Stroop_demo.pdf
(
116 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - Stroop_demo.doc
Demonstracja - zadanie Stroopa
Temat:
Wpływ interferencji i primingu negatywnego na przetwarzanie informacji
N=75
Wiek=
20,81
SD= 1,73
K- 57; M-18
Hipoteza 1
Efekt Stroopa
F(1, 74)=818,38, p<0,00001
KOLORY_wersja neutralna
18,74
KOLORY_wersja konfliktowa
34,36
Tabela 1.
ĺ
rednie czasy wykonania listy w warunku neutralnym i w warunku konfliktowym w
zadaniu nazywania kolorów
F(1, 74)=12,575, p<0,00068
KOLORY_wersja neutralna
0,21
KOLORY_wersja konfliktowa
0,64
Tabela 2.
ĺ
rednia liczba bł
ħ
dów w warunku neutralnym i konfliktowym w zadaniu nazywania
kolorów.
F(1, 74)=28,875, p<0,00001
CZYTNIE_wersja neutralna
16,4
CZYTNIE_wersja konfliktowa
17,9
Tabela 3.
ĺ
rednie czasy wykonania listy w warunku neutralnym i konfliktowym w zadaniu
czytania słów
Nieistotne statystycznie
CZYTANIE_wersja neutralna
0,04
CZYTANIE_wersja konfliktowa
0,04
Tabela 4.
ĺ
rednia liczba bł
ħ
dów w warunku neutralnym i konfliktowym w zadaniu czytania
słów.
1
* opcjonalnie !!!
RóŇnica w wielkoĻci efektu Stroopa w zadaniu czytania słów i w zadaniu
nazywania kolorów
F(1, 71)=525,08, p<0,00001
40
38
36
34
32
30
28
26
24
22
20
18
16
14
czytanie słów
nazywanie kolorów
neutralny
konfliktowy
warunek zadania Stroopa
Hipoteza 2
Efekt primingu negatywnego
Nieistotne statystycznie
Bez Primingu Negatywnego
15,14
Z Primngiem Negatywnym
16,09
Tabela 5. Czas wykonania zadania w warunku z primingiem negatywnym i bez primingu
negatywnego w zadaniu nazywania kolorów.
Nieistotne statystycznie
Bez Primngu Negatywnego
0,53
Z Primingiem Negatywnym
0,32
Tabela 6.
ĺ
rednia liczba bł
ħ
dów w warunku bez primingu negatywnego i z primingiem
negatywnym w zadaniu nazywania kolorów
2
Hipoteza 3
Im wi
ħ
ksza wprawa w czytaniu, tym mniejszy efekt interferencji
F(1, 73)=4,7460, p<0,033
Osoby szybko czytajĢce 14,72
Osoby wolno czytajĢce
17,12
Tabela 7. Wielko
Ļę
efektu Stroopa u osób wolno i szybko czytaj
Ģ
cych w zadaniu nazywania
kolorów (czas wykonania listy).
F(1, 73)=6,93, p<0,01
Osoby szybko czytajĢce
0,19
Osoby wolno czytajĢce
0,82
Tabela 8. Wielko
Ļę
efektu Stroopa u osób wolno i szybko czytaj
Ģ
cych w zadaniu nazywania
kolorów (
Ļ
rednia liczba bł
ħ
dów).
Wyniki z przeł
Ģ
czania uwagi mi
ħ
dzy zadaniami
RóŇnica w czasie wykonania całej listy zadaı w róŇnych warunkach zadania Stroopa
F(2, 146)=345,91, p<0,00001
55
50
45
40
35
30
25
20
15
10
CZYTNIE_STROOP
KOLORY_STROOP
PRZEŁġCZANIE
R1
CZYATNIE_STROOP
17,88
KOLORY_STROOP
34,36
PRZEŁġCZANIE
47,02
Tabela 9. Czas wykonania zadania Stroopa w warunku zada
ı
pojedynczych (czytanie słów i
nazywanie kolorów) oraz w warunku przeł
Ģ
czania si
ħ
mi
ħ
dzy zadaniami.
3
Porównania zaplanowane:
1. Porównanie zadania czytania w warunku konfliktowym z zadaniem nazywania kolorów w
warunku konfliktowym.
F[2,146]=
643,11; p<0,00001
2. Koszty przeł
Ģ
czania:
a)
porównanie zadania czytania słów w warunku konfliktowym z zadaniem przeł
Ģ
czania
uwagi mi
ħ
dzy zadaniami.
F[2,146]=
533,11; p<0,00001
b)
porównanie zadania nazywania kolorów atramentu z zadaniem przeł
Ģ
czania si
ħ
miedzy zadaniami
F[2,146]=
94,95 ; p<0,00001
3
. Koszty przeł
Ģ
czania - u
Ļ
redniony czas wykonania w obu wersja Stroopa konfliktowego w
zadaniu pojedynczym (czytanie słów i nazywanie koloru) porównany do czasu wykonania
zadania w wersji wymagaj
Ģ
cej przeł
Ģ
czania si
ħ
mi
ħ
dzy zadaniami (ogólne koszty
przeł
Ģ
czania).
F(1, 73)=284,59, p<0,00001
Wersja pojedyncza 26,12
Wersja z przełĢczniem 47,02
4
Plik z chomika:
Birdosz
Inne pliki z tego folderu:
afektywne,518465523.pdf
(90 KB)
Kozielecki - Myślenie i rozwiązywanie problemów.pdf
(2317 KB)
Tomaszewski - Percepcja, myslenie, decyzje.pdf
(21541 KB)
P. H. Lindsay, D. A. Norman - Procesy przetwarzania informacji u czlowieka(1).pdf
(140701 KB)
T. Maruszewski - Psychologia poznania(1).pdf
(102921 KB)
Inne foldery tego chomika:
Akademia rozwoju
Badanie pamięci
Ćwiczenia pamięci
fitness mózgu
Gimnastyka umysłowa
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin