twarzą w twarz z obiektywem. sztuka fotografowania ludzi full scan.pdf

(189302 KB) Pobierz
888862168.006.png
Część III Zdjęcia pod gołym niebem
Lekcja 21.
Zdjęcia akcji
131
Lekcja 22.
Korzystanie z płaszczyzn odblaskowych
135
Lekcja 23.
Piękno dyfuzora
139
Lekcja 24.
Zdjęcia glamour w garażu
143
Lekcja 2.
Błysk wypełniający
147
Lekcja 26.
Technika nierównowagi
151
Lekcja 27.
Klucz do dobrego proilu
155
Lekcja 28.
Fotografowanie ludzi w słabym świetle i w nocy
157
Lekcja 29.
Zdjęcia grupowe
163
Lekcja 30.
Zalety światła tylnego
167
Lekcja 31.
Fotografowanie uroczystości
173
Lekcja 32.
Tworzenie poczucia głębi
183
Część IV Fotograia we wnętrzach
Lekcja 33.
Oświetlenie rembrandtowskie
191
Lekcja 34.
Fotografowanie sylwetek
195
Lekcja 3.
Podstawowe techniki pracy z lampą błyskową
199
Lekcja 36.
Korzystanie z zestawów oświetleniowych
209
Lekcja 37.
Praca z lustrami
217
Lekcja 38.
Fotografowanie występów scenicznych
221
Część V Poprawianie zdjęć w Photoshopie
Lekcja 39.
Tworzenie pięknych zdjęć czarno-białych
231
Lekcja 40.
Efekt malarstwa renesansowego
237
Lekcja 41.
Obraz barwny i czarno-biały na tym samym zdjęciu
241
Lekcja 42.
Od fotki do fotograii artystycznej
245
Lekcja 43.
Tworzenie efektu nierównowagi
251
Lekcja 44.
Zmiana czasu otwarcia migawki i wielkości przesłony
255
Lekcja 4.
Usuwanie elementów sceny, które rozpraszają uwagę
261
Lekcja 46.
Rozjaśnij oczy i uśmiech fotografowanej osoby
265
Lekcja 47.
Podstawowe zmiękczanie skóry
269
Lekcja 48.
Ręczne kolorowanie zdjęć
273
Lekcja 49.
Zabawa z wtyczkami
279
Epilog
Twoje zlecenie: portret środowiskowy
287
Skorowidz
300
6
Spis treści
888862168.007.png 888862168.008.png 888862168.009.png
 
Lekcja 3.
Od stóp do głów
59
888862168.001.png
W wi kszo ci przypadków, kadruj c zdj cie mode-
la, staram si wypróbowa róne ujcia: zdjcie całej
sylwetki, fotogra obejmujc ¾ sylwetki, głow z ra-
mionami i sam głow. Korzystajc z rónych kadrów,
daj modelowi mo liwo zadecydowania, które zdj -
cie najbardziej mu si podoba, a moim wydawcom
mo liwo wyboru fotogra i do publikacji. Ka de ze
zdj opowiada nieco inn histori i kade moe zosta
wykorzystane do zilustrowania innej techniki kompo-
zycji. Po wykonaniu wszystkich uj podchodz bliej,
by zarejestrowa szczegóły.
60
Część II. Filozo e fotografowania
888862168.002.png
Robi c wykorzystane w tej lekcji zdj cia zaprzyja -
nionego kowboja w Marrow Springs w Teksasie, wy-
korzystałem
róne
omówione
wczeniej
sposoby
kadrowania.
Lekcja 3. Od stóp do głów
61
888862168.003.png 888862168.004.png 888862168.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin