CZĘŚĆ STATYCZNA
1. Data: 03.09.2009 rok
2. Grupa wiekowa: 3-latki „Kurczaki”
3. Treści programowe:
a) aktywność językowa- uważne słuchanie rozmówcy
- nabywanie doświadczeń z zakresu posługiwania się rożnymi narzędziami pisarskimi- rysowanie kredką świecową
b) aktywność społeczna- umiejętność wysłuchania innych i oceny pracy innych brawami
c) aktywność artystyczna- rozwijanie zainteresowań plastycznych- rysowanie, kolorowanie
4. Temat zajęć: „Kolorowy obrazek”- rysowanie kredkami świecowymi
5. Cele edukacyjne:
a) dziecko potrafi prawidłowo trzymać kredkę w dłoni
b) dziecko próbuje nie wyjeżdżać poza kontur obrazka
c) dziecko potrafi nazwać przedmiot na rysunku
d) dziecko umie nagrodzić prace innego dziecka brawami
6. Metody:
a) oglądowe- pokaz
b) słowne- rozmowa,
c) oparte na działalności praktycznej- zadaniowa i ćwiczeniowa
7. Formy organizacyjne: forma zbiorowa
8. Środki dydaktyczne: obrazki: lalka; auto, kredki świecowe
9. Literatura przedmiotu:
a) Kwaśniewska M., Żaba-Żabińska W.: Nasze przedszkole, Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, MAC, Kielce 2009.
CZĘŚĆ DYNAMICZNA
Tok zajęć
Czynności nauczyciela
Czynności ucznia
Uwagi
Czynności organizacyjne
Przywitanie z dziećmi
Przywitanie z nauczycielem
Wprowadzenie do tematyki zajęć
Pokazanie dzieciom obrazków i powiedzenie, że ich zadaniem będzie ich pokolorowanie
Dzieci siedzą na dywanie i słuchają.
Uświadomienie celów
Dzisiaj będziemy pierwszy raz kolorować w przedszkolu a nasze prace wywiesimy w szatni na gazetce.
Dzieci się ucieszyły
Realizacja tematu
Nauczyciel prezentuje w kole na dywanie jakie jest zadanie i jak powinno się trzymać kredkę i jak kolorować, żeby nie wyjeżdżać za kontur obrazka.
Nauczyciel prosi dzieci do stolików. Przy każdym stoliku stoi nauczyciel i kontroluje prace dziecka.
Dzieci uważnie słuchają.
Dzieci kolorują
Podsumowanie i ocena pracy dzieci
Prezentacja wszystkich prac i wspólna ocena.
Dzieci oglądają prace i wspólnie oceniają prace brawami.
Anilewe1000