GAŹNIKI GM.doc

(1946 KB) Pobierz
GAŹNIKI GM

GAŹNIKI GM

         Gaźniki poziome typu GM o średnicach przelotu 24 i 26 mm, dyszy głównej typu zatopionego i suwakowej, cylindrycznej przepustnicy, przystosowane są do silników motocyklowych o pojemności skokowej od 175 cm3 do 350 cm3 w jednym cylindrze.

         Są to nowoczesne gaźniki własnej konstrukcji. Odznaczają się łatwym rozruchem, dobrą regulacją wolnych obrotów, niskim zużyciem paliwa i dobrymi przyspieszeniami. Posiadają one obrotową komorę pływakową mocowaną centralnie jedną nakrętką. Dzięki takiej konstrukcji gaźniki te mogą pracować, poza układem poziomym, również w układzie pionowym i we wszystkich pośrednich, jedynie po odpowiednim przestawieniu komory pływakowej (właściwość ta została zastrzeżona w Urzędzie Patentowym). Uszczelka pod komorą pływakową stanowi jednocześnie dodatkowy osadnik ew. zanieczyszczeń względnie kropelek wody zawartych w paliwie.

         Przez przesunięcie komory pływakowej do przodu gaźnika mieszanka ulega łatwiej wzbogaceniu podczas jazdy pod górę, a zubożeniu przy zjazdach.

         Gaźniki typu GM posiadają dwa układy paliwowo-powietrzne: - układ główny i układ biegu jałowego.

         Przycisk przelewowy na komorze pływakowej i przesłona powietrza (sterowana linką) ułatwiają rozruch.

Gaźnik GM26U wyposażony jest dodatkowo w kołek oporowy przy pokrywie gaźnika ograniczający szybkość motocykla w okresie docierania do 60 km/godz.

Gaźniki typu GM mogą być produkowane w różnych odmianach regulacyjnych o średnicach przelotu 24 do 28 mm.

Mocowanie do silnika kołnierzowe dwoma śrubami M8 o rozstawieniu od 50,8 (2'') do 53 mm.

Filtr powietrza nasadzony na średnicy 40 mm.

 

 

Dysza mieszankowa jest taka mała rurka wystająca wewnątrz gardzieli, w nią z góry wchodzi iglica a z drugiej wkręca się rozpylacz. Wysokość mierzy się od dolnej powierzchni gardzieli do górnej krawędzi dyszy.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin