SKĄD MAMY TE OWOCE.doc

(35 KB) Pobierz

 

SKĄD MAMY TE OWOCE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ogrodzie przedszkolnym

 

 

 

„ Jabłonka” – słuchanie treśći wiersza E. Szamańskiego

 

- Nauka wiersza „ Jabłka” G. Koby

„ W sadzie”- zabawa  z el. dramy, naśladowanie ruchem treści opowiadania

- dopasowywanie napisów do owoców, wyróżnianie głosek zakresie nagłosie i wygłosie – Ja i litery  

 

- Zbieramy owoce- przeliczanie owoców w koszykach, porównywanie – najmniej, najwięcej

- klasyfikowanie wg 2 cech – kolor, wielkość

 

 

- Jesienne niespodzianki – zabawa badawcza, rozpoznawanie owoców za pomocą smaku , zapachu, zabawy zakresie lupą

 

- Nauka piosenki „Pac gruszka” – zabawy rytmiczne, rytmizowanie słów, zabawy rytmiczne zakresie tekstem prostych wyliczanek

- samodzielne odtwarzanie rytmów na inst.. niemetodycznych

- zabawy muzyczno-ruchowe przy akompaniamencie

- zabawy kołowe ze śpiewem piosenek tradycyjnych, oraz integrujące grupę „ Nie jestem sam”

 

-Ćwiczenia gimnastyczne wg zestawów

- Ćw. relaksacyjne

 

 

-Ćw. grafomotoryczne – doskonalenie płynności ruchów – linie proste , ukośne

 

- Odrysowywanie od szablonów kształtów owoców, malowanie plasteliną

 

-Projektowanie i wykonanie form przestrzennych  - „ W sadzie” – łączenie elementów w całość , wykorzysta. mat. przyrodniczego

- zabawy swobodnie organizowane przez dzieci

 

 

 

- spacer zakresie okolicy przedszkola – obser.drzew owocowych

 

 

- pobyt zakresie ogrodzie przedszkolnym

- Praca zakresie książką „ Ja i liczby”, Ja i litery” , „ Rysuję maluję”

- Zabawy zakresie imionami wg metody Majchrzak I. – etap I

 

 

 

 

 

 

Ob.ed. w zakresie rozwijania mowy i myślenia

 

 

 

Ob. ed. teatralnej

 

 

Ob.ed. w zakresie przyg. do nauki czytania i pisania

 

 

Ob.ed. matematycznej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ob.ed. muzycznej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ob.ed. społecznej

 

 

Ob.ed.ruchowej

 

 

 

 

Ob.ed. w zakresie przyg. do pisania

 

 

 

Ob.ed. plastyczno – technicznej

 

 

 

Ob.ed. plastyczno - konstrukcyjnej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ob.ed. zdrowotnej

 

 

 

 

Ob.ed. ruchowej

 

 

 

 

Ob.ed. w zakresie przygotowania do nauki czytania

 

- zna owoce naszych sadów

- zapamiętuje treść wiersza

- uczestniczy w prezentowaniu treści utworu, wykorzystuje rekwizyty

- dobiera napis do obrazka

- wyróżnia głoski w nagłosie i wygłosie

 

- potrafi powiedzieć których owoców jest więcej , których mniej

- dokonuje klasyfikacji owoców wg 2  cech

 

 

 

- potrafi rozpoznać owoce za ponocą zmysłów, wyciąga wnioski

 

 

 

- rozwija umiejętności wokalne

- uczestniczy w ćwiczeniach inhibicyjno – inicjacyjnych

- odtwarza rytm na inst.. niemetodycznych

 

 

 

 

 

- uczestniczy w zabawach grupowych

- poznaje siebie i kolegów z grupy

 

 

 

- poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne

- czerpie radość z aktywnego podnoszenia poziomu spr. Fizycznej

-kreśli linie, zapełnia nimi kontury, sprawnie posługuje się ołówkiem, mazakiem, kredką – od lewej do prawej

 

- zna technikę malowania plasteliną

- dokonuje oceny pracy i doprowadza ją do końca

- projektuje i planuje formę pracy- wykorzystuje powierzone materiały, doprowadza prace do końca

 

- potrafi zorganizować sobie miejsce do zabawy

- akceptuje odmienność innych, odczuwa potrzebę pomocy słabszym

 

- sprawnie ubiera się i rozbiera

- respektuje umowy dotyczące zachowania

 

- zna zasady korzystania z urządzen ogrodowych, reaguje na wezwania nauczyciela

 

- zna graficzny obraz swojego imienia

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin