Android Flash Zaawansowane programowanie aplikacji mobilnych.pdf

(1273 KB) Pobierz
945790824.001.png
Tytuł oryginału: Pro Android Flash
Tłumaczenie: Łukasz Schmidt
ISBN: 978-83-246-3920-5
Original edition copyright © 2011 by Stephen Chin, Dean Iverson, Oswald Campesato, and Paul Trani.
All rights reserved.
Polish edition copyright © 2012 by HELION SA.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich.
Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne
szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/andfzp
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
945790824.002.png
Spis treci
O autorach .............................................................................................................11
O recenzencie ........................................................................................................12
Podzikowania ......................................................................................................13
Przedmowa ............................................................................................................14
Wprowadzenie ......................................................................................................15
Rozdzia 1
Wprowadzenie do Flasha mobilnego ....................................................................17
Dlaczego Android? .............................................................................................................................. 17
Flash na innych platformach .............................................................................................................. 18
Poznawanie Androida ......................................................................................................................... 18
Platforma Flash .................................................................................................................................... 20
Środowisko wykonawcze Flash ................................................................................................... 20
Narzędzia Flash ............................................................................................................................. 21
Uruchamianie aplikacji w programie Flash Professional ....................................................... 23
Uruchamianie aplikacji w programie Flash Builder ................................................................ 26
Uruchamianie aplikacji z wiersza poleceń ................................................................................ 36
Podsumowanie ..................................................................................................................................... 37
Rozdzia 2
Dostosowywanie aplikacji do profilu urzdzenia mobilnego ................................39
Rozmiar ekranu .................................................................................................................................... 39
Rozdzielczość ekranu a jego gęstość .......................................................................................... 41
Symulowanie pikseli niezależnych od gęstości wyświetlacza urządzenia we Flashu .......... 42
Gęstość ekranu w aplikacjach Flex ............................................................................................. 42
Aplikacja Density Explorer ......................................................................................................... 43
Obsługa gęstości w CSS ................................................................................................................ 47
945790824.003.png
SPIS TRECI
Orientacja ekranu ................................................................................................................................ 50
Przełączanie się pomiędzy trybem portretowym i krajobrazowym we Fleksie ................... 51
Automatyczna reorientacja we Flashu ....................................................................................... 55
Reorientacja we Flashu — obracająca się twarz ....................................................................... 56
Wielodotykowość i gesty .................................................................................................................... 58
Gesty w aplikacji mobilnej ........................................................................................................... 58
Aplikacja Flash Scrapbook .......................................................................................................... 60
API punktu dotykowego .............................................................................................................. 66
Podsumowanie ..................................................................................................................................... 71
Rozdzia 3
Tworzenie aplikacji Flash i Flex dla Androida ........................................................73
Konstruowanie mobilnych UI za pomocą Fleksa ........................................................................... 73
ViewNavigatorApplication ......................................................................................................... 74
Ważne zdarzenia w życiu widoku .............................................................................................. 76
TabbedViewNavigatorApplication ............................................................................................ 78
Po prostu aplikacja ....................................................................................................................... 82
Komponenty ViewNavigator i View .......................................................................................... 84
Przekazywanie danych pomiędzy komponentami View ........................................................ 92
Zachowywanie komponentów View i danych sesji ................................................................. 92
Kontrolki wizualne .............................................................................................................................. 93
Kontrolki tekstowe ....................................................................................................................... 94
Obsługa klawiatury ekranowej .................................................................................................... 99
Kontrolki przycisków ................................................................................................................. 101
Listy Flex ...................................................................................................................................... 106
Kontrolki Slider, Scroller i BusyIndicator ............................................................................... 108
Podsumowanie ................................................................................................................................... 112
Rozdzia 4
Grafika i animacja ................................................................................................113
Wykorzystywanie prostych obiektów Spark do rysowania grafiki 2D ...................................... 113
Rysowanie prostokątów i elips .................................................................................................. 113
Stosowanie gradientów liniowych i radialnych ...................................................................... 114
Renderowanie sześciennych krzywych Béziera ...................................................................... 117
Inny przykład elementu Path .................................................................................................... 120
Stosowanie filtrów Spark .................................................................................................................. 121
Stosowanie przekształceń obiektów geometrycznych .................................................................. 122
Dodawanie efektu zmiany rozmiaru ........................................................................................ 123
Dodawanie animacji za pomocą biblioteki Spark ......................................................................... 125
Stosowanie elementu Animate ................................................................................................. 126
Animacje odtwarzane równolegle i sekwencyjnie ................................................................. 128
Tworzenie animacji 3D ..................................................................................................................... 130
Tworzenie skórek Spark ................................................................................................................... 133
Generowanie wykresów 2D w Spark .............................................................................................. 136
Tworzenie wykresów słupkowych 2D ..................................................................................... 137
Tworzenie wykresów kołowych 2D ......................................................................................... 138
Wykorzystywanie FXG i Spark ........................................................................................................ 140
6
SPIS TRECI
Program do szkicowania ................................................................................................................... 143
Podsumowanie ................................................................................................................................... 147
Rozdzia 5
Wdraanie i publikowanie aplikacji .....................................................................149
Przygotowywanie emulatora Androida .......................................................................................... 149
Instalowanie Android SDK ....................................................................................................... 150
Tworzenie urządzenia wirtualnego Android .......................................................................... 151
Instalowanie AIR na emulatorze .............................................................................................. 153
Powiązania klawiatury z emulatorem ...................................................................................... 154
Wdrażanie aplikacji AIR ................................................................................................................... 155
Przygotowanie ADT ................................................................................................................... 156
Uprawnienia aplikacji ................................................................................................................ 157
Ikony i zasoby .............................................................................................................................. 160
Certyfikaty podpisywania kodu ....................................................................................................... 162
Tworzenie certyfikatów za pomocą ADT ............................................................................... 163
Publikowanie z Flash Professional .................................................................................................. 165
Eksportowanie wersji finalnej z Flash Builder ............................................................................... 166
Uruchamianie aplikacji Flex w emulatorze Androida ................................................................. 167
Wdrażanie aplikacji z wiersza poleceń ........................................................................................... 167
Publikowanie aplikacji AIR w Google Play .................................................................................... 170
Krok 1. Utwórz konto programisty w Google Play ............................................................... 170
Krok 2. Opakowywanie aplikacji .............................................................................................. 170
Krok 3. Wysyłanie aplikacji Adobe AIR .................................................................................. 171
Podsumowanie ................................................................................................................................... 171
Rozdzia 6
Adobe AIR i aplikacje natywne Androida ............................................................173
Wywoływanie funkcji URI z Adobe AIR ....................................................................................... 174
Wywoływanie własnych stron HTML z Adobe AIR .................................................................... 176
Otwieranie stron HTML w Adobe AIR .......................................................................................... 177
Korzystanie z SQLite w Adobe AIR ................................................................................................ 179
Wprowadzenie do podstawowych koncepcji Androida .............................................................. 183
Podstawowe funkcje Androida 3.0 ........................................................................................... 184
Pobieranie i instalowanie Androida SDK ............................................................................... 185
Podstawowe koncepcje Androida ............................................................................................ 185
Tworzenie aplikacji dla Androida ................................................................................................... 191
Struktura aplikacji dla Androida .............................................................................................. 191
Najważniejsze pliki aplikacji dla Androida ............................................................................. 192
Wysyłanie powiadomień w aplikacjach dla Androida ................................................................. 195
Integracja aplikacji Adobe AIR z natywną aplikacją Androida .................................................. 205
Podsumowanie ................................................................................................................................... 207
Rozdzia 7
Wykorzystywanie wej sprztowych ..................................................................209
Mikrofon ............................................................................................................................................. 209
Aparat — klasy Camera i CameraUI .............................................................................................. 212
Klasa Camera ............................................................................................................................... 212
Wykonywanie operacji na strumieniu wideo aparatu .......................................................... 215
7
Zgłoś jeśli naruszono regulamin