Java Sztuka programowania.pdf
(
748 KB
)
Pobierz
C:\Andrzej\PDF\ABC nagrywania p³yt CD\1 strona.cdr
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
Java. Sztuka
SPIS TRECI
programowania
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Herbert Schildt, James Holmes
T³umaczenie: Rafa³ Joñca
ISBN: 83-7361-422-2
Tytu³ orygina³
u:
The Art of Java
Format: B5, stron: 324
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Przejd na wy¿szy poziom programowania dziêki dwóm „guru” Javy: Herbowi
Schildtowi i Jamesowi Holmesowi. Po³¹czenie ich wiedzy pozwoli Ci poznaæ wiele
sekretów i sztuczek wykorzystywanych przez profesjonalistów. W ksi¹¿ce autorzy
przedstawiaj¹ przyk³ady u¿ytecznych aplikacji oraz towarzysz¹ce im opisy u¿ytych
technologii. Prezentowane przyk³ady mo¿esz wykorzystaæ w swojej codziennej pracy.
Pocz¹wszy od interpreterów jêzyka, agentów internetowych i podsystemów e-mail,
skoñczywszy na analizatorach wyra¿eñ, narzêdziach statystycznych i apletach
finansowych — wszystkie aplikacje s¹ gotowe do u¿ycia. Mo¿na je te¿ dowolnie
modyfikowaæ i rozszerzaæ.
W ksi¹¿ce znajdziesz:
• Omówienie zalet jêzyka Java,
• Tworzenie analizatora wyra¿eñ numerycznych,
• Tworzenie agenta przeszukuj¹cego internet,
• Projektowanie i implementacja interpretera jêzyka programowania,
• Wykonanie funkcjonalnego systemu pocztowego,
• Konstruowanie programu do pobierania danych z internetu z mo¿liwoci¹
pobierania fragmentów stron,
• Wykonanie narzêdzi statystycznych obliczaj¹cych rednia, medianê, modaln¹,
odchylenie standardowe, itp.
• Wykonanie apletów i serwletów finansowych obliczaj¹cych równe raty po¿yczki,
przysz³¹ wartoæ inwestycji, kwotê emerytury, itp.
• Przeledzenie ró¿nych technik wyszukiwania bazuj¹cych na sztucznej inteligencji,
• Zapoznanie siê z mo¿liwoci¹ przegl¹dania stron HTML-a w Javie.
O autorach:
Herb Schildt
jest jednym z najpopularniejszych autorów ksi¹¿ek o programowaniu.
Jest autorytetem w sprawach jêzyków C, C++, Java i C#, a tak¿e doskona³ym
programist¹ systemu Windows. Jego ksi¹¿ki sprzeda³y siê na ca³ym wiecie
w ponad 3 milionach egzemplarzy i zosta³y przet³umaczone na wiêkszoæ jêzyków.
James Holmes
jest konsultantem do spraw tworzenia programowania oraz aplikacji
serwerowych w rodowiskach biznesowych. Zdoby³ wiele nagród, miêdzy innymi
Summer Olympic Games oraz nagrodê Java Developer w roku 2002, przyznawan¹
przez Oracle Magazine.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treci
O Autorach........................................................................................7
Przedmowa........................................................................................9
Rozdział 1. Geniusz Javy....................................................................................13
Typy proste i obiekty — odpowiednia równowaga..........................................................14
Zarzdzanie pamici przez usuwanie niepotrzebnych obiektów.....................................15
Elegancki i prosty model wielowtkowy..........................................................................16
W pełni zintegrowane wyjtki...........................................................................................16
Zaakcentowanie znaczenia polimorfizmu.........................................................................17
Przeno)no)* i bezpiecze+stwo dziki kodowi bajtowemu................................................18
Bogactwo interfejsów programistycznych Javy................................................................18
Aplet..................................................................................................................................19
Cigła rewolucja................................................................................................................20
Rozdział 2. Rekurencyjny analizator wyra#e$......................................................21
Wyra5enia..........................................................................................................................22
Analiza wyra5e+ — problem.............................................................................................22
Przetwarzanie wyra5enia...................................................................................................23
Rozbijanie wyra5enia........................................................................................................25
Prosty analizator wyra5e+.................................................................................................28
Opis działania analizatora...........................................................................................34
Dodawanie zmiennych do analizatora...............................................................................35
Sprawdzanie składni w analizatorze rekurencyjnym........................................................43
Aplet kalkulatora...............................................................................................................44
Mo5liwe modyfikacje........................................................................................................46
Rozdział 3. Implementacja interpreterów j(zyków w Javie...................................47
Jaki jzyk programowana interpretowa*?.........................................................................48
Wstp do interpretera........................................................................................................49
Interpreter jzyka SBASIC................................................................................................50
Analizator wyra5e+ jzyka SBASIC.................................................................................67
Wyra5enia w SBASIC ................................................................................................67
Tokeny SBASIC.........................................................................................................68
Interpreter..........................................................................................................................72
Klasa InterpreterException .........................................................................................72
Konstruktor klasy SBasic............................................................................................72
Słowa kluczowe..........................................................................................................74
Metoda run()...............................................................................................................75
Metoda sbInterp()........................................................................................................76
Przypisanie..................................................................................................................77
4
Java. Sztuka programowania
Instrukcja PRINT........................................................................................................78
Instrukcja INPUT........................................................................................................79
Instrukcja GOTO ........................................................................................................80
Instrukcja IF................................................................................................................83
Ptla FOR....................................................................................................................83
Instrukcja GOSUB......................................................................................................86
Instrukcja END ...........................................................................................................87
Wykorzystanie jzyka SBASIC........................................................................................87
Inne przykładowe programy jzyka SBASIC.............................................................88
Rozszerzanie interpretera..................................................................................................90
Tworzenie własnego jzyka programowania....................................................................90
Rozdział 4. Wykonanie mened#era pobierania plików w Javie..............................91
Sposoby pobierania plików z internetu.............................................................................92
Omówienie programu........................................................................................................92
Klasa Download................................................................................................................93
Zmienne pobierania ....................................................................................................97
Konstruktor klasy........................................................................................................97
Metoda download().....................................................................................................97
Metoda run()...............................................................................................................97
Metoda stateChanged().............................................................................................101
Metody akcesorowe i działa+....................................................................................101
Klasa ProgressRenderer..................................................................................................101
Klasa DownloadsTableModel.........................................................................................102
Metoda addDownload()............................................................................................104
Metoda clearDownload()..........................................................................................105
Metoda getColumnClass()........................................................................................105
Metoda getValueAt()................................................................................................105
Metoda update()........................................................................................................106
Klasa DownloadManager................................................................................................106
Zmienne klasy DownloadManager...........................................................................111
Konstruktor klasy......................................................................................................112
Metoda verifyUrl()....................................................................................................112
Metoda tableSelectionChanged()..............................................................................113
Metoda updateButtons()............................................................................................113
Obsługa zdarze+ akcji...............................................................................................114
Kompilacja i uruchamianie programu.............................................................................115
Rozszerzanie mo5liwo)ci programu................................................................................115
Rozdział 5. Implementacja klienta e-mail w Javie .............................................117
Poczta elektroniczna od podszewki.................................................................................118
POP3.........................................................................................................................118
IMAP.........................................................................................................................118
SMTP........................................................................................................................118
Ogólna procedura wysyłania lub odbierania wiadomo)ci e-mail.............................119
Interfejs programistyczny JavaMail................................................................................119
Ogólny opis wykorzystania biblioteki......................................................................120
Prosty klient poczty elektronicznej.................................................................................121
Klasa ConnectDialog................................................................................................122
Klasa DownloadingDialog........................................................................................127
Klasa MessageDialog................................................................................................128
Klasa MessageTableModel.......................................................................................134
Klasa EmailClient.....................................................................................................138
Kompilacja i uruchamianie klienta poczty......................................................................153
Rozszerzanie mo5liwo)ci klienta....................................................................................154
Spis treci
5
Rozdział 6. Przeszukiwanie sieci za pomoc/ Javy..............................................155
Podstawy funkcjonowania agenta internetowego...........................................................156
Omówienie protokołu robot............................................................................................157
Wprowadzenie do agenta wyszukiwania........................................................................158
Klasa SearchCrawler.......................................................................................................158
Zmienne klasy...........................................................................................................173
Konstruktor klasy SearchCrawler.............................................................................173
Metoda actionSearch()..............................................................................................174
Metoda search() ........................................................................................................176
Metoda showError()..................................................................................................179
Metoda updateStats()................................................................................................179
Metoda addMatch()...................................................................................................180
Metoda verifyUrl()....................................................................................................180
Metoda isRobotAllowed() ........................................................................................181
Metoda downloadPage()...........................................................................................183
Metoda removeWwwFromUrl()...............................................................................184
Metoda retrieveLinks() .............................................................................................185
Metoda searchStringMatches().................................................................................191
Metoda crawl()..........................................................................................................192
Kompilacja i uruchomienie programu.............................................................................194
Mo5liwe zastosowania agentów internetowych..............................................................196
Rozdział 7. Rendering HTML w Javie................................................................197
Rendering HTML w edytorze JEditorPane.....................................................................197
Obsługa zdarze+ łczy.....................................................................................................198
Tworzenie prostej przegldarki internetowej..................................................................199
Klasa MiniBrowser...................................................................................................199
Zmienne klasy MiniBrowser.....................................................................................204
Konstruktor klasy......................................................................................................205
Metoda actionBack().................................................................................................205
Metoda actionForward() ...........................................................................................206
Metoda actionGo()....................................................................................................206
Metoda showError()..................................................................................................207
Metoda verifyUrl()....................................................................................................207
Metoda showPage() ..................................................................................................207
Metoda updateButtons()............................................................................................209
Metoda hyperlinkUpdate()........................................................................................210
Kompilacja i uruchomienie przegldarki........................................................................210
Zastosowania renderingu HTML....................................................................................211
Rozdział 8. Statystyka i wykresy .....................................................................213
Próbki, zbiory, rozkład i zmienne...................................................................................214
Podstawy statystyki.........................................................................................................215
Krednia......................................................................................................................215
Mediana.....................................................................................................................216
Moda (dominanta).....................................................................................................216
Wariancje i odchylenie standardowe...............................................................................218
Równanie regresji............................................................................................................219
Współczynnik korelacji ............................................................................................221
Cała klasa Stats................................................................................................................223
Tworzenie wykresów......................................................................................................226
Skalowanie danych ...................................................................................................226
Klasa Graphs.............................................................................................................227
Zmienne klasy Graphs..............................................................................................231
Konstruktor klasy Graphs.........................................................................................232
Metoda paint()...........................................................................................................234
6
Java. Sztuka programowania
Metoda bargraph() ....................................................................................................237
Metoda scatter()........................................................................................................237
Metoda regplot() .......................................................................................................237
Aplikacja tworzenia statystyk.........................................................................................238
Konstruktor klasy StatsWin......................................................................................242
Procedura obsługi itemStateChanged().....................................................................243
Metoda actionPerformed()........................................................................................244
Metoda shutdown()...................................................................................................244
Metoda createMenu()................................................................................................244
Klasa DataWin..........................................................................................................244
Łczymy wszystko razem.........................................................................................245
Prosty aplet ze statystykami............................................................................................247
Mo5liwe udoskonalenia...................................................................................................249
Rozdział 9. Aplety i serwlety finansowe............................................................251
Znajdowanie raty kredytu................................................................................................252
Pola apletu.................................................................................................................255
Metoda init() .............................................................................................................256
Metoda actionPerformed()........................................................................................258
Metoda paint()...........................................................................................................258
Metoda compute().....................................................................................................259
Znajdowanie przyszłej warto)ci inwestycji.....................................................................260
Znajdowanie wkładu pocztkowego wymaganego
do uzyskania przyszłej warto)ci inwestycji..................................................................263
Znalezienie inwestycji pocztkowej wymaganej do uzyskania odpowiedniej emerytury......267
Znajdowanie maksymalnej emerytury dla danej inwestycji...........................................271
Obliczenie pozostałej kwoty do spłaty kredytu...............................................................275
Tworzenie serwletów finansowych.................................................................................278
Serwer Tomcat..........................................................................................................278
Konwersja apletu RegPay do serwletu .....................................................................280
Serwlet RegPayS.......................................................................................................280
Mo5liwe rozszerzenia......................................................................................................283
Rozdział 10. Rozwi/zywanie problemów za pomoc/ sztucznej inteligencji............285
Reprezentacja i terminologia...........................................................................................286
Rosnca liczba kombinacji..............................................................................................287
Techniki wyszukiwania...................................................................................................288
Obliczanie wyszukiwania .........................................................................................289
Problem...........................................................................................................................289
Reprezentacja graficzna............................................................................................290
Klasa FlightInfo...............................................................................................................291
Wyszukiwanie w głb.....................................................................................................291
Analiza wyszukiwania w głb ..................................................................................300
Wyszukiwanie wszerz.....................................................................................................300
Analiza wyszukiwania wszerz..................................................................................302
Dodanie heurystyki .........................................................................................................303
Wyszukiwanie wspinaczkowe..................................................................................304
Analiza wyszukiwania wspinaczkowego..................................................................308
Wyszukiwanie najmniejszego kosztu.......................................................................309
Analiza wyszukiwania najmniejszego kosztu...........................................................310
Znajdowanie wielu rozwiza+.........................................................................................311
Usuwanie )cie5ek......................................................................................................311
Usuwanie wzłów.....................................................................................................312
Znalezienie „optymalnego” rozwizania ........................................................................317
Powrót do zagubionych kluczy.......................................................................................321
Skorowidz......................................................................................325
Plik z chomika:
jaszczak
Inne pliki z tego folderu:
Head First Object-Oriented Analysis and Design Edycja polska.pdf
(6569 KB)
Head First Software Development Edycja polska.pdf
(5287 KB)
C++ 50 efektywnych sposobow na udoskonalenie Twoich programow.pdf
(1839 KB)
Head First Design Patterns Edycja polska.pdf
(2845 KB)
C++ Inzynieria programowania.pdf
(2946 KB)
Inne foldery tego chomika:
Katalogi podzespołów
Programy przydatne w elektronice
Schematy i Porady
Serwis sprzętu domowego
WYKRYWACZE METALI ( PDF )
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin