PLAN WYNIKOWY ABC 6 latka.doc

(997 KB) Pobierz
PLAN WYNIKOWY

 

 

 

PLAN  WYNIKOWY

Edukacji przedszkolnej

 

A.   Łada – Grodzicka,

G.Piotrowska

 

„ABC książka sześciolatka"

1

 


 


 


 


 

97

 


 


Anna Łada-Grodzicka

E.Bełczewska,  M.Herde

E.Kwiatkowska-Klarzak,  J.Wasilewska

„ABC…Program wychowania przedszkolnego XXI wieku”

 

Program  zatwierdzony  przez  MEN

nr DKW-4013-1/00

 

 

Opracowała: llllllll

mgr Monika Grabowska

 

 

 

Rok szkolny 2006/2007


WRZESIEŃ

 

Obszary

edukacyjne

Oferty

edukacyjne

Przewidywane

osiągnięcia

Indywidualizacja z zakresu ofert

Uwagi;

 

Temat kompleksowy

Jestem       sześciolatkiem

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja społeczno - moralna

 

 

 

 

 

1. Do przedszkola – obserwacja połączona z rozmową.

 

 

 

2. Poznajmy się – zabawa integracyjna.

- Zna rozkład pomieszczeń w znajdujących się w szkole i ich przeznaczenie;

- Zna otoczenie, w którym przebywa i potrafi się w nim właściwie zachować;

- Umie podać swoje imię i nazwisko;

- potrafi zwracać się do koleżanki, kolegi po imieniu.

 

 

Edukacja społeczno – moralna

 

Edukacja społeczno – moralna, ruchowa

 

1.To moja sala – rozmowa.

 

 

2. Powiedz, jak się nazywasz? - słowna zabawa integracyjna.

- Umie zlokalizować swoją szafkę;

- Orientuje się w rozmieszczeniu kącików tematycznych w sali;

- Buduje obraz własnego „Ja” i siebie, jako członka grupy, w znaczeniu „My”;

- Zna imię kolegi, koleżanki, do których rzuca maskotką, piłką.

 

 

Edukacja w zakresie mowy i myślenia

 

 

1. Nasze książki – obserwacja połączona z rozmową.

2. Razem się bawimy i razem się uczymy – rozmowa z wykorzystaniem wiersza Cz. Janczarskiego pt. „ Czego się uczy zajączek”.

 

- Dba o książki, z których korzysta;

- Wie, czemu będą służyły.

 

- Wie, po co przychodzimy do przedszkola;

- Umie wysłuchać wiersza.

 

 

Edukacja społeczno – moralna

 

Edukacja muzyczna

 

 

Edukacja społeczno – moralna

Edukacja w zakresie mowy i myślenia

1. Zabawa eurytmiczna „Ja i Ty”.

Nauka piosenki powitalnej, zabawy rytmiczne, wyklaskiwanie rytmów,

 

2. Zabawa integracyjna „Imię i nastrój”

Rozmowa na temat opowiadania pt. „O naszych wieszaczkach i pięknych znaczkach”.

- Zna reguły zabawy -potrafi wskazać na siebie mówiąc „Ja”, na partnera „Ty”, klaszcząc – „To My”.

- Zna tekst piosenki, umie połączyć muzykę z ruchem;

- Umie podać swoje imię w określony sposób: wesoło, smutno, ze złością, pytając, wolno, szybko, głośno, cicho.

- Potrafi uważnie wysłuchać opowiadania.

 

 

 

Edukacja ruchowa

 

Edukacja muzyczna

 

 

Edukacja w zakresie mowy i myślenia

 

 

1. Zabawa integracyjna „Iskierka przyjaźni”.

Śpiewanie piosenki powitalnej.

 

2. Wszyscy tak samo ważni – zabawa dydaktyczna, zabawa mimiczna.

- Zna reguły zabawy; przywita się w kole z kolegą przez uścisk dłoni.

- Zaśpiewa piosenkę powitalną;

- Zna reguły zabawy „Powitanie”, ukłoni się; zna zabawę „Robimy miny”, potrafi zrobić minę wesołą, smutną, groźną, śmieszną.

 

 

Edukacja ruchowa

Edukacja w zakresie mowy i myślenia

Edukacja kulturowo - estetyczna

Edukacja techniczna

 

 

Edukacja muzyczna, ruchowa

 

1. Czy znasz te magiczne słowa? – opowiadanie historyjki obrazkowej.

Tworzenie symboli – oznak „bycia grzecznym”.

Zabawy konstrukcyjne.

 

2. Wysłuchanie piosenki pt. „Piękne zwyczaje”. Zabawa integracyjna „Imię do imienia”.

Zabawa integracyjna „Ciuchcia”.

- Zna i używa słów: proszę, przepraszam, dziękuję;

 

- Rysuje, wycina – wykonuje pracę plastyczną.

 

- Potrafi ułożyć z plastikowych klocków różne budowle.

- Wysłucha piosenkę;

- Rzuci piłkę;

- Utworzy wąż i porusza się w rytm piosenki.

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy

Wróciliśmy   z   wakacji

 

 

Edukacja w zakresie mowy i myślenia

 

 

 

 

 

Edukacja muzyczna

Edukacja kulturowo - estetyczna

Edukacja plastyczna

 

1. Moje wrażenia z wakacji – opowiadanie przeżyć, rozmowa z wykorzystaniem obrazków. Powrócenie do wspomnień wakacyjnych i omówienie wybranych krajobrazów – morza, gór, jeziora, lasu.

 

2. Słuchanie muzyki relaksacyjnej. Kończenie rysunku „Plaża”, „Góry”.

- Wypowiada się na podany temat.

 

 

 

 

 

 

 

- Wysłucha muzykę;

- Zamaluje zamknięte przestrzenie nie wychodząc poza linie, nazywa kolory, których używa.

- Zabawy w rymowanki, np. szarotka-kotka, ryby-grzyby;

- Ćwiczenie słuchu fonematycznego: Co słychać na początku słów: Ola. Ala, Ula, Ela, Olek, Irek.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin