scenariusz cz. iii.doc

(480 KB) Pobierz
Dzieci porównują wykonane zadania

Dzieci porównują wykonane zadania. Ortofrajdek, zadaje pytanie: ,,Która lampa świeciła najdłużej’’. Po tej odpowiedzi podróżnicy odszukują na mapie miejscowość Bóbrki i zawieszają zdobytą chorągiew.

9.      Uczniowie przybyli do stacji Żarnowiec. Na przygotowanym drzewku są porozwieszane kartki z zadaniem i wiadomość. Uczniowie odczytują zadanie: ,,Wyszukajcie wyrazy , które pisze się przez ,,ż’’ i uzupełnijcie przygotowaną tabelę.’’ Zadaniem dzieci jest nie tylko pokolorowanie luk w wyrazach odpowiednim kolorem, ale również obliczenie liczby liter, głosek i sylab w wyrazach i przyporządkowanie do odpowiedniego schematu. Dzieci wykonują pracę samodzielnie .

 

 

saba

 

sepa

 

seźba

 

sycie

 

seka

 

syczliwy

 

 

wyraz

liczba

liter

liczba

głosek

liczba

sylab

 

5

4

2

 

4

4

2

 

8

7

3

 

Po wykonaniu zadania dzieci sprawdzają z planszą zawieszoną na tablicy. Otrzymują chorągiew i zawieszają w miejscowości Żarnowiec. Pociąg rusza dalej.

10.  Dzieci dojeżdżają do stacji Wieliczka. Przed nimi stoi duże zapakowane pudełko. Jeden uczeń otwiera niespodziankę  i wyjmuje kulki z masy solnej oraz wiadomość:   ,,Ulep z masy solnej przedmiot, który w swojej nazwie posiada literę ..ó’’lub ,,rz’’ niewymienne.’’ Dzieci prezentują wykonane zadanie. Wyszukują na mapie Wieliczkę i zawieszają zdobytą chorągiew. Ruszają szukać nowych przygód.

 

CZĘŚĆ III

 

11.  Uczniowie odczytują wiadomość pozostawioną na bramie zamku w Radzyniu Chełmińskim.  ,,Za tymi drzwiami czeka na was nowa chorągiew. Zdobędziecie ją, jak wykonacie zadania, których pilnie strzegą rycerze’’. Ortofrajdek wręcza zespołom zwinięte w rulon kartki. Dzieci zabierają się do pracy. 

 

ZESPÓŁ  I

Psźnym wieczorem krslowa Jszefina połosyła na 5 psłkas po 3

 

r ssowe pisrka.

 

Dobies do treści zadania pytanie i działanie. Oblicz.

 

 

 

 

 

 

 

 

4x7=

O ile było więcej pisr ?

 

 

5 x 3=

Ile pisr lesało na psłkas ?

 

8x2=

Na ils psłkas lesały pisra ?

 

 

ZESPÓŁ II

Psźnym wieczorem krslowa Jszefina połosyła na 4 psłkas po 7

 

r ssowys pisrek. Ile pisr lesało na psłkas ?

 

                  

 

                  

 

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZESPÓŁ III

Psźnym wieczorem krslowa Jszefina połosyła na 8 psłkas po 2

 

r ssowe pisrka. Ile pisr lesało na psłkas ?

 

                   

 

                   

 

                   

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie zdobywają następną chorągiew i zawieszają na mapie. Ruszają dalej!

12.  Dzieci dotarły do Długiego Kierza. Na haczyku zawieszony jest woreczek z karteczką. Dzieci odczytują treść: ,,To jest czarodziejski worek, a w nim ukryte rzeczy. Załóżcie na oczy opaskę i po kolei wyjmijcie po jednym przedmiocie. Nazwijcie go i wyjaśnijcie jego pisownię. Dzieci za wykonane zadanie zdobywają następną chorągiew, zamieszczają na mapie i ruszają w dalszą podróż. (Do każdego wyrazu dołączona jest karteczka kontrolna.)

 

ówek

 

długopis

gumka

pióro

orzech

bułka

 

piórnik

książka

księżyc

żołędzie

nożyczki

 

 

ogórek

ótno

wsuwka

óczka

łyżka

 

wiewiórka

żelazko

herbata

buty

 

 

 

 

 

13.  Ortofrajdek przygotował niespodziankę. Pokazuje wyrazy z luką. Jeżeli dzieci uważają, że w wyrazie brakuje litery ,,h’’- kucają. Po zakończonej zabawie odszukują miejscowość Będomino i zawieszają chorągiew. (Przykładowe wyrazy.)

 

soryzont

 

sować

serb

smiel

ktsry

syrafa

 

saft

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin