Stroop_demo.pdf

(116 KB) Pobierz
Microsoft Word - Stroop_demo.doc
Demonstracja - zadanie Stroopa
Temat: Wpływ interferencji i primingu negatywnego na przetwarzanie informacji
N=75
Wiek= 20,81
SD= 1,73
K- 57; M-18
Hipoteza 1
Efekt Stroopa
F(1, 74)=818,38, p<0,00001
KOLORY_wersja neutralna 18,74
KOLORY_wersja konfliktowa 34,36
Tabela 1. ĺ rednie czasy wykonania listy w warunku neutralnym i w warunku konfliktowym w
zadaniu nazywania kolorów
F(1, 74)=12,575, p<0,00068
KOLORY_wersja neutralna 0,21
KOLORY_wersja konfliktowa 0,64
Tabela 2. ĺ rednia liczba bł ħ dów w warunku neutralnym i konfliktowym w zadaniu nazywania
kolorów.
F(1, 74)=28,875, p<0,00001
CZYTNIE_wersja neutralna 16,4
CZYTNIE_wersja konfliktowa 17,9
Tabela 3. ĺ rednie czasy wykonania listy w warunku neutralnym i konfliktowym w zadaniu
czytania słów
Nieistotne statystycznie
CZYTANIE_wersja neutralna 0,04
CZYTANIE_wersja konfliktowa 0,04
Tabela 4. ĺ rednia liczba bł ħ dów w warunku neutralnym i konfliktowym w zadaniu czytania
słów.
1
3746503.051.png 3746503.062.png
* opcjonalnie !!!
RóŇnica w wielkoĻci efektu Stroopa w zadaniu czytania słów i w zadaniu
nazywania kolorów
F(1, 71)=525,08, p<0,00001
40
38
36
34
32
30
28
26
24
22
20
18
16
14
czytanie słów
nazywanie kolorów
neutralny
konfliktowy
warunek zadania Stroopa
Hipoteza 2
Efekt primingu negatywnego
Nieistotne statystycznie
Bez Primingu Negatywnego 15,14
Z Primngiem Negatywnym 16,09
Tabela 5. Czas wykonania zadania w warunku z primingiem negatywnym i bez primingu
negatywnego w zadaniu nazywania kolorów.
Nieistotne statystycznie
Bez Primngu Negatywnego 0,53
Z Primingiem Negatywnym 0,32
Tabela 6. ĺ rednia liczba bł ħ dów w warunku bez primingu negatywnego i z primingiem
negatywnym w zadaniu nazywania kolorów
2
3746503.073.png 3746503.084.png 3746503.001.png 3746503.002.png 3746503.003.png 3746503.004.png 3746503.005.png 3746503.006.png 3746503.007.png 3746503.008.png 3746503.009.png 3746503.010.png 3746503.011.png 3746503.012.png 3746503.013.png 3746503.014.png 3746503.015.png 3746503.016.png 3746503.017.png 3746503.018.png 3746503.019.png 3746503.020.png 3746503.021.png 3746503.022.png 3746503.023.png 3746503.024.png 3746503.025.png 3746503.026.png 3746503.027.png 3746503.028.png 3746503.029.png 3746503.030.png 3746503.031.png 3746503.032.png 3746503.033.png 3746503.034.png 3746503.035.png 3746503.036.png 3746503.037.png 3746503.038.png 3746503.039.png 3746503.040.png 3746503.041.png 3746503.042.png
Hipoteza 3
Im wi ħ ksza wprawa w czytaniu, tym mniejszy efekt interferencji
F(1, 73)=4,7460, p<0,033
Osoby szybko czytajĢce 14,72
Osoby wolno czytajĢce 17,12
Tabela 7. Wielko Ļę efektu Stroopa u osób wolno i szybko czytaj Ģ cych w zadaniu nazywania
kolorów (czas wykonania listy).
F(1, 73)=6,93, p<0,01
Osoby szybko czytajĢce 0,19
Osoby wolno czytajĢce 0,82
Tabela 8. Wielko Ļę efektu Stroopa u osób wolno i szybko czytaj Ģ cych w zadaniu nazywania
kolorów ( Ļ rednia liczba bł ħ dów).
Wyniki z przeł Ģ czania uwagi mi ħ dzy zadaniami
RóŇnica w czasie wykonania całej listy zadaı w róŇnych warunkach zadania Stroopa
F(2, 146)=345,91, p<0,00001
55
50
45
40
35
30
25
20
15
10
CZYTNIE_STROOP
KOLORY_STROOP
PRZEŁġCZANIE
R1
CZYATNIE_STROOP 17,88
KOLORY_STROOP 34,36
PRZEŁġCZANIE 47,02
Tabela 9. Czas wykonania zadania Stroopa w warunku zada ı pojedynczych (czytanie słów i
nazywanie kolorów) oraz w warunku przeł Ģ czania si ħ mi ħ dzy zadaniami.
3
3746503.043.png 3746503.044.png 3746503.045.png 3746503.046.png 3746503.047.png 3746503.048.png 3746503.049.png 3746503.050.png 3746503.052.png 3746503.053.png 3746503.054.png 3746503.055.png 3746503.056.png 3746503.057.png 3746503.058.png 3746503.059.png 3746503.060.png 3746503.061.png 3746503.063.png 3746503.064.png 3746503.065.png 3746503.066.png 3746503.067.png 3746503.068.png 3746503.069.png 3746503.070.png 3746503.071.png 3746503.072.png 3746503.074.png 3746503.075.png 3746503.076.png 3746503.077.png 3746503.078.png 3746503.079.png 3746503.080.png 3746503.081.png 3746503.082.png 3746503.083.png
Porównania zaplanowane:
1. Porównanie zadania czytania w warunku konfliktowym z zadaniem nazywania kolorów w
warunku konfliktowym.
F[2,146]= 643,11; p<0,00001
2. Koszty przeł Ģ czania:
a) porównanie zadania czytania słów w warunku konfliktowym z zadaniem przeł Ģ czania
uwagi mi ħ dzy zadaniami.
F[2,146]= 533,11; p<0,00001
b) porównanie zadania nazywania kolorów atramentu z zadaniem przeł Ģ czania si ħ
miedzy zadaniami
F[2,146]= 94,95 ; p<0,00001
3 . Koszty przeł Ģ czania - u Ļ redniony czas wykonania w obu wersja Stroopa konfliktowego w
zadaniu pojedynczym (czytanie słów i nazywanie koloru) porównany do czasu wykonania
zadania w wersji wymagaj Ģ cej przeł Ģ czania si ħ mi ħ dzy zadaniami (ogólne koszty
przeł Ģ czania).
F(1, 73)=284,59, p<0,00001
Wersja pojedyncza 26,12
Wersja z przełĢczniem 47,02
4
3746503.085.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin