SZKOŁY PODSTAWOWEJ……..
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Nauczyciel kontraktowy: mgr Ilona XXX
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2009r.
Data zakończenia stażu: 31 maja 2012r.
Miejsce odbywania stażu: Szkoła Podstawowa xxx
Dyrektor placówki oświatowej: xxx
§ 7 ust. 2 pkt. 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI
TERMINY
1. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
Zawarcie kontraktu z opiekunem, określenie zasad współpracy, ustalenie harmonogramu spotkań
Opracowane zasady współpracy – kontrakt.
Wrzesień 2009r.
2. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego
Opis zaplanowanych zadań do zrealizowania w okresie stażu
Plan Rozwoju Zawodowego
3. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
Opis realizacji zadań ujętych w planie pogłębiony autorefleksją.
Sprawozdanie ze stażu
Maj
2012r.
4. Doskonalenie własnego warsztatu pracy i poszerzenie swojej wiedzy poprzez samokształcenie oraz udział w zorganizowanych formach doskonalenia zawodowego.
Aktywny udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb pracy nauczyciela wspierającego.
Ukończenie studiów podyplomowych z zakresu logopedii.
Studiowanie fachowej literatury i czasopism.
Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych.
Ukończenie kursów i szkoleń odbywających się w kolejnych latach odpowiadającym moim potrzebom.
Ukończenie kursu w zakresie Awansu Zawodowego.
Udział w WDN
Bibliografia.
Zaświadczenia.
Sprawozdanie
Okres stażu.
5. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu
Obserwacja zajęć pod kątem pracy w klasach integracyjnych w naszej szkole
Karty obserwacji lekcji.
Okres stażu
6.Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora
W okresie stażu według harmonogramu.
Scenariusze zajęć
w/g potrzeb
7.Wzbogacanie własnego warsztatu pracy i stosowanie najnowszych metod pracy.
Dbanie o wystrój i wyposażenie klasy poprzez tworzenie dekoracji związanych z porą roku, oraz gazetek tematycznych.
Wykonywanie indywidualnych pomocy i środków dydaktycznych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce.
Zapoznanie się z najnowszymi metodami pracy z uczniem niepełnosprawnym i stosowanie ich w praktyce.
Wymiana doświadczeń z nauczycielami wspierającymi z innych szkół w zakresie metodyki pracy z uczniami upośledzonymi umysłowo.
Zdjęcia
Notatki
8. Współpraca z wychowawcą klasy integracyjnej.
Udział w tworzeniu i realizacji Planu Pracy Wychowawczej klasy.
Plan Pracy Wychowawczej.
§ 7 ust. 2 pkt. 2
Umiejętności uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
1. Obserwacja i analiza zachowań uczniów pod kątem ich sytuacji dydaktyczno – wychowawczej.
Obserwacja, rozmowy z nauczycielami, uczniami. Indywidualne konsultacje z rodzicami w ramach ,,dni otwartych szkoły”, pedagogiem.
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.
2. Opracowanie Indywidualnych programów nauczania dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Napisanie indywidualnych programów nauczania dla poszczególnych dzieci.
Indywidualne programy nauczania.
Wrzesień 2010r.
Wrzesień 2011r.
3. Sporządzanie ocen opisowych oceniających postępy uczniów o specjalnych potrzeb...
krispol80