KONSPEKT ĆWICZEŃ ZABAW, GIER Z PIŁKĄ KSZTAŁCUJĄCYCH UMIEJĘTNOŚCI DECYZYJNE.doc

(36 KB) Pobierz

KONSPEKT ĆWICZEŃ ZABAW, GIER Z PIŁKĄ KSZTAŁCUJĄCYCH UMIEJĘTNOŚCI DECYZYJNE

 

Klasa: II liceum

Liczba: 12 osób

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

Pomoce i przybory: 6 piłek lekarskich, 12 piłek do piłki ręcznej

Temat: nabywanie umiejętności decyzyjnych przez ćwiczenia z piłką, doskonalące rzutów karnych i grę w polu.

Zadania szczegółowe:

Motoryczność: uczeń umie wykonywać rzut do bramki z linii ataku, kształtowanie zwinności, doskonalenie umiejętności podejmowania decyzji.

Wiadomości: uczeń zna rodzaje rzutów stosowanych w piłce ręcznej, zna prawidłową                      technikę prowadzenia piłki.

Formy prowadzenia zajęć: zabawowa, zadaniowa, gry szkolnej

 

TOK LEKCJI

TREŚĆ ZADANIA

CZAS

Uwagi organizacyjne

Część wstępna (czynności organizacyjno porządkowe)

 

Zabawy ożywiające

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część główna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gra szkolna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

Część końcowa

Uspokajanie organizmu

 

 

 

 

 

Zbiórka w dwuszeregu, sprawdzenie obecności i przygotowania uczniów do zajęć, podanie tematu.

 

 

„Zbijany w kole” każdy rząd tworzy koło, wewnątrz którego staje jeden uczeń. Uczniowie stojący w kręgu starają się trafić „środkowego” piłką. Można mierzyć tylko poniżej pasa. Zbijany ucieka, stosuje różne uniki, aby piłka go nie dotknęła. gdy ktoś trafi, zamieniają się miejscami.

 

„Panika” uczniowie stoją w rozsypance - jedna posiada piłkę. Wyznaczona osoba jest berkiem. Na sygnał prowadzącego uczestnicy zabawy poruszając się podaja miedzy sobą piłkę (nie można trzymać jej dłużej niż 3 sekundy). Berka można oddać osobie, która nie posiada piłki.

 

„Omiń przeciwnika i traf do bramki”. 4 grupy po 3 osoby. Dwóch z nich kozłuje i podaje piłkę miedzy sobą, trzecia osoba przyjmuję rolę obrońcy i stara się zablokować rzut lub przechwycić piłkę. Po rzucie trójka wraca na koniec rzędu. W następnej kolejce następuje zmiana ról w grupie ćwiczącej.

 

2 drużyny po 6 osób – uczestnicy zabawy w rzędach ustawiają się na linii ataku swojej bramki. W bramce znajdują się 3 piłki lekarskie (po lewej, prawej stronie i na środku linii bramki). Zadaniem Każdej osoby jest wykonanie rzutu karnego i trafienie w którąś z piłek. Wygrywa drużyna, która zdobędzie najwięcej punktów.

 

 

Podział na 4 zespoły 3 osobowe. Uczniowie grają w szkolną piłkę ręczną na jedną bramkę. Podczas gry zanim podadzą piłkę do osoby ze swojej drużyny muszą wypowiedzieć jej imię, gdy trafiają do bramki krzyczą: „strzelam”. Drużyna traci punkt, jeżeli osoba która posiadała piłkę nie udzieli odpowiedniego sygnału dźwiękowego.

 

 

Dwie grupy 6 osobowe ustawione w rzędzie na linii ataku, przed każdą bramką. Każda osoba wykonuje rzut karny do bramki (prawą i lewą ręką).

 

 

5 min

 

 

 

 

 

6 min



Kontrola ubioru (odpowiedni strój sportowy, ściągnięcie zegarków, biżuterii, kolczyków).

 

 

 

Uczniowie uczą się zwinności, szybkości reakcji, rozdzielności uwagi i umiejętności podejmowania natychmiastowej decyzji. Uczniowie tworzący krąg uczą się współpracy.

 

 

 

 

 

 

Uczeń, który posiada piłke szybko podejmuje decyzję komu może ją podać i uratować drugą osobę przed berkiem. Liczy się szybkość podejmowanej decyzji oraz spostrzegawczość i szybkość.

 

 

 

 

Uczniowie maja możliwość nauki współdziałania, współpracy rozgrywania, podejmowania wspólnych decyzji z partnerem.

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie sami decydują, w która piłkę i z jakiej pozycji trafić najłatwiej, aby uzyskać przewagę dla swojej drużyny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W ten sposób nabywane są umiejętności decyzyjnych podczas gry w piłkę ręczną, w polu.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin