Ebook Google Adwords 2.0.pdf

(12178 KB) Pobierz
Microsoft Word - ebook-google-adwords_2.0.doc
Najwa Ň niejsze poj ħ cia do zapami ħ tania.............................................................................. 9
Podstawy i wprowadzenie................................................................................................. 11
Co to jest reklama Google AdWords ? ......................................................................... 11
Zalecenie redakcyjne tworzenia tekstu reklamowego Google AdWords ................. 11
Wykorzystanie rabatów, cen i bezpłatnych ofert ...................................................... 12
Wymogi Google zwi Ģ zane z witryn Ģ docelow Ģ reklamy ............................................. 12
Tre Ļ ci, których nie mo Ň na promowa ę w Google AdWords.......................................... 13
Rodzaje tekstowej reklamy AdWords .............................................................................. 15
Google AdWords w wyszukiwarce i w wynikach Sieci Wyszukiwania Google ......... 15
Jak działa kierowanie reklamy AdWords w wyszukiwarce ..................................... 16
Modele opłaty za reklam ħ w wyszukiwarce Google ................................................ 16
Formy opłaty za klikni ħ cie w wyszukiwarce Google ............................................... 16
Google AdWords w Sieci partnerskiej Google............................................................. 17
Jak działa kierowanie reklamy AdWords w Sieci partnerskiej Google ? ................. 18
Modele opłaty za reklam ħ w Sieci Partnerskiej Google ........................................... 19
Formy opłaty za reklam ħ w Sieci Partnerskiej Google............................................. 19
Jak otrzyma ę konto Google AdWords .............................................................................. 21
Proces rejestracji dla wersji dla pocz Ģ tkuj Ģ cych........................................................... 22
1. Formularz rejestracji ............................................................................................. 22
2. Zało Ň enie konta Google ........................................................................................ 26
3. Konfiguracja konta................................................................................................ 28
Proces rejestracji dla wersji standardowej. ................................................................... 31
1. Zało Ň enie konta Google ........................................................................................ 31
2. Wybierz walut ħ ..................................................................................................... 32
3. Weryfikacja adresu e-mailowego ......................................................................... 33
4. Utworzenie pierwszej kampanii............................................................................ 33
5. Ustalenie sposobu rozlicze ı .................................................................................. 36
Panel zarz Ģ dzania reklam Ģ AdWords ............................................................................... 40
Zarz Ģ dzanie kampani Ģ .................................................................................................. 40
Migawka konta.......................................................................................................... 41
Podsumowanie kampanii .......................................................................................... 41
Narz ħ dzia ...................................................................................................................... 55
Narz ħ dzie propozycji słów kluczowych ................................................................... 56
Narz ħ dzie prognozy odwiedzin................................................................................. 59
Edycja wykluczaj Ģ cych słów kluczowych kampanii................................................ 61
Wykluczenie witryny i kategorii............................................................................... 62
Wykluczanie adresów IP........................................................................................... 63
Narz ħ dzia diagnostyczne dla reklam ........................................................................ 63
Odrzucone reklamy................................................................................................... 64
Moja historia zmian .................................................................................................. 64
Narz ħ dzie podgl Ģ du reklam ...................................................................................... 65
Website Optimizer (czyli Optymalizator witryny) ................................................... 65
Pobierz Edytor AdWords .......................................................................................... 66
ĺ ledzenie konwersji ...................................................................................................... 66
Raporty.......................................................................................................................... 67
1
Typy raportów........................................................................................................... 69
Ustawienia................................................................................................................. 70
Ustawienia zaawansowane........................................................................................ 71
Szablony, harmonogram i poczta elektroniczna ....................................................... 71
Eksport raportu.......................................................................................................... 72
Analytics ....................................................................................................................... 72
Tworzenie nowego konta Google Analytics............................................................. 74
Ł Ģ czenie konta Google AdWords z kontem Analytics............................................. 76
Moje konto .................................................................................................................... 78
Podsumowanie płatno Ļ ci........................................................................................... 78
Preferencje płatno Ļ ci ................................................................................................. 79
Dost ħ p ....................................................................................................................... 81
Preferencje konta ...................................................................................................... 82
Podstawowe elementy reklamy AdWords ........................................................................ 84
Słowa kluczowe ............................................................................................................ 84
Opcje dopasowania słów kluczowych w Google AdWords ..................................... 84
Wykluczaj Ģ ce słowa kluczowe ................................................................................. 86
Podstawowe kryteria wyboru słów kluczowych....................................................... 87
Rozwini ħ cie teoretyczne reklamy AdWords .................................................................... 90
Koszt reklamy AdWords............................................................................................... 90
Wynik Jako Ļ ci Google AdWords.................................................................................. 90
Czym jest Wynik Jako Ļ ci ? ....................................................................................... 90
Ň ne Wyniki Jako Ļ ci w koncie Google AdWords.................................................. 91
Czas pobierania tre Ļ ci HTML ................................................................................... 94
ĺ rednia w regionie geograficznym ........................................................................... 94
Szybkie sprawdzanie Wyniku Jako Ļ ci dla reklamy AdWords ................................. 94
Dokładne informacje o Wyniku Jako Ļ ci słów kluczowych na podstronie analizy
słów kluczowych....................................................................................................... 95
Wskazówki dotycz Ģ ce jako Ļ ci strony i witryny docelowej ...................................... 98
Niskie Wyniki Jako Ļ ci stron docelowych ? .............................................................. 99
Pozycja reklamy w wynikach sponsorowanych ......................................................... 100
Algorytm dla wyników sponsorowanych ponad wynikami wyszukiwania................ 101
Jak dosta ę si ħ z reklam Ģ ponad wyniki wyszukiwania ? ........................................ 102
Tworzenie kampanii linku sponsorowanego .................................................................. 103
Rozpoznanie rynku i konkurencji ............................................................................... 103
Rozpoznanie przewagi oferty i firmy ......................................................................... 104
Opracowanie struktury kampanii ................................................................................ 104
Wybór kierowania kampanii....................................................................................... 105
Mo Ň liwo Ļ ci kierowanie reklamy AdWords ............................................................ 105
Kierowanie reklamy AdWords na j ħ zyki................................................................ 106
Kierowanie reklamy AdWords na kraje ................................................................. 108
Opracowanie zestawu słów kluczowych .................................................................... 109
7 kroków tworzenia słów kluczowych.................................................................... 109
Narz ħ dzia pozwalaj Ģ ce poszukiwa ę słów kluczowych........................................... 113
Które słowo kluczowe b ħ dzie wy Ļ wietla ę reklam ħ ? ............................................. 116
Słowa kluczowe - najwa Ň niejsze rzeczy do zapami ħ tania ...................................... 119
2
Ograniczenie zasi ħ gu kampanii .................................................................................. 120
Proces wyboru słów wykluczaj Ģ cych ..................................................................... 120
Opracowanie tekstu reklamowego .............................................................................. 123
Tworzenie tekstu reklamowego reklamy AdWords ............................................... 123
Pogrubione wyrazy w tek Ļ cie reklamowym ........................................................... 124
Narz ħ dzie wstawiania słów kluczowych (Keyword Insertion Tool) ...................... 125
Narz ħ dzie podgl Ģ du reklam Adwords..................................................................... 128
11 efektywnych typów tekstów reklamowych AdWords ....................................... 129
Warto zapami ħ ta ę .................................................................................................... 134
Optymalizacja strony docelowej reklamy................................................................... 134
Optymalizacja strony docelowej - AdWords .......................................................... 134
Warto zapami ħ ta ę .................................................................................................... 137
Optymalizacja strony docelowej - konwersje ......................................................... 138
Testowanie ró Ň nych stron docelowych reklamy..................................................... 141
Wdro Ň enie kampanii ................................................................................................... 142
Monitoring i optymalizowanie kampanii.................................................................... 142
Optymalizowanie kampanii na podstawie raportów............................................... 142
Optymalizacja kampanii na podstawie danych o konwersjach............................... 152
Optymalizacja kampanii - zapami ħ taj..................................................................... 153
Zaawansowane tworzenie kampanii Google AdWords .................................................. 154
Edytor AdWords - wprowadzenie ............................................................................. 154
Co oferuje edytor AdWords? .................................................................................. 154
Sk Ģ d mo Ň na Ļ ci Ģ gn Ģę edytor AdWords?................................................................. 155
Przydatne linki i pomoc online ............................................................................... 155
Pobieranie konta AdWords do aplikacji Edytor AdWords..................................... 155
Podstawowe funkcjonalno Ļ ci.................................................................................. 156
Praca z Edytorem AdWords.................................................................................... 157
Współpraca z wskazówkami redakcyjnymi Google AdWords .............................. 162
Praktyczne tworzenie kampanii AdWords przy pomocy Edytora AdWords ............. 164
Podstawy ................................................................................................................. 164
Import danych do kampanii z Excela...................................................................... 165
Dodawanie wielu tekstów reklamowych do edytora .............................................. 166
Rzeczy dodatkowe .................................................................................................. 167
Grupowanie wyrazów ............................................................................................. 169
Edytor AdWords - zaawansowane funkcjonalno Ļ ci ................................................... 170
Zarz Ģ dzanie interfejsem i widokiem danych .......................................................... 170
Eksport danych........................................................................................................ 170
Zaawansowane funkcjonalno Ļ ci Edytora AdWords ............................................... 172
Zastosowanie funkcji Excel i Visual Basic przy tworzeniu kampanii AdWords ....... 176
Wykorzystywanie funkcji Excel ............................................................................. 176
Zaawansowanie wykorzystanie funkcji Excel i Visual Basic w pracy z AdWords 177
Google Adwords dla sklepu internetowego ................................................................ 182
Modele płatno Ļ ci w reklamie AdWords kierowanej na wyszukiwark ħ Google ............. 186
Stawki ofertowe Google AdWords (rozwini ħ cie)....................................................... 186
Google AdWords – cena ofertowa preferowanego kosztu ......................................... 188
Jak działa preferowany Ļ redni koszt Google AdWords? ........................................ 188
3
Wybór opcji preferowanego Ļ redniego kosztu ....................................................... 189
Ograniczenia preferowanego Ļ redniego kosztu Google AdWords ......................... 189
Optymalizator bud Ň etu Google ................................................................................... 190
Informacje o narz ħ dziu Optymalizator bud Ň etu Google AdWords ........................ 190
Zastosowania Optymalizatora bud Ň etu ................................................................... 190
Ograniczenia Optymalizatora bud Ň etu Google AdWords ...................................... 192
Wsparcie AdWords edytora dla Optymalizatora bud Ň etu ...................................... 192
Optymalizator konwersji............................................................................................. 193
Co dokładnie robi Optymalizator konwersji Google? ............................................ 193
Ustawienia Optymalizatora konwersji .................................................................... 193
Ograniczenia Optymalizatora konwersji AdWords ................................................ 194
Funkcjonalno Ļ ci, które nie współdziałaj Ģ z Optymalizatorem konwersji .............. 195
Modele opłat i rozlicze ı w kampaniach kierowanych na Sie ę partnersk Ģ ..................... 197
Modele opłat ............................................................................................................... 197
Zmiana modelu opłaty ................................................................................................ 198
Kampania AdWords kierowana na Sie ę partnersk Ģ za pomoc Ģ słów kluczowych ........ 201
Wynik Jako Ļ ci dla Sieci Partnerskiej .......................................................................... 201
Obliczanie Wyniku Jako Ļ ci dla reklamy................................................................. 201
Pozycja i ranking reklamy ...................................................................................... 201
Inteligentna wycena w AdWords w Sieci Partnerskiej............................................... 202
Fizyczne tworzenie kampanii kierowanej na Sie ę partnersk Ģ za pomoc Ģ słów
kluczowych ................................................................................................................. 202
Wsparcie tworzenia kampanii w Edytorze AdWords ................................................. 203
Proces tworzenia kampanii ............................................................................................. 205
Rozpoznanie rynku i konkurencji ............................................................................... 205
Opracowanie struktury kampanii ................................................................................ 206
Opracowanie zestawu kluczowych ............................................................................. 207
Wybór tekstu reklamowego ........................................................................................ 208
Ograniczenie zasi ħ gu reklamy Google AdWords....................................................... 209
Wykluczaj Ģ ce słowa kluczowe ............................................................................... 209
Wykluczanie tematów i typów witryn .................................................................... 210
Wykluczanie witryn poprzez podanie ich adresu internetowego ........................... 212
Blokowanie wy Ļ wietlanie reklam w Gmailu .......................................................... 212
Przygotowanie strony docelowej kampanii ................................................................ 213
Testowanie stron docelowych „fizycznego” biznesu ............................................. 214
Optymalizacja kampanii ............................................................................................. 214
Raport skuteczno Ļ ci miejsc docelowych ................................................................ 214
Raport dotycz Ģ cy zasi ħ gu i cz ħ stotliwo Ļ ci.............................................................. 218
Kampania AdWords kierowana na Sie ę partnersk Ģ za pomoc Ģ miejsc docelowych...... 219
Podstawy ..................................................................................................................... 219
Dopuszczanie reklam do wy Ļ wietlania ....................................................................... 219
Wynik jako Ļ ci i pozycja reklamy................................................................................ 220
Wynik Jako Ļ ci reklamy........................................................................................... 220
Algorytm ustalania pozycji reklamy....................................................................... 221
Fizyczne tworzenie kampanii kierowanej na Sie ę partnersk Ģ za pomoc Ģ miejsc
docelowych ................................................................................................................. 222
4
Wykorzystanie Narz ħ dzia rozmieszczania reklam ................................................. 222
Wybór modelu cenowego ....................................................................................... 225
Wsparcie tworzenia kampanii w Edytorze AdWords ................................................. 227
Kampanie online AdWords............................................................................................. 229
Kampania AdWords jako cz ħĻę wspólna słów kluczowych i miejsc docelowych ..... 229
Przykładowe zastosowanie kampanii ..................................................................... 229
Jak stworzy ę tak Ģ kampani ħ ?................................................................................. 230
Tworzenie tego rodzaju kampanii online za pomoc Ģ Edytora AdWords ............... 231
Oddzielne stawki dla słów kluczowych i miejsc docelowych .................................... 232
Przykładowe zastosowanie kampanii ..................................................................... 232
Jak stworzy ę tak Ģ kampani ħ ?................................................................................. 233
Tworzenie tego rodzaju kampanii online za pomoc Ģ Edytora AdWords ............... 234
Graficzne reklamy AdWords .......................................................................................... 236
Reklamy graficzne - wiadomo Ļ ci ogólne................................................................... 236
Tworzenie tradycyjnych reklam graficznych.............................................................. 236
Dost ħ pne formaty reklam graficznych.................................................................... 236
Przygotowanie tradycyjnych reklam graficznych................................................... 237
Gdzie mog ħ umieszcza ę reklamy graficzne? .......................................................... 237
Dodawanie reklamy graficznej do kampanii AdWords.......................................... 238
Ile kosztuj Ģ reklamy graficzne? .................................................................................. 240
Wymagania redakcyjne dla wszystkich reklam graficznych ...................................... 240
Podstawowe wymagania ......................................................................................... 240
Wymagania co do formy......................................................................................... 240
Wymagania co do prawdziwo Ļ ci przekazu............................................................. 241
Wymagania co do wy Ļ wietlanego i docelowego adresu URL............................... 241
Wymagania co do tre Ļ ci.......................................................................................... 241
Wymagania, co do tre Ļ ci dla dorosłych .................................................................. 242
Tre Ļ ci, których promowa ę nie wolno...................................................................... 242
Reklamy animowane................................................................................................... 243
Podstawowe informacje i wymagania .................................................................... 243
Dopuszczalne rozmiary reklam animowanych ....................................................... 243
Dodatkowe wymagania reklam animowanych ....................................................... 243
Reklamy Flash ............................................................................................................ 244
Informacje podstawowe .......................................................................................... 244
Zmienne ClickTAG w reklamie Flash AdWords ................................................... 244
Ograniczenia Ļ ledzenia zdarze ı :............................................................................. 245
Reklamy gad Ň etowe Google? ..................................................................................... 246
Co to s Ģ reklamy gad Ň etowe? ................................................................................. 246
Jak tworzy si ħ reklamy gad Ň etowe ?....................................................................... 246
Ile kosztuj Ģ reklamy gad Ň etowe? ............................................................................ 247
Reklamy wideo ............................................................................................................... 248
Podstawowe informacje .............................................................................................. 248
Dost ħ pne formaty reklam wideo ............................................................................. 249
Wykorzystywanie ró Ň nych rozmiarów wideo ........................................................ 249
Modele cenowe w reklamie wideo ......................................................................... 250
Tworzenie reklamy wideo........................................................................................... 250
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin