Jak wygrać w biznesie - Marek Zabiciel - ebook.pdf

(2591 KB) Pobierz
391550769 UNPDF
391550769.003.png
Niniejsza darmowa publikacja zawiera jedynie fragment
pełnej wersji całej publikacji.
Aby przeczytaæ ten tytuł w pełnej wersji kliknij tutaj .
Niniejsza publikacja mo¿e byæ kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wył¹cznie w formie dostarczonej przez
NetPress Digital Sp. z o.o., operatora sklepu na którym mo¿na
jakiekolwiek zmiany w zawartoœci publikacji bez pisemnej zgody
NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania siê jej
od-sprzeda¿y, zgodnie z regulaminem serwisu .
Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
Ten darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
„Jak wygrać w biznesie?”
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko
i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek
zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej od-
sprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
© Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Marek Zabiciel
rok 2010
Data: 27.10.2010
Tytuł: Jak wygrać w biznesie – fragment utworu
Autor: Marek Zabiciel
Projekt okładki: Janusz Skierkowski
Redakcja: Magdalena Michalak, Sylwia Fortuna
Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW: www. ZloteMysli.pl
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej
książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowie-
dzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie
praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” nie pono-
szą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzy-
stania informacji zawartych w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
391550769.004.png 391550769.005.png
SPIS TREŚCI
Część I .................................................................................12
I. Czego się boimy? ...........................................................13
II. Przyczyny powstawania nowych firm ...........................17
1. Bo nie lubię, jak ktoś mi mówi, co mam robić ................18
2. Pragnienie bycia niezależnym finansowo ......................19
3. Chęć tworzenia .............................................................20
4. Udowodnię sobie ...........................................................20
5. Chęć niesienia pomocy innym .......................................21
6. Ucieczka od bólu ...........................................................22
7. Chęć dominacji nad innymi ...........................................23
8. Ja wam teraz pokażę ....................................................25
9. Zemsta ..........................................................................26
10. Robienie kasy ..............................................................26
III. Wybór profilu działalności ............................................29
1. Co decyduje o
pomyślności przedsięwzięcia?
wizją końca
........................................................................34
.................................................35
Rób to, co kochasz ..............................................................................35
Nie kieruj się tylko chęcią zysku ..........................................................38
Dostosuj działalność do typu swojej osobowości ................................38
Rób to, na czym się znasz ...................................................................39
Wykorzystaj swoje uczucia ..................................................................40
Spójrz w
.............................................................................41
Rozwijaj swoje talenty .........................................................................42
Pisz i
......................................................43
3. Podejmij ostateczną decyzję .........................................46
IV. Planowanie — założenia wstępne ................................48
1. Wysokość kapitału początkowego .................................48
Jaka kwota jest potrzebna do uruchomienia Twojego przedsięwzięcia? .......48
Jaką kwotą dysponujesz? ...................................................................49
Jakie w
myśl, pisz i
myśl
tym momencie widzisz źródła finansowania?
.........................50
...............29
Oprzyj się na solidnych fundamentach ................................................29
Koncentracja na wybranym sektorze ..................................................31
Zaczynaj z
2. Jak trafić w
dziesiątkę?
przyszłość
myśl, pisz i
391550769.006.png
........................................................51
Co skłania nas do tego, by zakładać spółki z
spółce?
........................51
Zalety spółek .......................................................................................52
Kiedy spółka ma perspektywę rozwoju i
innymi?
...........................52
Zaplanuj, jak będziecie się rozchodzić ................................................53
Ustalcie wspólną wizję .........................................................................54
Podzielcie się obowiązkami .................................................................54
3. Wybór formy prawnej ....................................................55
Poznaj dokładnie wszystkie formy prawne ..........................................56
Która z
przeżycia?
działalności? ........................................................................................56
4. Zaplanuj wielkość zatrudnienia .....................................57
Ile osób będzie potrzebnych do uruchomienia przedsięwzięcia? ........57
Ile osób będzie potrzebnych w
............58
Jakie kwalifikacje powinny mieć te osoby? .........................................58
5. Miejsce prowadzenia działalności gospodarczej ...........60
Dostosuj miejsce do profilu Twojej działalności ...................................60
Nie zadowalaj się byle czym ...............................................................61
V. Badanie rynku .................................................................63
1. Analiza konkurencji .......................................................63
Sprawdź, ile na rynku działa firm o
pierwszym roku działalności?
działalności ..........................................................................................64
Zbierz maksymalnie dużo informacji na ich temat ...............................65
Jakie są ich silne i
podobnym do Twojego profilu
........................................................65
W czym tkwi ich największa słabość?
słabe punkty?
.................................................66
Sprawdź je jako klient ..........................................................................66
2. Analiza produktów i
.............68
3. Sprawdź potencjalne zapotrzebowanie na swoje usług i71
Rozmowy środowiskowe .....................................................................72
Rozmowy branżowe ............................................................................72
Przygotowanie gruntu potencjalnych odbiorców .................................73
Analizuj każde „za” i
ofert reklamy i
marketingu
.............................................................74
.......................................................................................75
4. Poznaj najnowsze technologie ......................................76
Nieustannie szukaj nowych technologii ...............................................76
Sprawdź, co się zmieniło w
Twojej branży na przestrzeni 100 lat
.......78
..78
5. Poznaj właścicieli firm ...................................................80
jakich technik, metod i
narzędzi korzysta lider w
branży
2. Solo czy w
istniejących form prawnych najlepiej nadaje się do Twojej
„przeciw”
Pytaj i
słuchaj
Sprawdź, z
391550769.001.png 391550769.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin