SKĄD MAMY TE OWOCE
ogrodzie przedszkolnym
„ Jabłonka” – słuchanie treśći wiersza E. Szamańskiego
- Nauka wiersza „ Jabłka” G. Koby
„ W sadzie”- zabawa z el. dramy, naśladowanie ruchem treści opowiadania
- dopasowywanie napisów do owoców, wyróżnianie głosek zakresie nagłosie i wygłosie – Ja i litery
- Zbieramy owoce- przeliczanie owoców w koszykach, porównywanie – najmniej, najwięcej
- klasyfikowanie wg 2 cech – kolor, wielkość
- Jesienne niespodzianki – zabawa badawcza, rozpoznawanie owoców za pomocą smaku , zapachu, zabawy zakresie lupą
- Nauka piosenki „Pac gruszka” – zabawy rytmiczne, rytmizowanie słów, zabawy rytmiczne zakresie tekstem prostych wyliczanek
- samodzielne odtwarzanie rytmów na inst.. niemetodycznych
- zabawy muzyczno-ruchowe przy akompaniamencie
- zabawy kołowe ze śpiewem piosenek tradycyjnych, oraz integrujące grupę „ Nie jestem sam”
-Ćwiczenia gimnastyczne wg zestawów
- Ćw. relaksacyjne
-Ćw. grafomotoryczne – doskonalenie płynności ruchów – linie proste , ukośne
- Odrysowywanie od szablonów kształtów owoców, malowanie plasteliną
-Projektowanie i wykonanie form przestrzennych - „ W sadzie” – łączenie elementów w całość , wykorzysta. mat. przyrodniczego
- zabawy swobodnie organizowane przez dzieci
- spacer zakresie okolicy przedszkola – obser.drzew owocowych
- pobyt zakresie ogrodzie przedszkolnym
- Praca zakresie książką „ Ja i liczby”, Ja i litery” , „ Rysuję maluję”
- Zabawy zakresie imionami wg metody Majchrzak I. – etap I
Ob.ed. w zakresie rozwijania mowy i myślenia
Ob. ed. teatralnej
Ob.ed. w zakresie przyg. do nauki czytania i pisania
Ob.ed. matematycznej
Ob.ed. muzycznej
Ob.ed. społecznej
Ob.ed.ruchowej
Ob.ed. w zakresie przyg. do pisania
Ob.ed. plastyczno – technicznej
Ob.ed. plastyczno - konstrukcyjnej
Ob.ed. zdrowotnej
Ob.ed. ruchowej
Ob.ed. w zakresie przygotowania do nauki czytania
- zna owoce naszych sadów
- zapamiętuje treść wiersza
- uczestniczy w prezentowaniu treści utworu, wykorzystuje rekwizyty
- dobiera napis do obrazka
- wyróżnia głoski w nagłosie i wygłosie
- potrafi powiedzieć których owoców jest więcej , których mniej
- dokonuje klasyfikacji owoców wg 2 cech
- potrafi rozpoznać owoce za ponocą zmysłów, wyciąga wnioski
- rozwija umiejętności wokalne
- uczestniczy w ćwiczeniach inhibicyjno – inicjacyjnych
- odtwarza rytm na inst.. niemetodycznych
- uczestniczy w zabawach grupowych
- poznaje siebie i kolegów z grupy
- poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
- czerpie radość z aktywnego podnoszenia poziomu spr. Fizycznej
-kreśli linie, zapełnia nimi kontury, sprawnie posługuje się ołówkiem, mazakiem, kredką – od lewej do prawej
- zna technikę malowania plasteliną
- dokonuje oceny pracy i doprowadza ją do końca
- projektuje i planuje formę pracy- wykorzystuje powierzone materiały, doprowadza prace do końca
- potrafi zorganizować sobie miejsce do zabawy
- akceptuje odmienność innych, odczuwa potrzebę pomocy słabszym
- sprawnie ubiera się i rozbiera
- respektuje umowy dotyczące zachowania
- zna zasady korzystania z urządzen ogrodowych, reaguje na wezwania nauczyciela
- zna graficzny obraz swojego imienia
modzelewski1