Czerwcowy spacer z literami.doc

(91 KB) Pobierz
Czerwcowy spacer z literami

Czerwcowy spacer z literami  

Propozycja dotyczy bloku VIII "Ja to umiem, ja to wiem" i stanowi uzupełnienie sprawdzianu proponowanego przez autorów podręcznika. Zadaniem "Czerwcowego spaceru z literami" jest sprawdzenie umiejętności:

- cichego czytania ze zrozumieniem
- liczenia w zakresie 100
- rysowania odcinków z użyciem linijki
- wyszukiwania różnic


Przebieg zajęć:
Nauczyciel przed każdym kładzie:

·         plan spaceru,

·         zestaw zadań (napisanych na kartonikach formatu A-5) w kopercie (o wymiarach 16 x 23) podpisanej imieniem i nazwiskiem ucznia.



Następnie nauczyciel wyjaśnia etapy pracy:

1.       Uczeń wyjmuje wszystkie kartoniki - zadania z koperty (Nauczyciel zwraca uwagę, aby uczeń nie zmieniał kolejności ułożenia kartoników)

2.       Uczeń rysuje siebie na planie spaceru w miejscu "" i podpisuje swoim imieniem

3.       Uczeń wykonuje kolejne zadania, w takiej kolejności, w jakiej ułożone zostały w kopercie. Uwaga! Wskazane jest, aby nauczyciel przygotował różną kolejność liter, zwłaszcza dla dzieci siedzących blisko siebie.

4.       Po wykonaniu zadania uczeń posuwa się na planie - łącząc literę np. A z B za pomocą linijki (kształci to umiejętność rysowania odcinków).

5.       Zrealizowane polecenie uczeń wkłada do koperty.

6.       Kopertę oddaje nauczycielowi do sprawdzenia.

7.       Plan spaceru uczeń wkleja do zeszytu.


Oto plan spaceru (do wydruku dla każdego dziecka wielkości połowy kartki z zeszytu). 
 

ZADANIA (do wydruku dla każdego ucznia):

1.       A - JAK ALA

Ala 10 kotków ma,

20 szczeniąt oraz psa.

Ile to razem zwierzątek da?

Oblicz: ................................................................................

2.       B - JAK BALON

Są dwa balony:

- jeden ma niebieskie kropki duże i małe

- żółty nie ma ich wcale,

- jeden kokardę ma czerwoną

- drugi kokardę w kropeczki zielone.

Pokoloruj balony zgodnie z opisem.

 

3.       C - JAK CYTRYNEK

Cytrynka można spotkać na łące

Fruwa wysoko, pod niebo wzlatuje,

przysiada na kwiatku, nektar pije.

Czy już wiecie, co to CYTRYNEK?

Pokoloruj rozwiązanie:
 

4.       E - JAK EKRAN

Poszedł Piotruś na film do kina.

Patrzy, a na ekranie w wielkim oceanie

Pływają delfiny i rekiny.

Pomyśl, na jakim filmie był Piotruś; zaznacz odpowiedni kwadracik, a następnie pokoloruj delfinka.

 

5.       F - JAK FOKA

Foka Frania cyrk bardzo lubiła.

Bawiła w nim dzieci i nigdy się nie nudziła.

Występowała rano, w południe i wieczorem,

ale tylko we wtorek, czwartek i piątek.

Ile razy dzieci mogły oglądać fokę Franię w ciągu
tygodnia? Zaznacz odpowiedni wynik.
 

6.       G - JAK GUMA

Zosia przyniosła do szkoły gumę,

Nie służy ona do żucia,

Ani do literek wycierania

Tylko do - - - - - - - -. (skakania)

Wpisz brakujący wyraz i otocz pętlą właściwą rzecz.
 

7.       H - JAK HAFT

Hania wyhaftowała dla swojej mamy

Serduszko czerwone, pętelkami ozdobione.

Na serduszku usiadł motylek,

a w środku serduszka pojawił się napis

"DLA KOCHANEJ MAMY"

Pokoloruj serduszko, które wyhaftowała Hania.


Po oddaniu prac przez wszystkie dzieci zadajemy pracę domową związaną z planem spaceru. Polecenie brzmi:
Ułóż 5 zdań:

- każde z nich ma rozpoczynać się literką występującą na trasie twojego spaceru

- zdania mają być związane ze sobą tematycznie.

Przykład:

Wybieram litery A, F, B, G, E
Agatka malowała farbami kolorową łąkę. Farby te dostała od babci. Bardzo była z nich zadowolona. Gdy skończyła malowanie, umyła pędzelek. Efekt jej pracy był naprawdę zachwycający.

Następnego dnia omawiamy wykonane prace.

Zestaw pytań do gry

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin