DATA 1........................... ..............................................................
DATA 2........................... IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA
..............................................................
DATA URODZENIA
ARKUSZ OBSERWACJI DZIECKA 5 – LETNIEGO
I. ROZWÓJ RUCHOWY
1. Sprawność ruchowa całego ciała
Ø chodzenie: sprawne, skoordynowane, niepewne..............................................
Ø bieganie: pewne, sprawne, powolne, nieskoordynowane.................................
Ø skoki, podskoki: obu nóż, na jednej nodze, sprawne, oczekuje pomocy, niepewne, nie podejmuje prób.........................................................................
Ø chodzenie po schodach: prawidłowe, oczekuje pomocy, niepewne................
Ø udział w zabawach ruchowych: chętne, sprawne, bierne, niechętne, mało sprawne.............................................................................................................
1. Sprawność manualna
Ø ubieranie i rozbieranie: samodzielne, szybkie, sprawne, dokładne, potrafi wiązać sznurowadła, oczekuje pomocy, nie podejmuje prób..........................
Ø jedzenie: samodzielne, prawidłowo trzyma sztućce, oczekuje pomocy, je wolno, nieprawidłowo trzyma sztućce.............................................................
Ø mycie: samodzielne, dokładne, oczekuje pomocy, niedokładne......................
Ø zajęcia plastyczno-techniczne: rysunek bogaty w szczegóły, głowonogi, rysunek ubogi w szczegóły, układa puzzle z 8 części, odwzorowuje
i X, oczekuje zachęty, nie podejmuje prób............................................
1. Lateralizacja
Ø używa prawą rękę, nogę, oko
Ø używa lewą rękę, nogę, oko
Ø zmienia: często, czasem, rzadko, podczas........................................................
II. ROZWÓJ UMYSŁOWY
1. Percepcja wzrokowa
Ø kolory: rozpoznaje, myli, nie zna......................................................................
Ø układanie wg wzoru: potrafi, oczekuje pomocy, nie potrafi.............................
Ø odwzorowywanie: potrafi, oczekuje pomocy, nie potrafi.................................
2. Percepcja słuchowa
Ø czytany tekst: słucha, rozproszone, nie jest zainteresowane............................
Ø zapamiętywanie wierszy i piosenek: szybko, chętnie, powoli, z trudem, niechętnie.........................................................................................................
3. Mowa i myślenie
Ø mowa: prawidłowa, zrozumiała, niepoprawna, mało zrozumiała, wada wymowy, zasób słów bogaty, ubogi,...............................................................
Ø mówi: zdaniami, wyrazami, płynnie, wyraźnie, niewyraźnie..........................
Ø związki treściowe: rozumie, odpowiada na pytania, nie rozumie....................
Ø zagadki: rozwiązuje, oczekuje pomocy, nie potrafi.........................................
Ø działania matematyczne: chętnie bierze udział, aktywne, brak zainteresowania, ma trudności, nie rozumie....................................................
III. ROZWÓJ EMOCJONALNY
Ø zachowanie: wesołe, pogodne, adekwatne do sytuacji, naturalne, płaczliwe, zmienne, kapryśne............................................................................................
Ø kontakty z dziećmi: koleżeńskie, lubiane przez dzieci, zgodne, konfliktowe, agresywne, wstydliwe, bierne..........................................................................
Ø zachowanie w nowych sytuacjach: otwarte, spontaniczne, nieśmiałe, zalęknione, płaczliwe.......................................................................................
Ø zachowanie podczas działania: skoncentrowane przez .........minut, dokładna, doprowadza pracę do końca, nadmiernie ruchliwe, nadmiernie spokojne, konfliktowe, bierne, bez inicjatywy.................................................
Ø zachowanie podczas rywalizacji: obiektywne, rozumie zasady konkursów, płaczliwe, nie przestrzega zasad.......................................................................
IV.UWAGI DODATKOWE
Ø znaki szczególne...............................................................................................
Ø sytuacja rodzinna..............................................................................................
.....................................
podpis nauczyciela
* podkreślić odmiennym kolorem na początku i końcu roku szkolnego
reniasucha1