Solucja Pokemon Black & White.pdf

(2532 KB) Pobierz
wrzesień 3
Poradnik do Pokemon Black/White
2011
Witam serdecznie w poradniku do jednej z najnowszych produkcji z Pokemonami w
roli głównej. Mowa tutaj naturalnie o Pokemon Black. Mam nadzieję, iż poradnik
dostarczy odpowiedzi na trudne pytania oraz rozwiąże Wasze problemy z
przechodzeniem tej gry. Zapraszam serdecznie do czytania i rozpowszechniania linku
do tego poradnika.
Autorstwa Pawła „bolda”
Ryszka wyłącznie do tegry.pl
809208126.017.png 809208126.018.png 809208126.019.png 809208126.020.png
 
Nuvema Town
Całość rozpoczyna się w naszym pokoju, podczas rozmowy z naszym rywalem, Cheren. Po chwili pojawia się spóźniona
Bianca - nasza rywalka. Podejdzie do paczki leżącej na stole, by ją otworzyć. Jednakże, jako że prezent przyszedł do
naszego domu, to nam przysługuje prawo do otwarcia. Są w niej naturalnie Pokemony. Jaki mamy wybór?
Snivy
Gatunek: Trawiasty
Ewolucje: Sivy » Servine (Level 17) » Serperior (Level 36)
Jest to Pokemon w pełni trawiasty - mało ma ataków z innych sfer, co czyni go nieco nieuniwersalnym. Pod
względem statystyk jest on najsłabszy ze wszystkich trzech dostępnych stworków - zachęcający jednak może
być jego wygląd, jak również to, iż niewiele jest dobrych Pokemonów trawiastych.
W późniejszym etapie gry może być doskonałą bronią przeciwko wodnym Pokemonom (i głównie przeciwko
nim).
Jest najszybszym Pokemonem z trzech dostępnych tutaj. Można liczyć na to, iż większość potyczek będziemy
rozpoczynali my (posiadając tego Pokemona).
Oshawott
Gatunek: Wodny
Ewolucje: Oshawott » Dewott (Level 17) » Samurott (Level 36)
Pokemon wodny o dość przeciętnej obronie i dobrej ofensywie. Posiada wiele ataków spoza żywiołu wody, co
sprawia, że może sobie poradzić z większą ilością przeciwników.
W grze mało jest bardzo silnych Pokemonów wodnych, a taki z pewnością może się przydać.
Pokemon ten posiada bardzo dużą gamę ciekawych posunięć - może nawet posiadać ataki lodowe - może
stać się szybką podstawą naszej drużyny, jeżeli oczywiście włożymy nieco wysiłku w jego rozwój.
Tepig
Gatunek: Ognisty
Ewolucje: Tepig » Pignite (Level 17) » Emboar (Level 36)
Mój faworyt, Pokemon ognisty o bardzo silnym ataku, z pewnością poradzi sobie z wieloma przeciwnikami.
Można go nauczyć najróżniejszych ataków, między innymi tych ze sfery walki.
Znakomicie sprawdza się w późniejszych etapach gry, będąc silnym elementem naszej drużyny. Z pewnością
warto mieć go ze sobą!
Tuż po wyborze Pokemona i krótkiej rozmowie, Bianca wyzywa nas na pojedynek. Oczywiście nie ma możliwości
odmowy.
Rywal: Bianca
Nagroda: $400
Pokemony:
Tepig/Oshawott/Snivy - Bianca posiada starter, który jest wrażliwy na ataki z żywiołu Pokemona, którego
wybraliśmy. Jest to podstawowy Pokemon, zatem nie posiada zbyt wielu groźnych posunięć - jedynie jedno
posunięcie typu "support" i jeden prosty atak
Taktyka:
a. Walcząc z Biancą nie musimy stosować żadnej wykwintnej taktyki. To pierwsza walka - wystarczy cały czas
używać Tackle, by wygrać. Można skorzystać ze swojego drugiego posunięcia, jednak po co kombinować?
Po zakończeniu walki pokój pokryje się w chmurach pyłu, a gdy ten opadnie, zastaniemy go zniszczonego i
zdemolowanego, z śladami na ścianach i na podłodze. Bianca przeprosi za chaos spowodowany przez nią. Następnie
nasz Pokemon zostanie uleczony przez Cherena, po czym będziemy zmuszeni do walki z naszym drugim rywalem.
Rywal: Cheren
Nagroda: $500
Pokemony:
Tepig/Oshawott/Snivy - Bianca posiada starter, który jest silny przeciwko Pokemonowi, którego wybraliśmy. Po
raz kolejny nie jest on trudny do pokonania.
Taktyka:
a.
Podobnie, jak w poprzednim przypadku, tak i tutaj nie musimy stosować żadnej specjalnej taktyki. Wystarczy
używać podstawowego ataku - można także osłabić jedną z wartości przeciwnika, ale nie jest to konieczne.
str. 1
809208126.001.png 809208126.002.png
Tuż po zakończeniu walki, nasi rywale opuszczą pokój. Teraz możemy na spokojnie pogrzebać w opcjach gry
(doradzane jest ustawienie szybkości przewijania tekstu na "szybką" ("fast")). Możemy również zapoznać się ze wszystkimi
funkcjonalnościami menu. Po tym wszystkim możemy już bez problemu zejść schodami na dół. Spotkamy tam naszych
rywali, którzy przepraszają naszą mamę za to, co się stało. Po chwili wychodzą, a mama mówi nam, abyśmy
porozmawiali z Prof. Juniperem. Ponadto otrzymujemy od niej Xtransceiver - przedmiot, który pozwoli nam prowadzić
video-konferencje z przyjaciółmi. Wychodzimy na zewnątrz i kierujemy się do laboratorium usytuowanego w północno-
zachodniej części miasta. Rozmawiamy z Cherenem - pyta się, czy moglibyśmy udać się do Bianci. Chcąc nie chcąc,
idziemy w południowo-zachodni róg miasta i wchodzimy do umiejscowionego w tamtym miejscu domu. Zastajemy
naszą rywalkę kłócącą się z ojcem. Widząc nas wybiega, mówiąc, że będzie czekała przy laboratorium. Tam też się
udajemy.
Rozmawiamy z Prof. Juniperem - otrzymujemy od niego Pokedex. Mamy również teraz możliwość przydzielenia
naszemu stworkowi wybranej przez nas nazwy. Wychodzimy z laboratorium - zaczepia nas nasza mama. Wręcza nam
Town Map - mapę całego miasta. Zaraz po tym nasi rywale odchodzą na wschód. My również tam podążamy, trafiając
na:
Route 1
Będąc na miejscu, rozmawiamy z profesorem. Objaśnia on nam zasady działania Pokedexa, jednocześnie pokazując
nam, w jaki sposób możemy łapać nowe Pokemony. Dostajemy od niego Pokeballe. Nasi rywale odchodzą. W tym
momencie możemy pochodzić po krzakach, by zwiększyć poziom naszego stworka, bądź też złapać nowe gatunki. Nie
ma tutaj jednak żadnych bardzo silnych Pokemonów - warto jednak zostać chwilę i zdobyć nieco doświadczenia. Gdy
już skończymy to robić, możemy zagadać do ciemnowłosej dziewczyny w krzakach na północnym wschodzie.
Otrzymujemy od niej Potion - przedmiot przywracający część życia naszych pokemonów. Idziemy cały czas na północ,
spotykamy Biancę i Cherena. Na pytanie odpowiadamy twierdząco, by przetestować otrzymany wcześniej
Xtransceiver. Bierzemy udział w rozmowie (my naturalnie nic nie mówimy, jednakże możemy dowiedzieć się kilku
interesujących rzeczy od rozmówców). Rywale odchodzą na północ - podążamy za nimi, by trafić do zupełnie nowego
miasta.
Accumula Town
Wchodząc do miasta od razu zauważamy Professor Juniper stojącą nieopodal Centrum Pokemon. Podchodzimy do niej
i rozmawiamy z nią. Wprowadzi nas do środka, wyjaśniając wszystko i oprowadzając nas. Od razu zauważamy, że
znajduje się tutaj sklep - nie ma go w oddzielnym budynku, co jest dość wygodne. Po wyleczeniu naszych Pokemonów i
dalszym oprowadzaniu wychodzimy na zewnątrz.
Tuż po wyjściu zauważamy ludzi, którzy spieszą zobaczyć, co dzieje się na placu po lewej stronie - tam też zmierzamy.
Warto zapisać stan gry w tym miejscu. Zauważamy grupę zwaną Team Plasma - głównych złoczyńców w grze. Po chwili
zespół opuszcza miasto, kierując się na północ. Potem pojawia się pewien osobnik - przedstawia się jako N. Wyzywa nas
na walkę.
str. 2
809208126.003.png 809208126.004.png 809208126.005.png 809208126.006.png 809208126.007.png 809208126.008.png
N
Nagroda: $700
Pokemony:
Purrloin (lvl 7) - jest to Pokemon z gatunku ciemności. Zazwyczaj atakuje atakiem "Scratch", który nie odbiera
zbyt dużej ilości punktów życia - nie powinno być więc z nim problemów.
Taktyka:
a. zakładając, iż nasz Pokemon wbił już kilka poziomów od początku gry i posiada swój atak "żywiołowy", nie
powinno być problemów z pokonaniem tego oponenta. Wystarczy wykorzystywać ten atak, nie zawracając
sobie głowy innymi.
Tuż po walce, N odchodzi. Jest to przeciwnik, z którym będziemy się pojedynkować co jakiś czas. Jeżeli wymaga tego
sytuacja, udajemy się do Centrum Pokemon, aby uleczyć swoje Pokemony. Teraz idziemy do domku w lewym górnym
rogu miasta. Od mężczyzny na górze otrzymujemy Poke Ball. Wychodzimy z budynku i (opcjonalnie) udajemy się do
domku na górze (tym, do którego wejść można po schodach, tuż nad Centrum Pokemon). Rozmawiamy z ludźmi przy
instrumentach odpowiadając twierdząco na ich pytania. Urozmaica to piosenkę lecącą w tle. Nie mamy już nic więcej
do roboty w tym mieście - udajemy się więc w lewo, na Route 2.
Route 2
Gdy tylko wychodzimy przez bramę, dzwoni nasz telefon - to nasza mama. Po chwili rozmowy osobiście przychodzi do
nas. Otrzymujemy od niej Running Shoes, czyli najzwyczajniej w świecie buty przeznaczone do biegania. Na tej uliczce
znajduje się kilka rozmaitych Pokeballi - znajdują się w nich przedmioty warte zebrania. Ponadto możemy tutaj stoczyć
walkę z kilkoma trenerami - uważamy jednak, aby nie stracić zbyt dużo sił, gdyż za chwilę czeka nas kolejna walka.
Idziemy na północ, pokonując okolicznych trenerów, a następnie skręcamy w prawo. Cały czas zmierzamy w
północno-wschodnim kierunku, by w końcu zostać zaczepionym przez Biancę. Czeka nas kolejny pojedynek!
Rywal: Bianca
Nagroda: $700
Pokemony:
Lillipup (lvl 6) - Pokemon z gatunku normalnych. Raczej prosty do pokonania, nie posiada zbyt silnych posunięć.
Jeżeli mamy już atak żywiołowy, stosujemy go, by z łatwością poradzić sobie z tym stworkiem.
Snivy / Tepig / Oshawott (lvl 7) - trenerka ta będzie posiadała Pokemona wrażliwego na ataki żywiołu stworka
wybranego przez nas. Z nich też korzystamy, aby rozprawić się z rywalką.
Taktyka:
a. Bardzo łatwa walka - przeciętny Lillipup i wrażliwy na ataki naszego stworka starter. Wystarczy korzystać jedynie
z naszych ataków żywiołowych, aby się z nimi rozprawić.
Zaraz po wygranym pojedynku i króciutkiej rozmowie zmierzamy na północ, by trafić do zupełnie nowego miasta.
Striation City - część 1
W mieście, do którego trafiliśmy, jest dość dużo rzeczy, które MOŻEMY zrobić oraz kilka, które musimy. Zacznijmy od tych
pierwszych. Tuż przy wejściu do miasta, nad drzewami po lewej stronie jest ukryta ścieżka. Idziemy po niej, by podnieść X
Speed. Teraz wchodzimy do budynku po prawej stronie (pierwszego, jaki zobaczymy po wejściu do miasta).
Rozmawiamy z mężczyzną po prawej, by otrzymać Great Balla - przedmiot pozwalający złapać wybranego Pokemona,
mający znacznie większą skuteczność, niż zwykły Poke Ball. Teraz wychodzimy z budynku i okrążamy go tak, aby znaleźć
się po jego prawej stronie. Znajduje się tam mężczyzna - rozmawiamy z nim i otrzymujemy Dusk Ball - bardzo skuteczny w
nocy przedmiot do łapania Pokemonów.
Przejdźmy do rzeczy, które powinniśmy teraz zrobić. Przede wszystkim, jeżeli wymagają tego nasze stworki, udajemy się
do Centrum Pokemon, by je uleczyć. Teraz udajemy się do budynku po lewej stronie od Centrum. Jest to Szkoła dla
trenerów. Idziemy do chłopca o brązowych włosach na górze - zaproponuje udział w quizie. Zgadzamy się, i
odpowiadamy na kolejno zadawane pytania. Odpowiedź na pierwsze to "Antidote", a na drugie "Awakening". W
nagrodę za poprawne odpowiedzi otrzymujemy Full Heal - przedmiot, który usuwa wszystkie negatywne efekty, które
str. 3
809208126.009.png 809208126.010.png 809208126.011.png 809208126.012.png
ciążą na naszym Pokemonie. Na samej górze, tuż przy tablicy, stoi Cheren - nasz rywal. Rozmawiamy z nim, by
rozpoczęła się walka.
Rywal: Cheren
Nagroda: $800
Pokemony:
Purrloin (lvl 8) - Pokemon z gatunku ciemności. Wrażliwy jest na Walkę i Owady
Snivy / Tepig / Oshawott (lvl 8) - trener użyje startera posiadającego atak, na który wrżliwy jest nasz Pokemon.
Warto więc tutaj uważać, gdyż może z łatwością nas pokonać.
Taktyka:
a. Nieco trudniejsza od poprzednio stoczonej.
b. Dużo trudności może sprawić nam starter rywala. W związku z tym polecam taktykę osłabienia jego
obrony/ataku, a następnie atakowania (dwukrotne obniżenie przniosło dobry rezultat).
c. Trener ten może używać leczących jagódek - warto mieć to na uwadze przed walką.
d. Purrloin nie powinien sprawić nam żadnych trudności - atak żywiołowy powinien tu wystarczyć.
Po wygranym pojedynku, oprócz pieniędzy, otrzymamy 3 Oran Berries - możemy je dać któremuś z naszych stworków,
aby ten uleczył się automatycznie podczas walki, gdy tylko jego życie "zejdzie" poniżej połowy. Można też użyć ich
manualnie. Walka stoczona, więc opuszczamy budynek. Jak zwykle w razie potrzeby idziemy do Centrum, a następnie
udajemy się na zachód. Mijamy po drodze szkołę i docieramy do fontanny. Teraz idziemy przez most na południe, gdzie
znajdujemy Great Balla. Nie możemy jeszcze iść na północ, więc wracamy do miasta. Ignorując wszystko po drodze,
idziemy w prawo, wchodząc do miejsca zwanego Dreamyardem.
Dreamyard
Po wejściu idziemy naprzód, by stoczyć walkę. Ignorujemy miejsce, które zastawia nam drzewko - będziemy je mogli
ściąć po zdobyciu umiejętności Cut zawartej w HM01, jednakże jeszcze jej nie posiadamy. Walczymy z chłopakiem,
kontynuując naszą podróż na wschód. Zaraz po odbytej walce, rozmawiamy z dziewczyną po prawej. W zależności od
naszego startera, będziemy w stanie otrzymać od niej jednego z trzech Pokemonów. Otrzymany Pokemon będzie
posiadał przeciwny żywioł naszego startera. Tak oto gdy wybraliśmy Snivy'ego dostaniemy Panpoura, gdy naszym
starterem jest Tepig - Pansage'a, a gdy wybraliśmy Oshawotta - Pansear. Tuż po przydzieleniu nicku naszemu nowemu
Pokemonowi, podnosimy X Defend z Poke Balla po prawej i wracamy do miasta.
Striation City
Leczymy się koniecznie, czeka nas bowiem walka w Sali Gimnastycznej. Tam też się udajemy - jest to budynek po
prawej stronie od Centrum. Rozmawiamy z zielonowłosym mężczyzną, a następnie wchodzimy do środka. Dajemy kilka
kroków w górę - zaczepi nas miły pan i da nam świeżą wodę (Fresh Water). Przedmiot ten pozwoli nam uleczyć
wybranego Pokemona aż o 50 punktów życia. Z pewnością nam sięto przyda.
Sala gimnastyczna, w której się znajdujemy, posiada specyficzną zagadkę. Idąc w górę możemy zobaczyć
kurtyny - przedstawiają one symbol jednego z żywiołów. Naszym zadaniem jest stanięcie na przycisku symbolizującym
przeciwległy żywioł.
Pierwsza kurtyna przedstawia Ogień. Właśnie dlatego stajemy na przycisku przedstawiającym wodę. Walczymy z
trenerem. Kolejna kurtyna to Woda. Stajemy na "trawiastym przycisku", a następnie walczymy z kolejnym trenerem.
Następna z kurtyn to trawiasta - stajemy na ogniu. Już teraz przyjdzie nam się zmierzyć z liderem tutejszej Sali
Gimnastycznej.
Po raz pierwszy w historii serii Pokemon jeden GYM ma kilku liderów. To, z którym z nich przyjdzie nam zawalczyć, zależy
wyłącznie od naszego startera. Jeżeli wybraliśmy Tepiga, zawalczymy z Cressem, jeżeli Oshawotta - Cilanem, natomiast
jeżeli Snivy'ego - rywalem będzie Chili. Na samym początku najlepiej jest upewnić się, iż Pokemon, który zostanie przez
nas wystawiony jako pierwszy to nasz starter. Rozmawiamy z liderem i rozpoczyna się walka.
str. 4
809208126.013.png 809208126.014.png 809208126.015.png 809208126.016.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin