karta_katalogowa_1161_406RaRb.pdf

(385 KB) Pobierz
406Ra/406Rb
www.dec.pl, www.gatx.com
JesteÊmy jednym z najwi´kszych w Europie i najwi´-
kszym w Polsce prywatnym w∏aÊcicielem wagonów-
cystern kolejowych do przewozu ropy, gazów skro-
plonych, p∏ynnych produktów naftowych, chemicznych
i spo˝ywczych.
We are one of the largest European private tank car
owners and the largest Polish owner of tank cars
intended for the carriage of crude oil, liquefied gases,
oil-based products, chemicals and foodstuffs.
We are part of the GATX Corporation (GATX) group of
companies headquartered in Chicago, Illinois, USA.
GATX is one of the world’s largest railcar owners
working with a network of subsidiaries and joint ventures
with companies in Mexico, Canada, Switzerland,
Germany, Austria and Poland. GATX is listed on the New
York Stock Exchange (GMT).
Wchodzimy w sk∏ad grupy kapita∏owej GATX
Corporation (GATX) z siedzibà w Chicago, Illinois, USA.
GATX jest jednym z najwi´kszych na Êwiecie w∏aÊcicieli
wagonów kolejowych. Ma udzia∏y w firmach w Meksyku,
Kanadzie, Szwajcarii, Niemczech, Austrii i Polsce. Jest
notowany na gie∏dzie papierów wartoÊciowych
wNowym Jorku.
We provide the rental service in Poland and abroad. We
constantly invest in our fleet and adjust our rail cars to
current customer needs and market requirements. We
are technologically and financially prepared to build new
rail cars for the special orders of our customers. In
addition, we are able to offer the chemical rail cars of
KVG – Kesselwagen Vermietgesellschaft (KVG), our
sister company, part of the GATX group with
headquarters in Hamburg and Vienna.
Âwiadczymy us∏ugi na rynku dzier˝awy cystern
kolejowych w kraju i za granicà. Stale inwestujemy
w posiadany tabor. Dostosowujemy wagony do potrzeb
klientów i wymagaƒ rynku. JesteÊmy technologicznie
i finansowo przygotowani do budowy nowych cystern
na specjalne zamówienia swoich klientów. Oprócz
w∏asnych wagonów oferujemy polskim klientom
cysterny siostrzanej spó∏ki z grupy GATX –
Kesselwagen Vermietgesellschaft (KVG) z Hamburga
iWiednia.
wagon cysterna typu 406Rb
WAGON CYSTERNA 406Ra/406Rb
TANK CAR 406Ra/406Rb
The specialized technical infrastructure enables us to
perform rail car cleaning, periodic and on-going repairs
and overhauls.
Czteroosiowy wagon cysterna typu 406Ra jest
przeznaczony do przewozu lekkich i ci´˝kich produktów
naftowych oraz innych produktów, zgodnie z nadanym
kodem zbiornika L1.5BN, takich jak: benzen, benzol,
ksylen, terpentyna, naftalen, olej p∏uczkowy, olej
flotacyjny, olej rozpuszczalnikowy, olej transformatoro-
wy niskokrzepnàcy, olej turbinowy, oleje przemys∏owe,
oleje maszynowe, oleje do spr´˝arek ch∏odniczych,
oleje silnikowe, solwent nafta, melasa, oleje roÊlinne.
Czteroosiowy wagon cysterna typu 406Rb jest przezna-
czony do przewozu lekkich produktów naftowych oraz
innych produktów, zgodnie z nadanym kodem zbiornika
L1.5BN , takich jak: aceton, toluen, nafta lekka, solwent
nafta, benzyny, olej nap´dowy, olej wrzecionowy
niskokrzepnàcy, olej do spr´˝arek ch∏odniczych, oleje
maszynowe niskokrzepne, alkohol etylowy.
Wagon typu 406Ra posiada wewnàtrz zbiornika parowà
instalacj´ grzewczà.
Zbiorniki obu typów wagonów sà przystosowane do
hermetycznego za∏adunku od góry, przez w∏az górny
DN500. Mo˝liwe jest równie˝ nape∏nianie zbiorników od
do∏u, przez jeden z zaworów spustowych bocznych DN100.
Opró˝nianie zbiorników odbywa si´ poprzez zawór
denny DN150 i jeden z zaworów spustowych bocznych
DN100 grawitacyjnie lub za pomocà pompy.
Zbiorniki sà wykonane z blach stalowych gatunku
St3SCuY.
Konstrukcja wagonów odpowiada przepisom UIC i RIV,
a zbiorniki spe∏niajà wymagania regulaminu RID
w zakresie przewozu materia∏ów niebezpiecznych.
Wagony mogà byç eksploatowane w komunikacji
mi´dzynarodowej.
Four-axle rail tank car 406Ra is intended for the carriage
of light & heavy petroleum products as well as other
substances to which the tank code L1.5BN is assigned.
The car is particularly recommended for the transport of
such products as: benzene, crude benzene from coal tar,
xylene, turpentine oil, naphtalene, wash oil, flotation oil,
solvent oil, transformer oil, turbine oil, industrial oils,
machine oils, compressor oils, solvent naphta, molasses,
vegetable oils.
Four-axle rail tank car 406Rb is intended for the carriage
of light petroleum products as well as other substances to
which the tank code L1.5BN is assigned.
The car is particularly recommended for the transport of
such products as: acetone, toluene, light crude oil, solvent
naphta, gasolines, diesel oil, spindle oil, compressor oils,
machine oils, ethyl alcohol.
The car 406Ra is equipped with an interior steam heater
coil system.
The tanks of both car types are constructed for hermetic
top filling via the manhole DN500 whereas the bottom
filling of the tanks is effected via one of the lateral shut-off
valves DN100 mounted at both ends of the bottom T-pipe.
The discharge of the tanks is performed via the internal
bottom valve DN150 and one of the bottom lateral shut-
off valves.
The tanks are made of steel St3SCuY.
The construction of the tank cars complies with all of the
provisions of the UIC-Code and RIV Agreement. The tanks
meet the requirements of the Regulations concerning the
International Carriage of Dangerous Goods by Rail (RID).
The tank cars are authorized to run in domestic and
foreign traffic.
Specjalistyczne zaplecze techniczne pozwala nam
samodzielnie czyÊciç wagony, wykonywaç okresowe
oraz bie˝àce naprawy i remonty.
DEC Sp. z o.o.
ul. Twarda 30, 00-831 Warszawa
Dzia∏ sprzeda˝y/Sales Department
tel. +48 22 697 92 60
fax +48 22 697 92 20
Recepcja/Reception
tel. +48 22 697 91 00
fax +48 22 697 92 00
886662826.051.png 886662826.055.png 886662826.056.png
406Ra/406Rb
wagon cysterna typu 406Ra
CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA WAGONÓW
TECHNICAL PARAMETERS
Zbiornik
Tank
D∏ugoÊç wagonu ze zderzakami
12 340 mm
Length over buffers
Kod zbiornika
L1.5BN
Ta nk code
Rozstaw czopów skr´tu
6 800 mm
Distance between bogie-car pins
Materia∏ zbiornika
St3SCuY
Tank material
Maksymalna szerokoÊç wagonu
3 125 mm
Maximum car width
PojemnoÊç ca∏kowita zbiornika
61 m 3
Total tank capacity
Masa w∏asna wagonu
406Ra
22,5 t
Tare weight
CiÊnienie obliczeniowe
4 bar
Calculation pressure
406Rb
21,5 t
CiÊnienie robocze
1,5 bar
Working pressure
Hamulec zespolony systemu Oerlikon
O - GP
Combined Oerlikon brake
NadciÊnienie próbne
1,5 bar
Test over-pressure
Zawór rozrzàdczy
ESt3f
Brake distributor
Maksymalne ciÊnienie pary w instalacji grzewczej*
4 bar
Maximum heating steam pressure*
Maksymalna pr´dkoÊç wagonu
w stanie ∏adownym
100 km/h
loaded
Maximum speed
* tylko dla wagonu 406Ra
*refers only to tank cars 406Ra
w stanie pró˝nym
100 km/h
empty
Armatura za∏adunkowo-spustowa
Items of filling and discharge equipment
¸adownoÊç wagonu 406Ra
A 1 2
2
3 4
Maximum loads with operating
W∏az
DN500
Manhole
w zale˝noÊci od klasy toru
S
39,2 t
49,5 t 56,4 t
57,5 t
speed agreed for these loads (406Ra)
Zawór denny
DN150
Bottom valve
Zawory boczne
DN100
Lateral shut-off valves mounted
at both ends of the bottom T-pipe
¸adownoÊç wagonu 406Rb
A 1 2
2
3 4
Maximum loads with operating
w zale˝noÊci od klasy toru
S
40,2 t
50,5 t 57,4 t
58,5 t
speed agreed for these loads (406Rb)
Przy∏àcze na zaworach bocznych
M130x6 lub/or 5 1/2’’
With connections
Króciec napowietrzajàcy
DN80
Aerating connection
Maksymalny nacisk zestawu ko∏owego na szyny
20,0 t
Maximum weight per axle
Zawór bezpieczeƒstwa
ZB-I/a
Safety valve
Minimalny promieƒ ∏uku toru
R=75 m
Minimum radius for curve negotiation
– otwarcie zaworu przy nadciÊnieniu
1,5 bar
– opening overpressure
– otwarcie zaworu przy podciÊnieniu
0,05 bar
– opening vacuum pressure
Uk∏ad biegowy
Running gear
Typ wózków
1XTa
Bogie type
886662826.057.png 886662826.001.png 886662826.002.png 886662826.003.png 886662826.004.png 886662826.005.png 886662826.006.png 886662826.007.png 886662826.008.png 886662826.009.png 886662826.010.png 886662826.011.png 886662826.012.png 886662826.013.png 886662826.014.png 886662826.015.png 886662826.016.png 886662826.017.png 886662826.018.png 886662826.019.png 886662826.020.png 886662826.021.png 886662826.022.png 886662826.023.png 886662826.024.png 886662826.025.png 886662826.026.png 886662826.027.png 886662826.028.png 886662826.029.png 886662826.030.png 886662826.031.png 886662826.032.png 886662826.033.png 886662826.034.png 886662826.035.png 886662826.036.png 886662826.037.png 886662826.038.png 886662826.039.png 886662826.040.png 886662826.041.png 886662826.042.png 886662826.043.png 886662826.044.png 886662826.045.png 886662826.046.png 886662826.047.png 886662826.048.png 886662826.049.png 886662826.050.png 886662826.052.png 886662826.053.png 886662826.054.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin