stawiać normalne kroki.

Zadanie jest niezliczone gdy dziecko nie jest w stanie utrzymać równowagi, gdy spada z belki więcej niż 1 raz, gdy zatrzymuje się by utrzymać równowagę lub ucieka przyspieszając kroku od zatrzymania równowagi.

Używanie jednej strony ciała

 

Równowaga

Elastyczność postawy

Przenoszenie ciężaru ciała z jednej nogi na drugą.

Zaangażowanie obu stron ciała.

 

Używanie niesymetryczne obu ramion

 

Zakłopotanie gdy utrzymanie równowagi wymaga użycia tylko jednej ze stron.

 

Posuwanie się do tyłu

Zadaniem dziecka jest podobne jak we wcześniejszym zadaniu przejście po równoważni z tym że przechodzi ono tyłem nie oglądając się za siebie. Dziecko powinno przy tym stawiać nogę za nogą.

Ciągłe patrzenie na stopy.

 

Wahanie w posuwaniu się do tyłu

 

Posuwanie się bokiem

Dziecko stoi prawym bokiem przed równoważnią. Jego zadaniem jest przejście w jedną i drugą stronę po belce.

Problem z przejściem jednym z boków.

 

 

Przenoszenie jednej nogi nad drugą.

 

Zakłopotanie/wahanie gdy ruch przechodzi z jednej nogi na drugą.

 

Skakanie

 

Obie nogi

Zadaniem dziecka jest skok obunóż na odległość jednego kroku w przód

Nogi muszą być złączone.

Niewykorzystywanie obu stron ciała

 

Zachowanie się dziecka

Znajomość stron

Schemat ciała

Rytm

Kontrola układu mięśniowego.

Rozłączanie nóg

 

Robienie kroku jak w zwykłym chodzie

 

Prawa noga

Zadaniem dziecka jest skok w przód na odległość jednego kroku na prawej nodze.

Noga lewa nie może dotykać ziemi.

Stawianie lewej nogi na ziemi

 

Skoki obunóż

 

Lewa noga

Zadaniem dziecka jest skok w przód na odległość jednego kroku na lewej nodze

Prawa noga nie może dotykać ziemi.

Wspieranie się prawą nogą

 

Utrata równowagi.

 

Podskoki z nogi na nogę

Zadaniem dziecka jest skakanie przez pokój, używając na przemian obu nóg.

Ruchy muszą być płynne i swobodne.

Zatrzymywanie po każdym skoku

 

Wahanie co do użycia nóg

 

Problemy ze zmianą stron ruchu

 

Podskakiwanie 1/1

Dziecko stoi obunóż ze złączonymi stopami. Jego zadaniem jest podskakiwanie raz na prawej i raz na lewej nodze – po jednym podskoku na każdą nogę w krótkiej serii takich podskoków.

Dziecko musi stać w jednym miejscu – nie powinno się przemieszczać. Ruchy powinny być płynne i swobodne.

Niespokojne i nierytmiczne ruchy.

 

Ruchy sztywne i urywane

 

Trudności ze zmianą ruchu z jednej strony ciała na drugą

 

Podskakiwanie 2/2

Dziecko stoi obunóż ze złączonymi stopami. Jego zadaniem jest podskakiwanie 2 razy na prawej i 2 razy na lewej nodze – podskoki te powtarzamy kilka razy.

Zachowanie rytmu i płynność ruchów.

Nie zachowanie rytmu

 

Brak płynności ruchów

 

Trudności z przejściem z jednej strony na drugą

 

Nieumiejętność utrzymania równowagi

 

Podskakiwanie 2/1

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin