2006_01_trendy.pdf

(1560 KB) Pobierz
Microsoft Word - 00000 nr 5 aKTUALNY.doc
682698655.015.png
Internetowy magazyn CODN nr 1(5) 2006
Witamy Państwa w piątym już numerze magazynu „TRENDY uczenie się w XXI wieku .
Miło nam niezmiernie, że powiększa się grono internetowych Czytelników. Jak
wykazuje nasz raport, liczba odwiedzających „TRENDY” przekracza 15 tysięcy,
dziennie stronę www magazynu odwiedza ponad 130 osób. Liczba ta zapewne
jest większa, bowiem z korespondencji od Państwa wynika iż kolejne wydania
są drukowana, kserowane, rozdawane nauczycielom i studentom wydziałów
pedagogicznych.
Bardzo, bardzo cieszymy się z tego wyniku! I po prostu dziękujemy.
Bardzo dziękujemy!
Mamy nadzieję, że jest to efekt coraz bardziej odczuwanej potrzeby zmiany
codziennej praktyki szkolnej na lepszą. Praktyki bardziej dostosowanej przede
wszystkim do potrzeb współczesnych uczniów, a także do współczesnej
wiedzy na temat uczenia (się). Instytucja, która „pracuje na wiedzy”, nie
może przecież ignorować wiedzy o procesach, które ją uzasadniają!
Pierwszy tegoroczny numer magazynu „TRENDY uczenie się w XXI wieku będzie miał
nieco inny charakter niż wydania poprzednie. Ten numer to w dużej części
pilot kampanii na rzecz uczenia się ,
którą rozpoczniemy w CODN w czerwcu br.
W tym numerze proponujemy wprowadzenie do tematu
rewolucja w uczeniu się
na czym to polega?
Serdecznie zapraszamy do współpracy z nami
Małgorzata Taraszkiewicz z Zespołem Realizatorów
15 stycznia 2006 r.
Wyd. Pracownia Informacji Pedagogicznej CODN str. 2
682698655.016.png 682698655.017.png 682698655.018.png
Internetowy magazyn CODN nr 1(5) 2006
1.
KAMPANIA na rzecz UCZENIA się
Wstępne informacje
str. 5
2.
John Scholtes
Filozofia nowego paradygmatu nauczania
str. 18
3.
Swietłana Mazgutowa
Pomoc kinezjologiczna w przygotowaniu dziecka do szkoły
str. 22
4.
Anna Rękawek
Rodzice a szkoła
str. 27
5.
Małgorzata Taraszkiewicz
Strategie geniuszu (cz. 3) WIARA
str. 31
6.
Witold Kołodziejczyk
Poczucie sukcesu u Polaków
str. 34
Na ostatniej stronie…
Rysuje Janusz Lasota
Współpracujmy z…
str. 37
str. 38
Zdjęcia wewnątrz numeru pochodzą z Internetu oraz archiwów
prywatnych
Magazyn wydawany przez Pracownię Informacji Pedagogicznej
Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli
00-478 Warszawa, Aleje Ujazdowskie 28
Redaktor naczelny: Małgorzata Taraszkiewicz tel.(22) 345 37 12
Zespół redakcyjny: Agata Baj, Jarosław Budnicki, Marta Kotarba.
Zamieszczone w magazynie teksty prezentują poglądy autorów i nie są
równoznaczne ze stanowiskiem CODN jako instytucji.
Prawa autorskie zastrzeżone. Korzystanie z materiałów dozwolone do użytku własnego
i pracy z uczniami; przedruki i inne formy używania materiałów są możliwe po
uzgodnieniu z redakcją.
Wyd. Pracownia Informacji Pedagogicznej CODN str. 3
682698655.001.png 682698655.002.png 682698655.003.png
Internetowy magazyn CODN nr 1(5) 2006
nowych
www.trendy.codn.edu.pl
Æ
CZYTELNIA
Artykuły
Pomoc kinezjologiczna w przygotowaniu dziecka do szkoły
(Swietłana Mazgutowa)
Æ
KONKURSY
1. Stolice i miasta krajów anglojęzycznych
2. Skandynawia – daleka czy bliska?
3. Mapa mentalna – mapa uczenia się
Æ
SALA
GIMNASTYCZNA
Ćwiczenia (jak) z bajki o Czerwonym Kapturku:
Ćwiczenia na każdą okazję
Æ
JAK UCZYĆ
UCZNIÓW
UCZENIA SIĘ
Konferencje
Ulotka na temat Kampanii na rzecz Uczenia się
Ciekawe linki
Wizualizacja rozchodzenia się lądów na kuli ziemskiej
http://www.tki.org.nz/r/wick_ed/science/crusty.php
Wyd. Pracownia Informacji Pedagogicznej CODN str. 4
682698655.004.png 682698655.005.png 682698655.006.png 682698655.007.png
Internetowy magazyn CODN nr 1(5) 2006
rewolucja w uczeniu się
Kampania na rzecz uczenia się
00
Ostatnie lata przynoszą coraz więcej interesujących danych o tym, jak działa
mózg. Przyspieszenie tych badań stało się możliwe odkąd zaczęto
wykorzystywać nieinwazyjne narzędzia badawcze, takie jak tomografia
komputerowa, usg czy PET.
Nasz biokomputer – mózg, zostaje coraz
bardziej rozpoznawany, coraz lepiej zaczynają
być rozumiane takie zagadnienia jak uczenie
się, pamięć oraz różnice międzyludzkie w
tym zakresie.
00
Wyd. Pracownia Informacji Pedagogicznej CODN str. 5
682698655.008.png 682698655.009.png 682698655.010.png 682698655.011.png 682698655.012.png 682698655.013.png 682698655.014.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin