Podstawy_programowania_II_1.pdf
(
401 KB
)
Pobierz
494436600 UNPDF
Podstawy programowania II
dr inż. Paweł Róg
Zagadnienia
■
Co to jest paradygmat programowania?
Programowanie imperatywne
Programowanie funkcyjne
Programowanie logiczne
Programowanie obiektowe
■
Cechy programowania obiektowego
Abstrakcja
Dziedziczenie
Dynamiczne wiązania i polimorfizm
■
Język UML
Geneza
Perspektywy
Diagramy
Co to jest paradygmat programowania?
■
„przyjęty sposób widzenia rzeczywistości w danej
dziedzinie, doktrynie itp.” lub „zespół form fleksyjnych
(deklinacyjnych lub koniugacyjnych), właściwy
danemu typowi wyrazów; wzorzec, model deklinacyjny
lub koniugacyjny” (Słownik języka polskiego PWN)
■
παράδειγμα (gr.) - wzorzec, przykład
■
zbiór mechanizmów, jakich programista używa, pisząc
program, i to, jak ów program jest następnie
wykonywany przez komputer
■
Paradygmat programowania
to ogół oczekiwań
programisty wobec języka programowania
i komputera, na którym będzie działał program
Wybrane paradygmaty programowania
■
Programowanie imperatywne
■
Programowanie funkcyjne
■
Programowanie w logice (programowanie
logiczne)
■
Programowanie obiektowe
Programowanie imperatywne
■
Programowanie imperatywne
to najbardziej pierwotny sposób
programowania, w którym program postrzegany jest jako ciąg
poleceń dla komputera
Obliczenia rozumiemy tu jako sekwencję poleceń zmieniających
krok po kroku stan maszyny, aż do uzyskania oczekiwanego
wyniku.
Stan maszyny należy z kolei rozumieć jako zawartość całej
pamięci oraz rejestrów i znaczników procesora.
Ten sposób patrzenia na programy związany jest ściśle z budową
sprzętu komputerowego o architekturze von Neumanna, w którym
poszczególne instrukcje (w kodzie maszynowym) to właśnie
polecenia zmieniające ów globalny stan.
Języki wysokiego poziomu — takie jak Fortran, Algol, Pascal, Ada
lub C — posługują się pewnymi abstrakcjami, ale wciąż
odpowiadają paradygmatowi programowania imperatywnego.
Przykładowo, instrukcje podstawienia działają na danych
pobranych z pamięci i umieszczają wynik w tejże pamięci, zaś
abstrakcją komórek pamięci są zmienne.
Plik z chomika:
ewsie
Inne pliki z tego folderu:
Podstawy_programowania_II_1.pdf
(401 KB)
Podstawy_programowania_II_6.pdf
(279 KB)
Podstawy_programowania_II_5.pdf
(211 KB)
Podstawy_programowania_II_4.pdf
(382 KB)
Podstawy_programowania_II_3.pdf
(179 KB)
Inne foldery tego chomika:
1PPW Kazimirski
1PPW prof Greniewski
1PPW Róg
2PPL prof Berliński
2PPL prof. Greniewski
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin