15 -zagadnienia z psychologii.doc

(75 KB) Pobierz
17

1

 

15. Wybrane zagadnienia z psychologii.

40

 

1.      Psychologia. Zmęczenie.

1. Objawy zmęczenia u kierującego pojazdem to między innymi:

A - ciążenie powiek,

B - podwójne widzenie,

C - ziewanie.

 

 

2.      Psychologia. Zmęczenie.

2.      Objawy zmęczenia u kierującego pojazdem to między innymi:

A - chęć snu,

B - widzenie urojonych przedmiotów,

C - uczucie obecności ciał obcych w oku, tzw. piasek w oczach.

 

 

3.      Psychologia. Zmęczenie.

3.      Objawy zmęczenia u kierującego pojazdem to między innymi:

A – zmniejszony kąt widzenia,

B – zacieranie się konturów przeszkód,

C – niechęć do wykonywania najmniejszego nawet wysiłku.

 

 

4.      Psychologia. Zmęczenie.

4.      Zmęczenie spowodowane kierowaniem samochodu przez kilka godzin wywołuje u  kierującego między innymi skutki takie jak:

A – zmniejszenie uwagi,

B – przedłużenie czasu reakcji psychicznej,

C – błędną ocenę prędkości i odległości.

 

 

5.      Psychologia. Zmęczenie.

5.      Zmęczenie u  kierującego spowodowane kierowaniem samochodu przez kilka godzin wywołuje między innymi skutki takie jak:

A – mniejszą odporność na oślepienie,

B – przedłużenie czasu reakcji psychicznej,

C – błędną ocenę prędkości i odległości.

 

 

6.      Psychologia. Stan po spożyciu alkoholu.

6.      Kierujący, który znajdując się w stanie po spożyciu alkoholu kieruje pojazdem:

A – popełnia wykroczenie i podlega odpowiedzialności karnej,

B - ma skrócony czas reakcji na bodźce słuchowe,

C - ma wydłużony czas reakcji na bodźce wzrokowe.

 

 

 

 

 

 

7.      Psychologia. Stan po spożyciu alkoholu.

7.      Znajdując się w stanie po spożyciu alkoholu, kierujący pojazdem:

A - ma skrócony czas reakcji na bodźce wzrokowe,

B - ma zakłóconą ocenę prędkości,

C - ocenia sytuacje na drodze z mniejszym krytycyzmem.

 

 

8.      Psychologia. Stan po spożyciu alkoholu.

8.      Stan po spożyciu alkoholu, u kierującego pojazdem, powoduje:

A - upośledzenie spostrzegania,

B - upośledzenie procesów myślenia,

C - zmniejszenie krytycyzmu sytuacji.

 

 

9.      Psychologia. Stan nietrzeźwości.

9.      Kierujący, który znajdując się w stanie nietrzeźwości kieruje pojazdem:

A – popełnia przestępstwo i podlega odpowiedzialności karnej,

B - ma skrócony czas reakcji na bodźce słuchowe,

C - ma wydłużony czas reakcji na bodźce wzrokowe.

 

 

10.  Psychologia. Stan nietrzeźwości.

10.  Kierujący, który kieruje pojazdem silnikowym w stanie nietrzeźwości lub po użyciu środka działającego podobnie do alkoholu:

A – skierowany przez organ kontroli ruchu drogowego, podlega badaniu lekarskiemu przeprowadzanemu w celu stwierdzenia istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem,

B – skierowany, w drodze decyzji, przez organ kontroli ruchu drogowego, podlega badaniu psychologicznemu przeprowadzanemu w celu orzeczenia istnienia lub braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem,

C – powoduje zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

 

11.  Psychologia. Funkcje psychofizjologiczne.

11.  Na bezpieczne kierowanie pojazdem ma wpływ sprawność takich funkcji psychofizjologicznych kierującego jak:

A – czas reakcji,

B – koordynacja pracy rąk i nóg,

C – podzielność uwagi.

 

 

12.  Psychologia. Sprawność intelektualna.

12.  Sprawność intelektualna kierującego pojazdem:

A – decyduje o właściwej ocenie sytuacji drogowej,

B – nie jest potrzebna kierującemu,

C – przeszkadza w kierowaniu pojazdem.

 

 

 

 

13.  Psychologia. Podzielność uwagi

 

13.  Podzielność uwagi kierującego pojazdem jest szczególnie ważna:

A – podczas jazdy w dużym natężeniu ruchu,

B – podczas postoju,

C – podczas jazdy w obszarze zabudowanym.

 

 

14.  Psychologia. Spostrzeganie.

14.  Błędy jakie mogą wystąpić w spostrzeganiu kierującego pojazdem to:

A – złudzenie wzrokowe,

B – subiektywna ocena sytuacji drogowej,

C – nieprawidłowe spostrzeganie barw.

 

 

15.  Psychologia. Spostrzeganie.

15.  Kierujący pojazdem powinien:

A - prawidłowo spostrzegać ważne bodźce komunikacyjne,

B - wydzielać i oceniać te bodźce komunikacyjne, które zmuszają go do natychmiastowej reakcji,

C - wiedzieć, że im szybciej jedzie, tym mniej spostrzeżeń może uczynić i tym mniej otrzymać informacji.

 

 

16.  Psychologia. Wypadek drogowy.

16.  Przyczyną wypadku drogowego może być:

A - ogólna niedyspozycja kierującego,

B - obniżony nastrój lub napięcie nerwowe kierującego związane z osobistymi problemami,

C – zmęczenie kierującego.

 

 

17.  Psychologia. Wypadek drogowy.

17.  Przyczyną wypadku drogowego może być:

A - niewłaściwa adaptacja wzroku kierującego pojazdem do ciemności,

B - niewłaściwe rozpoznawanie barw przez uczestnika ruchu,

C - ograniczony zakres pola widzenia u uczestnika ruchu.

 

 

18.  Psychologia. Leki.

18.  Kierujący pojazdem:

A - może przyjmować wszystkie leki bez żadnych ograniczeń,

B - powinien upewnić się czy leki, które ma zamiar przyjąć nie ograniczają zdolności do bezpiecznego prowadzenia pojazdu,

C - nie powinien używać leków o których nie ma informacji o ich wpływie na bezpieczne kierowanie pojazdem.

 

 

 

 

19.  Psychologia. Leki.

19.  Kierujący pojazdem powinien wiedzieć, że niektóre leki:

A - wywierają negatywny wpływ na samopoczucie kierującego,

B - ograniczają zdolność do bezpiecznego prowadzenia pojazdu,

C - nie powinny być używane w czasie kierowania pojazdem.

 

 

20.  Psychologia. Procesy myślowe.

20.  W procesie uczenia się, procesy myślowe przebiegają między innymi w formie:

A – procesu rozkładania przedmiotu czy zjawiska na jego elementy składowe,

B – procesu łączenia części przedmiotu czy zjawiska, aby otrzymać z nich pewną całość,

C – procesu porównywania, polegającego na ustalaniu podobieństw i różnic między przedmiotami i zjawiskami.

 

 

21.  Psychologia. Składniki osobowości.

21.  Składnikami ludzkiej osobowości są:

A – wzrost,

B – charakter,

C – temperament.

 

 

22.  Psychologia. Składniki osobowości.

22.  Składnikami ludzkiej osobowości są:

A – wzrost,

B – zainteresowania i zamiłowania,

C – zdolności i uzdolnienia.

 

 

23.  Psychologia. Cechy osobowości.

23.  Które cechy osobowości ucznia powinien uwzględniać instruktor w procesie nauczania - uczenia się?:

A – zainteresowania ucznia zmierzające do zdobywania nowych informacji o przedmiocie,

B – zamiłowania ucznia do wykonywania pewnych czynności,

C – zdolności do wykonywania pewnych odrębnych czynności i uzdolnienia do wykonywania szeregu czynności.

 

 

24.  Psychologia. Cechy osobowości.

24.  Pozytywny wpływ na bezpieczne kierowanie pojazdem mają cechy osobowości:

A – zrównoważenie emocjonalne,

B – odporność na stress,

C – cierpliwość.

 

 

 

 

 

 

25.  Psychologia. Cechy osobowości.

25.  Niezbędne cechy osobowości u instruktorów prowadzących naukę jazdy, to:

A – wysoka kultura osobista,

B – takt,

C – cierpliwość.

 

 

26.  Psychologia. Cechy osobowości.

26.  Niezbędne cechy osobowości u instruktorów prowadzących naukę jazdy, to:

A – wysokie wymagania stosunku do siebie i kursantów,

B – sumienność i systematyczność w wykonywaniu obowiązków instruktora,

C – dokładność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków instruktora.

 

 

27.  Psychologia. Charakter.

27.  Charakter przejawia się w stosunku człowieka:

A – do innych ludzi,

B – do samego siebie,

C – do swoich obowiązków.

 

 

28.  Psychologia. Cechy charakteru.

28.  Przykładem pozytywnych cech charakteru człowieka jest:

A – koleżeństwo,

B – szczerość,

C – samokrytycyzm.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin