plan rozwoju.doc

(80 KB) Pobierz
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

 

 

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA WSPIERAJĄCEGO

SZKOŁY PODSTAWOWEJ……..

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel kontraktowy: mgr Ilona XXX

 

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2009r.

 

Data zakończenia stażu: 31 maja 2012r.

 

Miejsce odbywania stażu: Szkoła Podstawowa xxx

 

Dyrektor placówki oświatowej: xxx

 

 

 

 

 

 

 

§ 7 ust. 2 pkt. 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

 

 

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

DOWODY REALIZACJI

TERMINY

1. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.

 

Zawarcie kontraktu z opiekunem, określenie zasad współpracy, ustalenie harmonogramu spotkań

 

Opracowane zasady współpracy – kontrakt.

Wrzesień 2009r.

2. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego

Opis zaplanowanych zadań do zrealizowania  w okresie stażu

Plan Rozwoju Zawodowego

Wrzesień 2009r.

3. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

Opis realizacji zadań ujętych w planie pogłębiony autorefleksją.

 

 

Sprawozdanie ze stażu

Maj

2012r.

4. Doskonalenie własnego warsztatu pracy i poszerzenie swojej wiedzy poprzez samokształcenie oraz udział w zorganizowanych formach doskonalenia zawodowego.

 

 

 

Aktywny udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb pracy nauczyciela wspierającego.

Ukończenie studiów podyplomowych z zakresu logopedii.

Studiowanie fachowej literatury i czasopism.

Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych.

Ukończenie kursów i szkoleń odbywających się w kolejnych latach odpowiadającym moim potrzebom.

Ukończenie kursu w zakresie Awansu Zawodowego.

Udział w WDN

Bibliografia.

Zaświadczenia.

Sprawozdanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Okres stażu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu

 

Obserwacja zajęć pod kątem pracy w klasach integracyjnych w naszej szkole

 

Karty obserwacji lekcji.

 

Okres stażu

6.Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora

W okresie stażu według harmonogramu.

 

Scenariusze zajęć

w/g potrzeb

7.Wzbogacanie własnego warsztatu pracy i stosowanie najnowszych metod pracy.

Dbanie o wystrój i wyposażenie klasy poprzez tworzenie dekoracji związanych z porą roku, oraz gazetek tematycznych.

Wykonywanie indywidualnych pomocy i środków dydaktycznych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce.

Zapoznanie się z najnowszymi metodami pracy z uczniem niepełnosprawnym i stosowanie ich w praktyce.

Wymiana doświadczeń z nauczycielami wspierającymi z innych szkół w zakresie metodyki pracy z uczniami upośledzonymi umysłowo.

 

 

 

Zdjęcia

 

 

 

 

 

 

Notatki

Okres stażu

 

 

 

 

Okres stażu

 

 

 

 

 

 

Okres stażu

 

 

 

 

8. Współpraca z wychowawcą klasy integracyjnej.

 

Udział w tworzeniu i realizacji Planu Pracy Wychowawczej klasy.

 

Plan Pracy Wychowawczej.

Okres stażu

 

 

 

§ 7 ust. 2 pkt. 2

Umiejętności uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

 

 

1. Obserwacja i analiza zachowań uczniów pod kątem ich sytuacji dydaktyczno – wychowawczej.

Obserwacja, rozmowy z nauczycielami, uczniami. Indywidualne konsultacje z rodzicami w ramach ,,dni otwartych szkoły”, pedagogiem.

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.

 

 

 

Okres stażu

2. Opracowanie Indywidualnych programów nauczania dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Napisanie indywidualnych programów nauczania dla poszczególnych dzieci.

Indywidualne programy nauczania.

Wrzesień 2009r.

Wrzesień 2010r.

Wrzesień 2011r.

3. Sporządzanie ocen opisowych oceniających postępy uczniów o specjalnych potrzeb...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin