Google-Leksykon kieszonkowy.pdf
(
478 KB
)
Pobierz
C:\Andrzej\PDF\ABC nagrywania p³yt CD\1 strona.cdr
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
Google. Leksykon
SPIS TRECI
kieszonkowy
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Tara Calishain, Dj Adams, Rael Dornfest
T³umaczenie: Aleksandra Tomaszewska
ISBN: 83-7361-258-0
Tytu³ orygina³
u:
Google Pocket Guide
Format: B5, stron: 136
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Kiedy wyszukiwarka Google po raz pierwszy pojawi³a siê w internecie, bylimy
zachwyceni, jak instynktownie potrafi odgadywaæ, czego dok³adnie chcemy.
Dzisiaj u¿ytkownicy traktuj¹ tê cechê jako co naturalnego, poniewa¿ Google
po prostu dzia³a. £atwo jednak zapomnieæ, jak ogromn¹ moc kryje ta wyszukiwarka.
Prawdopodobnie korzysta³e ju¿ z us³ug Google do wyszukiwania informacji w sieci
WWW. Zapewne wiesz ju¿ jak dobrze i dok³adnie wype³ni³a to zadanie. Tematem
niniejszej ksi¹¿ki s¹ ogromne mo¿liwoci drzemi¹ce w Google, które byæ mo¿e s¹ Ci
jeszcze ma³o znane. Autorzy spróbuj¹ przekazaæ wiedzê o sposobie, w jaki najlepiej
informowaæ wyszukiwarkê o swoich oczekiwaniach i jak najlepiej dobieraæ s³owa
kluczowe. Przedstawi¹ mo¿liwoci wykorzystania niektórych nieudokumentowanych
specjalnych elementów sk³adni oraz poka¿¹, jak pomóc wyszukiwarce w znalezieniu
tego, czego szukamy.
W ksi¹¿ce znajdziesz m.in.:
• Pe³ny, zwiêz³y opis mo¿liwoci Google
• Praktyczne przyk³ady wyszukiwania zaawansowanego
• Specjaln¹ sk³adniê pozwalaj¹c¹ na zadawanie skuteczniejszych zapytañ
• Wskazówki umo¿liwiaj¹ce lepsze zrozumienie rezultatów wyszukiwania
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treci
Wprowadzenie..........................................................................7
Rozdział 1. Do czego moe słuy Google?.....................10
Czym Google nie jest?.............................................................................10
Czym jest Google?....................................................................................11
Prosty przykład........................................................................................13
Jak wpływa na zawarto strony wynikowej ....................................17
Przykład A: Joseph Lomax, student...............................................17
Przykład B: Sabina Reitz, dziennikarka.........................................19
Przykład C: Dr Katie Aston, dentystka .........................................21
Rozdział 2. Uzyskiwanie wymaganych informacji........23
Podstawy Google .....................................................................................23
Wyszukiwanie zwrotów ..................................................................23
Podstawy logiki boolowskiej...........................................................24
Negacja ...............................................................................................25
Celowe doł6czanie ............................................................................26
Proste wyszukiwanie i przycisk Szcz8liwy traf............................27
Wielko liter .....................................................................................27
Znaki zast8pcze........................................................................................27
Ograniczenie 10 słów w zapytaniu .......................................................29
Wykorzystaj rzadkie słowa .............................................................30
Wykorzystaj znak zast8pczy ...........................................................31
Specjalne elementy składni.....................................................................31
Ł6czenie elementów składni ..................................................................42
Jak nie nale=y ł6czy elementów składni......................................43
Reguły prawidłowego ł6czenia elementów składni....................45
Aspołeczne elementy składni..........................................................46
Wszystkie mo=liwoci......................................................................48
Zaawansowane szukanie........................................................................49
Szukaj..................................................................................................50
J8zyk....................................................................................................50
Format pliku ......................................................................................50
Spis treci
3
=argon przemysłowy...............55
Rozdział 3. Analiza uzyskanych wyników......................58
Konfigurowanie ustawieB ......................................................................58
J8zyk interfejsu ..................................................................................58
J8zyk wyszukiwania.........................................................................59
Filtrowanie SafeSearch .....................................................................59
Pokazywana liczba trafieB...............................................................60
Ustawienia dla badaczy ...................................................................60
Anatomia wyników wyszukiwania ......................................................61
Tajemnice adresów URL wyszukiwarki Google.................................65
Anatomia adresu URL......................................................................65
Sprawdzanie pisowni..............................................................................67
Bł8dy mile widziane.........................................................................69
Data.....................................................................................................50
Sposób szukania................................................................................51
W adresie strony ...............................................................................51
Safe Search .........................................................................................51
Dodatkowe ustawienia Google.......................................................52
Słowniki specjalistyczne: =argon i terminologia specjalistyczna......52
@argon.................................................................................................53
Terminologia specjalistyczna
Rozdział 4. Inne funkcje i usługi Google..........................71
Katalog Google.........................................................................................71
Przeszukiwanie Katalogu Google ..................................................73
Specjalne elementy składni Katalogu Google...............................74
Grupy dyskusyjne Google......................................................................75
Przegl6danie grup.............................................................................76
Specjalne elementy składni grup dyskusyjnych Google.............78
Grafika Google .........................................................................................81
Specjalne elementy składni indeksu Grafiki Google...................84
Wiadomoci Google.................................................................................85
Wersje mi8dzynarodowe .................................................................87
Specjalne elementy składni..............................................................87
Dogł8bne wykorzystanie wiadomoci Google.............................88
Jeli nie Google, to co?......................................................................89
Katalogi Google........................................................................................90
Specjalne elementy składni..............................................................93
4
Google. Leksykon kieszonkowy
Froogle.......................................................................................................93
Ogl6danie towarów ..........................................................................95
Wyszukiwanie towarów ..................................................................95
Składnia specjalna Froogle ..............................................................96
Dodawanie sprzedawcy...................................................................97
Narz8dzia j8zykowe ................................................................................98
Dost8p do Narz8dzi j8zykowych....................................................98
Pełne wykorzystanie Narz8dzi j8zykowych
wyszukiwarki Google.................................................................101
Odwołanie do słownika........................................................................102
Odwołanie do ksi6=ki telefonicznej ....................................................104
Specjalne elementy składni ksi6=ki telefonicznej.......................104
Dledzenie wyników giełdowych..........................................................109
Uzyskiwanie informacji giełdowych
ze Eródeł innych ni= Google ......................................................110
Szczegółowe informacje giełdowe a wyszukiwarka Google....111
Przeszukiwanie archiwów artykułów prasowych............................112
Artykuły z New York Timesa.......................................................113
Artykuły prasowe...........................................................................114
Wyszukiwanie katalogów informacji..................................................115
Znaczniki TITLE i znaki zast8pcze...............................................115
Wyszukiwanie katalogów tematycznych....................................117
Wyszukiwanie technicznych definicji.................................................118
Terminologia techniczna................................................................119
Słownik Google ...............................................................................119
Wyszukiwanie terminologii z zastosowaniem Google.............120
Jeli nie Google, to co?....................................................................121
Odszukiwanie wpisów w dziennikach...............................................122
Odszukiwanie dzienników sieciowych.......................................122
Korzystanie z tajemnych słów ......................................................124
Pasek narz8dzi Google..........................................................................125
Wyszukiwanie z zakładkami ...............................................................128
Dodatek.................................................................................130
Podsumowanie składni.........................................................................130
Daty w formacie kalendarza juliaBskiego..............................................135
Skorowidz.............................................................................137
Spis treci
5
Rozdział 2. Uzyskiwanie
wymaganych informacji
Przeszukiwanie Google nie musi ogranicza si do wprowadza-
nia słów kluczowych do pola wyszukiwania i liczenia, e uzyskane
wyniki bd wła nie tym, czego oczekujemy. Google proponuje
wiele sposobów — poprzez specjalne elementy składni i opcje
wyszukiwania — szczegółowego zdefiniowania warunków wy-
szukiwania oraz naprowadzenia wyszukiwarki Google na trop
interesujcy uytkownika. W tym rozdziale postaramy si zgł-
bi specjalne elementy składni oraz opcje wyszukiwania (majce
ogromne moliwo ci, ale słabo udokumentowane) oraz poka-
emy, jak wykorzysta ich pełne moliwo ci. Opiszemy podstawy
wyszukiwania z uyciem Google, wykorzystanie specjalnych zna-
ków zastpczych, sposoby radzenia sobie z ograniczeniem liczby
słów w zapytaniu, omówimy specjalne elementy składni, łczenie
elementów składni oraz zaawansowane techniki wyszukiwania.
Czytelnik dowie si równie, jak korzysta ze słowników specja-
listycznych, w tym leksykony słownictwa argonowego.
Podstawy Google
Zawsze kiedy wyszukujesz wicej ni jedno słowo kluczowe, wy-
szukiwarka stosuje domy ln strategi obsługi i łczenia ze sob
wyszukiwanych słów kluczowych. Czy podane wyrazy mog
wystpowa samodzielnie w dowolnym miejscu strony, a moe
musz znajdowa si tu obok siebie? Czy wyszukiwarka bdzie
próbowała znale- wystpienia równocze nie obu słów, czy ka-
dego z osobna?
Wyszukiwanie zwrotów
Google domy lnie wyszukuje wystpienia okre lonych słów klu-
czowych w dowolnym miejscu strony, niezalenie od tego, czy
Rozdział 2. Uzyskiwanie wymaganych informacji
23
Plik z chomika:
syfek34
Inne pliki z tego folderu:
Poznaj zaawansowane opcje Google Analytics.pdf
(151 KB)
Usługi Google, których wcześniej nie znałeś.pdf
(169 KB)
getting movies, mp3,games using google.txt
(0 KB)
Excellent tricks and techniques of Google Hacks.txt
(157 KB)
zaawansowane szukanie w google-zobacz.txt
(4 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ▧ ▍Filmy DVD - Nowosci 2014
- ✔____NEW FILM PREMIERY 2015
- ✔____NEW FILM PREMIERY 2015(1)
- ✔____NEW FILM PREMIERY 2015____✔
- ✔____NEW FILM PREMIERY 2015____✔(2)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin