Monastyr - Przeciw Pierwszemu Przykazaniu.pdf

(12917 KB) Pobierz
PPP2.p65
1
218475272.007.png
AJCIE !
Ta przygoda to moje podziękowanie dla fanów Monastyru za to, że
wciąż są, że wciąż pytają o nowe materiały, za to, że wciąż interesują się
losami Dominium. Decyzja o tym, że napiszę Przeciw Pierwszemu
Przykazaniu zapadła w Łodzi, na Polconie. To dzięki Zuharowi, Ysabell i
wszystkim innym ludziom, którzy przychodzili na moje prelekcje i
pytali o losy Monastyru zrozumiałem, że choć z punktu widzenia
wydawniczego, finansowego Monastyr ma bardzo niski priorytet, to z
punku widzenia ludzkiego priorytet ma najwyższy.
Wróciłem do domu i obiecałem sobie, że fani Monastyru dostaną
materiał, na który czekają. Przygoda powstawała przez kilka miesięcy,
wieczorami, i dziś z przyjemnością ją Wam prezentuję. To prezent na
święta. Dziękuję za to, że wciąż z nami jesteście i życzę Wam świetnej
zabawy w Karze.
Ignacy Trzewiczek
2
W IT
I IT
IIT AJCIE
AJCIE
218475272.008.png
Autor przygody:
Ignacy Trzewiczek
Pomoc:
Michał Oracz, Rafał Szyma
Redakcja:
Rafał Szyma
Ilustracja na okładce:
Mariusz Gandzel
Ilustracje:
Tomasz Jędruszek
Mapy:
Michał Oracz
Projekt okładki i skład:
Michał Oracz
Przeciw pierwszemu przykazaniu Copyright © by Wydawnictwo Portal, Gliwice, 2009
Przeciw pierwszemu przykazaniu Copyright © by Ignacy Trzewiczek
Wydawca:
Wydawnictwo Portal
ul. św. Urbana 15; 44-100 Gliwice
tel./fax. (032) 334 85 38
www.wydawnictwoportal.pl
portal@wydawnictwoportal.pl
3
218475272.009.png 218475272.010.png 218475272.001.png
S PIS
PIS
TREŚCI
TREŚCI
W PROWADZENIE
5
W IOSKA
15
Przedstawienie historii
5
Biała Kadić
15
Opactwo
5
Sołtys
15
Biała Kadić
6
Marija
16
Siedziba Inkwizycji
6
Oczekiwanie
16
Bohaterowie Graczy
6
Kłótnia
16
Specjalne reguły
7
Puszko
16
O PACTWO
8
Banici
17
Zamieszki
17
Kada
18
Przybycie do opactwa
8
Starcie z banitami
18
Wydarzenia ubiegłej nocy
8
Inkwizytor
19
Opowieść duchownego
9
Poszukiwania w Dormitorium
9
P A Ł AC I NKWIZYTORA 20
Droga do pałacu 20
Pałac 20
Lokatorzy szpitala 21
Spacer 21
Spotkanie z Inkwizytorem 22
Spacerowe zwidy 22
Strzały w opactwie 23
Przesłuchanie jako LARP 23
Strzały w opactwie 24
Wnioski... 24
Ostrzeżenie 24
Noc 24
Finał 25
Konsekwencje na kolejne przygody 26
Cele mnichów
9
Horror
9
Opis lokacji
10
Krzyk w Dormitorium
11
U opata
11
Tajemnica Samotni
12
Czary mary z listem
12
Ciała mnichów
13
Noc w kaplicy
13
Przesłuchiwanie Janicia
13
Sen o krucjacie św. Bredy
13
Mechanika rozgrywania
starcia na Moście
14
Wyjazd z klasztoru
14
4
218475272.002.png 218475272.003.png 218475272.004.png
RZECIW P
WSZEMU
P RZYKAZANIU
P P IER
IER WSZEMU
WSZEMU
RZYKAZANIU
I GN
RZYKAZANIU
GGNACY
CCY T
T T RZEWICZEK
RZEWICZEK
W PROWADZENIE
Poniżej przedstawiam krótkie omówienie fabuły przygody, informacje dotyczące Bohaterów Graczy oraz
przypomnienie najbardziej istotnych reguł Monastyru, jakie MG powinien wykorzystać podczas sesji.
ORII
Akcja przygody ma miejsce na południu Kary.
Bohaterowie Graczy zostaną wplątani w losy Ma-
rii, deviria, która kilka lat temu przywędrowała
na te ziemie z południa. Z pozoru niewinna, nie
czyniąca żadnej szkody ani zła wywołuje jednak
u ludzi burzę złych emocji. Zdaje się zamknięta w
sobie, pozbawiona agresji i jakichkolwiek dążeń,
o które można podejrzewać sługi Ciemności, a
jednak raz za razem jest przyczyną kolejnej zbrod-
ni. Nic nie czyni, a ludzie wokół niej umierają.
Zawsze tragicznie, nagle, zbyt wcześnie.
WIENIE HIST
HISTORII
ORII
ma przewidywanego zakończenia. Decyzja, finał,
jest w rękach graczy...
Scenariusz podzielony jest na trzy części:
CTWO
Bohaterowie Graczy są w drodze na północ pół-
wyspu Młota. Jednego z wieczorów trafiają na
nocleg do niewielkiego opactwa. Pośród zimnych
murów gracze odnajdą ciała siedmiu mnichów.
Minionej nocy dokonano tu zbrodni. Wraz z za-
padającym zmrokiem, z każdą minutą spędzoną
w opactwie Bohaterowie Graczy będą odkrywali,
że za wydarzeniami, które miały tu miejsce nie
stał człowiek, lecz siły Ciemności. Prawda jest nie-
co bardziej skomplikowana, niż mogą podejrze-
CTW
W finale przygody gracze staną przed trudnym
wyborem - zabić zdawałoby się niewinną Marię,
czy puścić ją wolno. Nie ma właściwej drogi. Nie
5
P P
P RZECIW
RZECIW
IER
T T
GGN
CCY
P RZEDST
RZEDST
RZEDSTAWIENIE
WIENIE
HIST
O PACTW
218475272.005.png 218475272.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin