Jappanning, technika meblarska.pdf

(1163 KB) Pobierz
PODR Ħ CZNIK JAPANNING
Projektu Gutenberga Podr ħ cznik Japanning: 2nd Edition, William N. Browna
FOR ironware, blacha, DREWNO, ITP.
Sekcji na cynowanie i cynkowanie galwaniczne
Ten ebook jest dla stosowania wsz ħ dzie i ka Ň demu bez Ň adnych kosztów i
prawie nie ma jakichkolwiek ogranicze ı . Mo Ň esz kopiowa ę , rozdawa ę je lub
ponownie u Ň ywa ę go zgodnie z warunkami licencji Gutenberg Projekt obejmował
z tego e-booka lub w internecie na www.gutenberg.net
BY
WILLIAM N. BROWN
Tytuł: Podr ħ cznik Japanning: 2nd Edition
Do zamocowania, blacha, drewno itp. sekcji na Tinplating i
Cynkowanie
Wydanie drugie: zmienione i uzupełnione ilustracjami z trzynastoma
LONDON
SCOTT, Greenwood i SON
"oleju i KOLOR TRADES Journal" BIURA
8 BROADWAY, Ludgate, EC 1913 D. Van Nostrand COMPANY 8
WARREN ST., NEW YORK
Autor: William N. Brown
Data wydania: 14 kwietnia 2005 r. [EBook # 15622]
J ħ zyk: angielski
Kodowanie znaków: ISO-8859-1
*** Pocz Ģ tku tego Project Gutenberg EBOOK Handbook on JAPANNING: 2ND
EDITION ***
Pierwsze wydanie pod tytułem "Podr ħ cznik Japanning i emaliowanie", 1901
Produkowane przez Jason Isbell, Karen Dalrymple i rozpowszechniane online
Korekta Team.
Wydanie drugie, poprawione i uzupełnione, pod tytułem "podr ħ cznika Japanning"-
stycze ı 1913
Zawarto Ļę .
950149305.007.png
 
PAGE
Piec ogrzewany za pomoc Ģ rur do wody ciepłej
36
SEKCJA I.
Pigmenty nadaj Ģ ce Japanning Natural Lacquer
45
WST Ħ P.
05/01
Pigmenty białe
45
Gruntowanie i przygotowanie powierzchni do lakierowane
4
Pigmenty czerwone
46
Pierwszym etapem w Japanning z drewna lub ze skóry bez gruntowania
5
Niebieski pigment
46
Pigmenty Ň ółte
46
SEKCJA II.
Zielony pigment
46
PODSTAWY Japonii.
19/6
Black Pigment
46
Biały Japonia Grounds
7
Metody aplikacji
46
Niebieski Japonia Grounds
9
Nowoczesne metody Japanning i emaliowanie Natural Japanese Lacquer
47
Scarlet Japonia Parter
9
Red Japan Parter
10
SEKCJA V.
KOLORY DLA polerowane BRASS.-Ró Ň ne.
Jasne blado Ň ółte Grounds
10
49-57
Tereny zielone Japonia
10
Malowanie na cynku lub blachy ocynkowanej
49
Orange-Coloured Grounds
11
Kompozycje br Ģ zuj Ģ cy
49
Fioletowy Grounds
11
Złoty Lakier do metalu
51
Czarny ogród
11
Lakier Carriage
51
Wspólne Czarny Podstawa Japonia na metalu
12
Metal Pasty
51
Skorupy ziemi
12
Czarne Farby
52
Malowanie Japonia
13
Czarna plama na Ň elazo
53
Lakierowanie Współpracuj Japonia
17
Lakiery do Kowalstwo
55
SEKCJA III.
SEKCJA VI.
JAPANNING OR emaliowanie metali.
20-28
Procesy dotycz Ģ ce cynowanie.
58-60
Emaliowanie ramek łó Ň ko i podobne du Ň e kawałki
24
Proces Amalgam
59
Japanning cyny, takich jak herbata-tac i podobnych towarów
25
Proces zanurzeniowy
59
Emaliowanie Old Work
27
Proces bateria
59
Weigler w process
60
SEKCJA IV.
Emaliowanie i JAPANNING piec-pigmenty nadaj Ģ ce si ħ do JAPANNING z
naturalnych lakier Nowoczesne metody JAPANNING z naturalnych JAPO İ SKIEJ
lakieru.
Hern w process
60
SEKCJA VII.
29-48
Cynkowanie.
61-66
AGD i aparaty stosowane w Japanning i emaliowanie
29
Nowoczesne Japanning i emaliowanie Piece
34
INDEX.
67-69
Piece ogrzewane bezpo Ļ rednim ogniem
34
950149305.008.png 950149305.009.png 950149305.001.png 950149305.002.png 950149305.003.png 950149305.004.png 950149305.005.png
 
nie zawsze, otrzymał gruntowania, i czyni to nadal, gdzie powierzchnia jest
chropowata, nierówna, szorstka i porowata. Jednak tam, gdzie powierzchnia jest
nieprzepuszczalna i gładka, tak jak w przypadku powierzchni metalicznych
Gruntowanie nie jest stosowane. Jest to równie Ň konieczne zastosowanie takiego
płaszcza w przypadku gładkiej, zwartej, drewna drobnoziarnisty. Powodem jest za
pomoc Ģ tego, Ň e powłok ħ wpływa znaczne oszcz ħ dno Ļ ci w ilo Ļ ci lakier stosowany,
a poniewa Ň w tym wa Ň ne podkład składa czyni powierzchni ħ ciała na lakierowane
jednolite, i wypełnia si ħ wszystkie porów, p ħ kni ħę i innych nierówno Ļ ci, a jego
u Ň ycie jest łatwe i wod ħ po pocieranie polerowania do wytworzenia gładkiej
powierzchni, na których mo Ň na zastosowa ę lakier.Wcze Ļ niejsze zgłoszenie tego
podkładu było zatem zalet Ģ w przypadku nierównych gruboziarnistych, Ň e pierwszy
i tworzy rodzaj obowi Ģ zkowego w pocz Ģ tkowej fazie procesu japanning. Ta
wst ħ pna powłoka nadal stosowany w wielu przypadkach. Ma ona jednak swoje
wady i niedogodno Ļ ci tych ubocznych w stosunku do rodzaju, który składa si ħ
warstw ħ podkładow Ģ z wielko Ļ ci i Whiting. Płaszcze lub warstwy Japonii
wła Ļ ciwej, czyli lakieru i pigmentu stosowanego przez taki powłok Ģ gruntuj Ģ c Ģ ,
b ħ dzie ci Ģ gle mo Ň e p ħ kn Ģę lub odklei ę z ka Ň dym gwałtownym pr Ģ dem, i nie b ħ dzie
trwa ę prawie tak długo, jak artykuły lakierowane z tych samych materiałów, razem
w taki sam sposób, ale bez podkładu. Wada ta mo Ň e by ę łatwo postrzegane przez
porównanie towarów, które były u Ň ywane przez jaki Ļ czas w japanning których
podkład został zastosowany w podobnych towarów, w których nie ma takiego
poprzednia powłoka nie została podana. Zapewnione dobry lakier japan i
odpowiednie pigmenty zostały wykorzystane i japanning dobrze wykonane,
płaszcze Japonii stosowany bez gruntowania nigdy skórki lub p ħ kni ħ cia lub s Ģ w
jakikolwiek sposób uszkodzone, z wyj Ģ tkiem przemocy lub pora Ň enia pr Ģ dem, albo
Ň e spowodowane ci Ģ głym zwykłym zu Ň yciem spowodowane nieustannymi tarcie
jak to zu Ň y ę powierzchni Japonii. Ale płaszcze japan stosowane z p ħ kni ħ ciem
Gruntowanie i odlecie ę w płatkach przy najmniejszym wstrz Ģ sie, w ka Ň dym
pukaniem lub jesieni Ģ , szczególnie na brzegach. Ci, Birmingham producenci,
którzy pierwsi ę wiczy ę japanning tylko na metale, na których nie było potrzeby dla
powłok Ģ gruntuj Ģ c Ģ nie oczywi Ļ cie przyj Ģę tak Ģ praktyk ħ . Ponadto, okazało si ħ , Ň e
równie konieczne w przypadku masy papierowej i niektórych innych
towarów. St Ģ dBirmingham lakierowane przedmioty nosi ę lepiej ni Ň tych towarów,
które otrzymuj Ģ do japanning gruntowanie poprzedni.
PODR Ħ CZNIK JAPANNING.
SEKCJA I.
WST Ħ P.
Japanning, jak to jest powszechnie rozumiane w Wielkiej Brytanii, jest sztuk Ģ
pokrycie papieru, drewna lub metalu z mniej lub bardziej grube powłoki lakieru,
błyskotliwej i twardnienia sam przez pieczenie w piekarniku w odpowiedniej
temperatury. Powstała ona w Japonii, st Ģ d jej nazwa-gdzie tubylcy wykorzysta ę
naturalny lakier lub lakier, która płynie z pewnego rodzaju drzewa, i które na jego
wydania z zakładu jest z kremowym odcieniem, ale staje si ħ czarny na ekspozycji
na powietrzu. Jest to przede wszystkim z zastosowaniem "japan" do powierzchni
metalowych, które s Ģ zainteresowane w tych stronach. Japanning mo Ň na
powiedzie ę , Ň e zajmuj Ģ w połowie drogi pomi ħ dzy malarstwem i emaliowanie
porcelany i lakierowane powierzchni ró Ň ni si ħ od zwykłej malowanej powierzchni
w bycie bardziej genialny, gładsze, twardsze i bardziej wytrzymałe, a tak Ň e w
utrzymaniu jej połysk na stałe, w nie jest łatwo zranienie gor Ģ cej wodzie lub przez
umieszczenie w pobli Ň u ognia, a naprawd ħ dobrze japanning cechuje du Ň a połysku
i przyleganie do metalu, do którego został zastosowany, a jego braku
odpowiedzialno Ļ ci Chipping-bł Ģ d, który, co do zasady, znaczki wspólny artykuł.
Je Ļ li polski proces japanning by ę bardziej proste i daje mniej trwałe, mniej
kosztownych powłok ħ ni Ň japo ı skiej metody, ale jej praktyka nie jest tak
szkodliwe dla zdrowia. Rzeczywi Ļ cie, jest to sprawa dyskusyjna, jak dalece sami
japo ı ski teraz wykorzysta ę ich klasyczny proces, jak płaszcz z naturalnej Japonii
na wszystkich artykułach prezentowane na ostatnich targach w Wiedniu jako
pokryciem naturalnym lakierem, gdy odzyskana po zanurzeniu sze Ļ ciomiesi ħ cznym
w wodzie morskiej przez zatoni ħ cia statku, została zniszczona, mimo Ň e stał
doskonale na artykuły pewnym wieku. W angielskim metody, w razie potrzeby,
pierwotny lub stosowa ę podkład. Jest zwyczajem, aby wypełni ę wszelkie
nierówno Ļ ci powierzchni, Ň adnych minut otwory lub pory, i odda ę powierzchni ħ do
lakierowane jednolicie gładka. Ale takie podkładowa lub pompa nie jest zawsze
stosowana, kolorowy lakier lub wła Ļ ciwe ziemi Japonia stosowane bezpo Ļ rednio na
powierzchni ħ , która ma by ę lakierowane. Dawniej ta powierzchnia zazwyczaj, cho ę
G RUNTOWANIE LUB P RZYGOTOWANIE POWIERZCHNI DO LAKIEROWANE .
Zwykły podkład, z których jeden jest stosowany, polega Paris biały (szlamowane
witlinek) wykonany w cienk Ģ pasty wielko Ļ ci. Powinna by ę o spójno Ļ ci wspólnej
950149305.006.png
 
wielko Ļ ci podwójnego i kleju, i zmieszano z tak Ģ sam Ģ w Pary Ň u białym daje
bardzo dobr Ģ ciała tak, aby schowa ę w powierzchni, na której jest
stosowany. Jednak w szczególno Ļ ci Glovers pracy "lub wielko Ļę pergaminowych
zamiast rozpowszechnione jest u Ň ywany, co jest jeszcze bardziej polepszone przez
dodanie jednej trzeciej z Ň elatyna, a je Ļ li nie jest stosowana warstwa zbyt g ħ sto
b ħ dzie znacznie mniej podatna na lub skórki zgryzienia. Powierzchnia powinna by ę
wcze Ļ niej przygotowany do tego zalewania przez s Ģ dobrze oczyszczone i
szczotkowane nadmiernie gor Ģ c Ģ wielko Ļ ci rozcie ı czonej dwie trzecie wody, który
jest dost ħ pny rozmiar by ę zwykłej siły. Pompa jest nast ħ pnie równomiernie i
jednorodnie p ħ dzlem i pozostawiono do wyschni ħ cia. Na do Ļę równej powierzchni
dwie warstwy podkładu prawidłowo stosowany powinien wystarczy ę . Ale, je Ļ li nie
podejmie odpowiedniego polski wody, ze wzgl ħ du na nierównej powierzchni nie
jest skutecznie wypełniona, jeden lub wi ħ cej dodatkowych warstw musi by ę
stosowane. Poprzednia do ostatniej warstwy s Ģ stosowane, powierzchni ħ nale Ň y
wygładzi ę drobnym papierem szklanym. Gdy ostatnia warstwa podkładu jest sucha
polskich woda jest stosowana. Odbywa si ħ to poprzez przekazanie drobnych mokr Ģ
szmat ħ lub wilgotnej g Ģ bki na całej powierzchni, a Ň cały si ħ jednolicie gładka i
równa. Gruntowanie jest teraz zako ı czone iPowierzchnia gotowa podj Ģę ziemi w
Japonii czy kolorowe lakiery.
Ziemia Japonia wła Ļ ciwie tzw składa lakieru i pigmentu, gdzie cała powierzchnia
jest z jednego prostego koloru lub lakieru, z lub bez barwnika, na którym niektóre
malowanie lub inna forma dekoracji jest do stosowania po. Najlepiej jest, w celu
utworzenia tej podstawy z ŇĢ dan Ģ pigmentu wł Ģ czone lakierem szelak, z wyj Ģ tkiem
przypadku ziemi Japonii białym, który wymaga specjalnej obróbki, lub gdy jest
wielka jasno Ļę i inne metody dezyderatem nale Ň y przyj Ģę . Lakier do ziemi szelaku
Japonii najlepiej wytwarza si ħ jak nast ħ puje: szelaku 1 1 / 4 lb, spirytus 1
galon.Rozpu Ļ ci ę w naczyniu dobrze zakorkowany w ciepłym miejscu i cz ħ sto
wstrz Ģ saj Ģ c. Po dwóch lub trzech dniach szelaku zostanie rozwi Ģ zany.Nast ħ pnie
jest on zalecany do filtrowania roztwór przez worek flaneli, a gdy to przyjdzie
poprzez swobodnie uczyniła lakier nale Ň y wykonywa ę w prawidłowej wielko Ļ ci
zbiornika i przechowywane starannie zakorkowany do u Ň ytku. Worek mo Ň e by ę
wyciskany do r ħ k Ģ reszta płynu lakieru jest zmuszony przez niego, i to wyra Ņ nie
widoczne, je Ļ li mo Ň e by ę prowizorycznie lub dodane do nast ħ pnej
partii. Wszelkiego rodzaju pigmenty mog Ģ by ę stosowane, co z lakierem szelak
da ęŇĢ danego zabarwienia podło Ň a i w razie potrzeby mog Ģ by ę mieszane ze sob Ģ w
celu utworzenia dowolny kolor zwi Ģ zek, taki jak niebieski i Ň ółty, tworz Ģ c
zielony. Pigmenty u Ň yte do terenu Japonii powinny by ę w cało Ļ ci wcze Ļ niej
zmielona bardzo gładka w Terpentyna, tak gładkie, Ň e pasta nie ruszt mi ħ dzy
dwoma gwo Ņ dziami kciuka, a nast ħ pnie tylko s Ģ one zmieszane z lakierem. Ta
mieszanina pigmentu i samochód lakieru powinna by ę rozło Ň ona na powierzchni
przeznaczonej do lakierowane bardzo starannie i bardzo równomiernie camel-
włosy szczotk Ģ . Jako metale nie wymagaj Ģ gruntowania wielko Ļ ci i Whiting,
Japonia ziemi mo Ň e by ę stosowany do powierzchni metalowych niezwłocznie bez
wst ħ pnej obróbki, z wyj Ģ tkiem oczyszczania dokładnego, z wyj Ģ tkiem
przypadków, szczególnie okre Ļ lonych dalej. Na powierzchniach metalowych 03:57
warstwy s Ģ stosowane, w przedziale mi ħ dzy warstwami artykuły musz Ģ by ę
poddane utwardzaniu w piecu do od 250 ° C do 300 ° F.
P IERWSZYM ETAPEM W J APANNING Z DREWNA LUB Z L EATHER W ITHOUT A
GRUNTOWANIA .
[Skóra jest najpierw bezpiecznie rozci Ģ gni ħ te na ramie lub tablicy.] W tym
przypadku, to jest, gdy nie ma Gruntowanie jest stosowany poprzednio, najlepszy
sposób na przygotowanie powierzchni jest zastosowanie trzech warstw grubego
lakieru (1 lb seed-lac , 1 lb kalafonia do 1 galon denaturatem, rozpu Ļ ci ę i
filtrowanie). Ten lakier, jak wszystkie inne utworzone z alkoholu, musz Ģ by ę
stosowane w ciepłym miejscu i wszystko wilgo ę nale Ň y unika ę , za zimny albo
wilgo ę dreszcze go i tym samym zapobiega to przy wła Ļ ciwym luku powierzchni,
na której jest ona stosowana.Gdy w ten sposób wytwarza si ħ pracy, lub z
podkładem wykonanym z wielko Ļ ci i Whiting ju Ň opisanego, Japonia wła Ļ ciwe
zastosowanie jest sam.
B IAŁY P ODSTAWA J APONIA .
Tworzenie doskonale białym tle Japonii oraz pierwszego stopnia twardo Ļ ci zawsze
trudny do osi Ģ gni ħ cia w dziedzinie japanning jak niewiele lub nie, które mog Ģ by ę
substancje rozpuszczone, tak, Ň e tworz Ģ si ħ bardzo trudne bez powłoki lakierniczej,
tak pociemniało w procesie, do całkiem pogorszy ę lub zepsu ę biel
koloru. Nast ħ puj Ģ cy proces, jednak uwa Ň a si ħ daje kompozycj ħ , która daje bardzo
blisko podej Ļ cie do doskonałej białym tle: Nale Ň y płatek lub biały biały przewód
przemywa i podstaw z szóstej jego masy skrobi, a nast ħ pnie wysuszono, to
hartowa ę prawidłowo rozprzestrzenia si ħ z lakieru lanegowi ħ c: We Ņ 5 uncji z kitu
SEKCJA II.
PODSTAWY Japonii.
w proszku i umie Ļ ci ę go w odpowiednim naczyniu z 1 lb z Terpentyna, niech
gotowa ę na małym ogniu a Ň lany zosta ę rozwi Ģ zane, a je Ļ li pojawiaj Ģ si ħ
jakiekolwiek zm ħ tnienie, wysila ę si ħ roztwór przez flaneli. Zastosowanie to
wewn ħ trzne i jednorodn Ģ mieszanin ħ na podmiocie lakierowane, których
powierzchnia jest odpowiednio przygotowane z lub bez podkładu, a nast ħ pnie w
ci Ģ gu lakieru z pi ħ ciu lub sze Ļ ciu warstw lakieru nast ħ puj Ģ cy: zapewnienie Ň adnej
ilo Ļ ci nasion-najlepsze lac i wybra ę z niej wszystkie najbardziej szczegółowe i
whitest ziarna, we Ņ tego seed-lac 1 / 2 lb i anime gumy 3 / 4 kg, rozpyla ę
mieszanin ħ do gruboziarnistego proszku i rozpu Ļ ci ę w galon spirytusu i odcedzi ę
wył Ģ czy ę bezbarwnym lakierem. Nasiona-Lac daje nieznaczne zabarwienia tego
lakieru, ale nie mo Ň e by ę pomini ħ te, je Ň eli lakierowane powierzchnia musi by ę
trudne, je Ň eli jednak mi ħ kkie powierzchni b ħ d Ģ słu Ň y ę cz ħĻę nasion-Lac mo Ň e by ę
zmniejszona i troch ħ terpentyny oleina Ň ywica dodany do anime dzi Ģ seł zdj Ģę
krucho Ļ ci. Bardzo dobry lakier całkowicie wolne od krucho Ļ ci mo Ň e, to
powiedział, by ę utworzona przez rozpuszczenie anime dzi Ģ seł w starej nakr ħ tki lub
oleju makowego, które musz Ģ by ę wykonane, aby gotowa ę delikatnie, gdy guma
jest w nim umie Ļ ci ę . Po rozcie ı czeniu turps białym tle mo Ň e by ę stosowany w tym
lakierem, a nast ħ pnie lub dwie warstwy lakieru w sobie mo Ň e by ę nakładany na
ni Ģ . Te warstwy, jednak zaj Ģę du Ň o czasu do wyschni ħ cia, a ze wzgl ħ du na jej
charakter bardziej mi ħ kkiego, to lakierowane powierzchni łatwiej rannych ni Ň
uzyskane z lakieru szelaku.
jak szelak, ale raczej b ħ dzie zrani ę ton przez pigment Ň ółty odcie ı przekazywania
do niego, gdzie jest jasne True Blue wymagane trafi ę ju Ň podane w odniesieniu do
białych wzgl ħ dów musi by ę przeprowadzona.
S CARLET J APAN G ROUND .
Vermilion jest najlepszy pigment u Ň y ę dla ziemi japonia szkarłat, a jej efekt b ħ dzie
znacznie zwi ħ kszona poprzez przeszklenia o tym z karminu lub jeziora
grzywny. Je Ļ li,Jednak Ň e najwy Ň szy stopie ı jasno Ļ ci wymagane biały lakier musi
by ę stosowany. Vermilion musz Ģ by ę poddane utwardzaniu w ogniu bardzo
łagodnym.
R ED J APAN G ROUND .
Podstaw Ģ tej ziemi Japonii składa si ħ z ziemi jeziora marzanny w oleju, terpentyny,
stanowi, Ň e pierwszy zarzut, gdy jest całkowicie suchy drug Ģ warstw ħ jeziora i
białym lakierem w anime jest stosowana, a ostatnia warstwa składa si ħ z Jezioro w
mieszaninie lakieru kopal terpentyny i lakierów.
J ASNE BLADO ņ ÓŁTE G ROUNDS .
ņ ółty Orpiment lub króla mo Ň e by ę u Ň ywany, a efekt jest wzmocniony przez
rozpuszczenie sproszkowanego korzenia kurkumy w spirytusu, z których górny lub
polerowanie warstwa jest wykonana, co spirytus musi by ę napi ħ te z off m ħ ty przed
seed-lac jest dodawany do go do postaci lakieru. Seed-lac lakier nie jest tak
szkodliwy dla Ň ółtych barwników, poniewa Ň jest do tonu niektórych innych
pigmentów, poniewa Ň , b ħ d Ģ c zabarwiony czerwono Ň ółty, robi troch ħ wi ħ cej ni Ň
intensyfikacji lub pogł ħ bi ę odcie ı pigmentu.
Według pana Dickson, "stary sposób dokonywania szkliwo krem do wypalania
(białe miało by ę niemo Ň liwe) było miesza ę zwykły biały przewód z
hydromasa Ň em polerowanie lakieru kopal i doda ę odrobin ħ niebieskiego
zneutralizowa ę Ň ółty odcie ı , piec sam w około 170 ° F. a nast ħ pnie polskich jak
wcze Ļ niej opisano. "" To ", kontynuuje Pan Dickson," by na najlepszych
produktów, ale bardzo blado niebiesk Ģ emali Ģ lub Ļ mietany.Została wykonana po
białym lub płatkami suchym białym uziemienie i tylko w turps miesza lakierem
kopal polerowanie dodatkiem odcieni w wymagane, co oznacza, Ň e białko
dowolnej postaci mog Ģ by ę wytwarzane. "
U ņ YTKI ZIELONE J APONIA .
U Ň ytki zielone, Japonia s Ģ produkowane przez zmieszanie bł ħ kitu pruskiego lub
destylowanej patyna z orpiment, a efekt jest uwa Ň ane za bardzo błyskotliwy,
stosuj Ģ c je na ziemi złota li Ļ ci. Ka Ň dy z nich mo Ň e by ę stosowany z dobr Ģ nasion
lac lakieru, z powodów podanych wcze Ļ niej. Równe cz ħĻ ci wagowych Ň ywicy,
wytr Ģ ca kalafonian miedzi i smoły solwentnafta b ħ dzieda ę lakier, który po
odpowiednio rozcie ı czony i płaszcze poddane utwardzaniu na ciepło poni Ň ej 212 °
F., daje Zielon Ģ Japonia równych jako powłoka nawierzchniowa w zakresie
czysto Ļ ci w odniesieniu do co najmniej tonem. Si ħ do stwardnienia i uczyni ę je
bardziej elastyczna połowie Ň ywicy mo Ň e by ę zast Ģ piony w równych wag kopalu
rozpuszczalnego w rozpuszczalniku i benzyny przegotowanej olej lniany, tak Ň e w
ten sposób mieszanin ħ stawał: kalafonian miedzi 1 lb, kalafonia 1 / 2 lb ., gotowany
N IEBIESKI G ROUNDS J APONIA .
Władze twierdz Ģ , Ň e mog Ģ one by ę utworzone z jasnym bł ħ kitem pruskim lub
verditer zaszkliły z bł ħ kitem pruskim lub smalta. Jasnym bł ħ kitem pruskim
ewentualnie prawdziwy bł ħ kit pruski stonowana do bł ħ kitnego nieba z białego
ołowiu ma, i przez verditer Odmiana znana jako niebieski rafinerii verditer, a co do
smalta to nie nale Ň y zapomina ę , Ň e zmienia kolor w sztucznym Ļ wietle . B Ģ d Ņ co
b Ģ d Ņ , pigment mo Ň e by ę mieszany z lakieru szelak według instrukcji podanych ju Ň ,
Zgłoś jeśli naruszono regulamin