rymowanki z pokazywaniem.doc

(544 KB) Pobierz



Z         P     O     K     A     Z     Y     W     A     N     I     E     M
materiały "wyszperane" w internecie
 

dalej        

 

Ja, (tupnięcie prawą nogą)
jestem (tupnięcie lewą nogą)
Zosia. (podskok na obu nogach)

 

Wszyscy (klaśnięcie we własne dłonie)
. (klaśnięcie prawą dłonią w prawą dłoń partnera)
Witam (klaśnięcie we własne dłonie)
was. (klaśnięcie lewą dłonią w lewą dłoń partnera)
Zaczynamy, już czas. (klaśnięcie we własne dłonie)
Jestem ja, (wskazujemy ręką na siebie)
jesteś ty. (wskazujemy na partner)
Raz, dwa, trzy! (uderzamy swoimi dłońmi w dłonie partnera)



 

 

Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Wszyscy się witamy. (ukłon)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Dobry humor mamy. ( palcami wskazującymi rysujemy uśmiech na twarzy)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Słońce jasno świeci. (poruszanie palcami obu rąk uniesionymi do góry)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Pani wita dzieci. (wskazywanie na panią i na siebie)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Jest bardzo wesoło. (robimy młynek)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Zróbmy wszyscy koło. (ustawianie się w kole)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Podaj prawą rękę. (podawanie rąk)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Zaśpiewaj piosenkę. ( przed ustami trzymamy dłoń złożoną w pięść - mikrofon)

 

 

 

Jest już z nami pani ... Kasia,
a więc zaczynamy,
Prawa ręka, lewa ręka, (machamy lewą i prawą ręką)
pięknie ją witamy.

Kto zabawę taką zna, (machamy obiema rękami)
Wita panią tak jak ja.

Są już z nami wszystkie dzieci,
a więc zaczynamy,
Prawa ręka, lewa ręka, (machamy lewą i prawą ręką)
wszystkich dziś witamy.

Kto zabawę taką zna, (machamy obiema rękami)
wita wszystkich tak jak ja.



 

 

Idą słonie,

(Na plecach dziecka kładziemy na zmianę całe dłonie)

potem konie. (piąstki)

Panieneczki na szpileczkach (palce wskazujące)

z gryzącymi pieseczkami. (szczypanie)

Świeci słońce, (dłonią zataczamy kółka)

płynie rzeczka, (rysujemy linię)

pada deszczyk. (wszystkimi palcami)

Czujesz dreszczyk? (łaskotanie)



 

 

Idzie pani - tup, tup, tup!
Dziadek z laską - stuk, stuk, stuk!
Skacze dziecko - hop, hop, hop!
Żaba robi dłuuugi skok!
Wieje wietrzyk - fiu, fiu, fiu!
Kropi deszczyk - puk, puk, puk!
Deszcz ze śniegiem - chlup, chlup, chlup!
Grad o szyby - łup, łup, łup!
Świeci słonko, wieje wietrzyk
pada deszczyk... Czujesz dreszczyk?



 

 

(Dzieci idą po obwodzie koła i odpowiednio do słów, przystając przy tym, machają rękami i tupią nogami.)
Idzie kaczka nieboraczka,
śmiesznie człapie w luźnych laczkach.
Za tą kaczką druga kaczka,
idzie kaczek cała paczka.
Tup - tup - tup
Tup - tup - tup
Tup - tup - tup - tup, itp.

 

Jak to miło być kaczuszką,
machać sobie prawą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie,
prawą nóżką tupać sobie.
Tup - tup - tup
Tup - tup - tup
Tup - tup - tup - tup, itp.

Jak to miło być kaczuszką,
machać sobie lewą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie,
lewą nóżką tupać sobie.
Tup - tup - tup
Tup - tup - tup
Tup - tup - tup - tup, itp.



 

 

Lewe udo, prawe udo, (klaszczemy ręką w prawe i lewe udo)
obie dłonie klaszczą.
Zegnij palce i wyprostuj,
niechaj brzuszek twój pogłaszczą.



 

 

Chlebek posmaruję masłem,
równiuteńko, o tak, właśnie.
na to plaster serka włożę,
pomidorka też dołożę.
I posolę, i popieprzę,
żeby wszystko było lepsze.
Już nie powiem ani słowa,
bo kanapka jest gotowa.



 

 

Pada, pada deszczyk... (lekkie uderzenia palcami po plecach)
Przeszła pani na szpileczkach, (maszerujemy dwoma palcami)
przeszedł słoń, (kładziemy dłoń)
przeszły dwa słonie, (idziemy dwiema dłońmi)
przejechał traktor, (przeciągamy kostkami zgiętych palców jednej ręki wzdłuż pleców)
przejechały dwa traktory, (przeciągamy kostkami zgiętych palców obu rąk wzdłuż pleców)
pada, pada deszczyk... (przebieramy palcami)
Powiedzieć ci wierszyk? (łaskoczemy)



 

 

Słoneczko świeci
dla dobrych dzieci.
Wyszedł rolnik w pole
przy swojej stodole.
Pole zaorał, zabronował
i do szopy się schował.
Przy szopie płynie rzeczka
jak błyszcząca wstążeczka.
Na rzeczce wybudowano mostek
z drobniutkich kostek.
Po moście przeszły słonie,
galopowały konie.
Przeszła pani na szpileczkach
A za nią piesek gryzaczek,
co na kosteczki miał wielki smaczek.
Zaczął padać drobny deszczyk.
Czy przeszedł Cię dreszczyk? (łaskotanie)



 

 

Tu podkóweczka tu, tu, tu. (rysujemy palcem na podeszwie dziecka kształt podkowy)
Tu gwoździczek, tu gwoździczek, tu gwoździczek. ( kłujemy palcem w podeszwę)
i młoteczkiem: puk, puk, puk, (pięścią kilka razy obijamy dziecku stópkę)
i pilniczkiem: pitu pitu, pitu. (przesuwamy palcem  po podeszwie )



 

 

Umiem włożyć już buciki,
kurtkę zapiąć na guziki.
Chociaż trochę chłodno dziś,
to na spacer warto iść!
Rękawiczki mam w kieszeni,
więc nie boję się jesieni.
Gdy na nogach mam kalosze,
ja się deszczu nie wystraszę.
Popatrz śnieg zaczyna prószyć,
czapkę wciągam, więc na uszy.



 

 

Włożymy spodenki, z wełenki mięciutkiej.
Włożymy szaliczek miękki i cieplutki.
Założymy płaszczyk, włożymy czapeczkę
i zaraz pójdziemy na srebrną wycieczkę.



 

 

Cztery małe rude liski
piły mleko z jednej miski.
Jeden lisek z drugim liskiem
powsadzały łapki w miskę.
Trzeci lisek z czwartym liskiem
wpadły w miskę z wielkim piskiem
i wylały mleko z miski,
cztery małe rude liski.



 

 

A ja jestem misiaczek, co ma śliczny brzuszek
i czasami po nim pogłaskać się muszę.
Mam też zgrabne nóżki, obie doskonałe,
a do tego rączki, patrzcie, jakie białe.
Uszka są na miejscu, mały nosek z przodu,
więc do narzekania nie mam dziś powodu.
Ale najważniejszy, jest po prostu brzuszek
i dlatego dzisiaj pogłaskać go muszę.



 

 

Idzie idzie stonoga, a tu ... noga.
Idzie idzie malec, a tu ... palec.
Idzie idzie koń, a tu ... dłoń.
Idzie idzie krowa, a tu ... głowa.
a na końcu leci kos, a tu ... nos.
(W miejscu kropek wymawiamy imię dziecka.)



 

 

A a a... kotki dwa, szare, bure obydwa.
Nic nie będą robiły, tylko dziecko bawiły.
Jak się kotki rozigrały, to dziecinę kołysały.
Jeden szary, drugi bury, a ten trzeci - myk, do dziury,
żeby tylko jeden był, to by z dzieckiem mleczko pił.



 

 

Tańcowały dwa Michały. (pokazujemy dwa palce - kciuk i wskazujący)
Jeden duży, (pokazujemy palec wskazujący)
drugi mały. (pokazujemy kciuk)
Jak ten duży zaczął krążyć, (kręcimy kółka palcem wskazującym)
to ten mały nie mógł zdążyć. (kręcimy kółka kciukiem)



 

 

Tup, tup, tup - tak robi jeż.
Ty tak możesz, jeśli chcesz.
Człap, człap, człap - tak robi kaczuszka.
Czy tak umie twoja nóżka?
Tik tak, tik tak - tak zegarek tyka.
Pokaż teraz jak twa główka fika.
Hop, hop, hop - tak skaczą żabki.
Skacz i ty, tylko nie złam łapki.
Hop, hop, hop - tak skaczą kózki.
Skacz i ty, tylko nie złam nóżki.
Kic, kic, kic - kica sobie zając.
Ty też kicaj nie zwlekając.
Łup, łup, łup - tak ciężko idzie słoń.
Czy ty też dołączysz doń?
Patataj - tak biegnie konik.
Spróbuj teraz go dogonić.
Człap, człap, człap - tak bocian brodzi.
Czy ty też tak umiesz chodzić?
Plum, plum, plum - tak uciekają rybki.
Czy ty też jesteś taki szybki?



 

 

Zajączki, zajączki, zajączki
skakały przez pola i łączki.
Stanęły pod lasem i patrzą,
jak dzieci się bawią i skaczą.
Dzieci podały im rączki
i skakały zajączki.



 

 

Policzymy, co się ma.

Mam dwie ręce, łokcie dwa,
dwa kolanka, nogi dwie,

wszystko pięknie zgadza się.
Dwoje uszu, oc...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin