03.09.09.doc

(39 KB) Pobierz

CZĘŚĆ STATYCZNA

 

 

1.     Data: 03.09.2009 rok

2.     Grupa wiekowa: 3-latki „Kurczaki”

3.     Treści programowe:

a)     aktywność językowa- uważne słuchanie rozmówcy

                                 - nabywanie doświadczeń z zakresu posługiwania się rożnymi narzędziami pisarskimi- rysowanie kredką świecową

b)     aktywność społeczna- umiejętność wysłuchania innych i oceny pracy innych brawami

c)     aktywność artystyczna- rozwijanie zainteresowań plastycznych- rysowanie, kolorowanie

4.     Temat zajęć: Kolorowy obrazek”- rysowanie kredkami świecowymi

5.     Cele edukacyjne:

a)     dziecko potrafi prawidłowo trzymać kredkę w dłoni

b)     dziecko próbuje nie wyjeżdżać poza kontur obrazka

c)     dziecko potrafi nazwać przedmiot na rysunku

d)     dziecko umie nagrodzić prace innego dziecka brawami

6.     Metody:

a)     oglądowe- pokaz

b)     słowne- rozmowa,

c)     oparte na działalności praktycznej- zadaniowa i ćwiczeniowa

7.     Formy organizacyjne: forma zbiorowa

8.     Środki dydaktyczne: obrazki: lalka; auto, kredki świecowe

9.     Literatura przedmiotu:

a)     Kwaśniewska M., Żaba-Żabińska W.: Nasze przedszkole, Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, MAC, Kielce 2009.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CZĘŚĆ DYNAMICZNA

Tok zajęć

Czynności nauczyciela

Czynności ucznia

Uwagi

Czynności organizacyjne

Przywitanie z dziećmi

Przywitanie z nauczycielem

 

Wprowadzenie do tematyki zajęć

Pokazanie dzieciom obrazków i powiedzenie, że ich zadaniem będzie ich pokolorowanie

Dzieci siedzą na dywanie i słuchają.

 

Uświadomienie celów

Dzisiaj będziemy pierwszy raz kolorować w przedszkolu a nasze prace wywiesimy w szatni na gazetce.

Dzieci się ucieszyły

 

Realizacja tematu

Nauczyciel prezentuje w kole na dywanie jakie jest zadanie i jak powinno się trzymać kredkę i jak kolorować, żeby nie wyjeżdżać za kontur obrazka.

 

Nauczyciel prosi dzieci do stolików. Przy każdym stoliku stoi nauczyciel i kontroluje prace dziecka.

Dzieci uważnie słuchają.

 

 

 

 

 

 

 

Dzieci kolorują

 

Podsumowanie i ocena pracy dzieci

Prezentacja wszystkich prac i wspólna ocena.

Dzieci oglądają prace i wspólnie oceniają prace brawami.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin