kryterie ocenienia 2008 kl.I(1).doc

(97 KB) Pobierz

KRYTERIA OCENIANIA W KLASIE I

 

W klasie I ocenianiu podlegają:

1.     Sprawdziany, testy uwzględniające wiadomości z zakresu różnych edukacji.

2.     Kilkuzdaniowe wypowiedzi pisemne na podany temat.

3.     Dyktanda

4.     Recytacje

5.     Czytanie

6.     Wypowiedzi ustne

7.     Aktywność plastyczna

8.     Aktywność muzyczna

9.     Aktywność ruchowa

 

Ad.1

Sprawdziany i testy oceniane są według skali;

 

Ilość punktów

Ocena

100%

celujący

99% - 81%

bardzo dobry

80% - 66 %

dobry

65% - 41%

dostateczny

40% - 30%

dopuszczający

29% - 0%

niedostateczny

 

Ad.2a

Wypowiedzi pisemne są oceniane według następujących kryteriów:

§        Zgodność z tematem – 0 – 3 pkt.

§        Użycie wyrazów odpowiednich do danego typu wypowiedzi – 0 – 2 pkt.

§        Poprawność językowa – 0 – 3 pkt.

§        Poprawność ortograficzna – bezbłędnie – 2 pkt.

              do 2 błędów – 1 pkt

              powyżej 2 błędów – 0 pkt.

§        Technika pisania – 0 – 2 pkt.

 

Suma punktów

Ocena

12

celujący

11- 9

bardzo dobry

8- 7

dobry

6 - 4

dostateczny

3, 2

dopuszczający

1, 0

niedostateczny

 

Oceniając uczniów u których stwierdzono ryzyko dysleksji bierze się pod uwagę komunikatywność wypowiedzi.

 
Ad.3
Dyktanda są oceniane następująco:

 

Dyktanda zawierające materiał ortograficzny               Dyktanda trudniejsze

wcześniej dokładnie omawiany

0 bł. – celujący                                                         0 bł.- celujący

1 bł. – bardzo dobry                                         1 – 2  bł. – bardzo dobry

2 – 3 bł. – dobry                                                3 – 4 bł. – dobry

4 – 5 bł. – dostateczny                                      5 – 6 bł. – dostateczny

6 – 7 bł. – dopuszczający                                  7 – 9 bł. – dopuszczający

powyżej 7 bł.  – niedostateczny                powyżej 9 bł. – niedostateczny.

 

Ad. 4

Recytacje są oceniane według kryteriów:

§        Znajomość tekstu – 0 – 2 pkt.

§        Poprawność językowa, właściwa artykulacja – 0 – 2 pkt

§        Interpretacja – 0 – 3 pkt.

 

Suma punktów

Ocena

7

celujący

6, 5

bardzo dobry

4,

dobry

3,2

dostateczny

1

dopuszczający

0

niedostateczny

Ad. 5

Podczas oceniania czytania uwzględniane są:

§        Poprawność językowa

§        Wyrazistość

§        Tempo, płynność

§        Stosowanie znaków przestankowych

§        Interpretacja tekstu

§        Umiejętność czytania z  podziałem na role

 

Ad 6

Oceniając wypowiedzi ustne uwzględnia się:

§        Zgodność z tematem

§        Poprawność językową

§        Chronologię wydarzeń, logikę wypowiedzi

§        Płynność wypowiedzi

Ad. 7

Prace plastyczne są oceniane następująco:

§        Przyniesienie materiałów, narzędzi – 0 - 1 pkt.

§        Poprawność wykonania, zgodność z tematem – 0 – 2 pkt.

§        Zaangażowanie – 0 – 2 pkt.

§        Pomysłowość, kreatywność – 0 –1 pkt.

 

Suma punktów

Ocena

6

celujący

5

bardzo dobry

4, 3

dobry

2

dostateczny

1

dopuszczający

0

niedostateczny

Ad. 8

Podczas zajęć z muzyki oceniane są:

§        Zaangażowanie

§        Znajomość słów piosenek

§        Poprawność gry na instrumentach

§        Uczestnictwo w grach, zabawach muzycznych

 

Ad. 9

W czasie zajęć ruchowych oceniane są:

§        Przestrzeganie zasad gier i zabaw

§        Wykonywanie ćwiczeń na miarę możliwości, zaangażowanie

§        Przynoszenie odpowiedniego stroju sportowego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KRYTERIA OCENIANIA W KLASIE I

 

Edukacja polonistyczna

Ocenianiu podlegają:

1.     Sprawdziany, testy

2.     ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin