Mój konspekt na hospitacje PTAKI,SSAKI,RYBY..doc

(43 KB) Pobierz
Kluczbork, dnia 21

Kluczbork, dnia 21.11.2008

 

Konspekt zajęć

Grupa SŁONECZKA - mieszana wiekowo.

 

 

Temat : Zwierzęta, które nas otaczają.

 

Cele, dziecko:

o       potrafi wymienić cechy zewnętrzne: ssaków, ptaków i ryb

o       potrafi przyporządkować zwierzę wg. gatunku

o       umie naśladować zachowania zwierząt

o       potrafi rozwiązywać zagadki

o       potrafi podzielić wyraz na sylaby

o       potrafi układać puzzle

Metody: zabawowo-naśladowcza, zadaniowa, twórcza.

Forma: grupowa, indywidualna.

Środki dydaktyczne: obrazki zwierząt, napisy: ryby, ssaki, ptaki, rekin, kot, pies, bocian, mysz, kura, kaczka, puzzle ze zwierzętami, kolorowe kartki papieru, klej, kredki, tablica.

 

Przebieg zajęć:

1.       Przywitanie się „Wszyscy są…”.

2.       Zabawa w skojarzenia:

a.       Mój pies najchętniej je …

b.      Futerko kota jest …

c.       Papuga potrafi…

d.      W akwarium można…

3.       Przypięcie na tablicy napisów: ptaki (mają ciało pokryte piórami i wykluwają się z jaj), ssaki (ciało mają pokryte włosami, sierścią, po urodzeniu żywią się mlekiem matki), ryby (żyją w wodzie, ciało mają pokryte łuskami, maja płetwy ułatwiające pływanie)              i wyjaśnienie, co one oznaczają.

4.       Zagadki słowne:

 

Świetnie w wodzie pływają ale głosu nie mają.                                     

                                                              ryby

 

Za kości do miki rzucone, dziękuje, merdając ogonem.                     

                                                                 pies

 

Tak cichutko chodzi, że nikt go nie słyszy, więc dlatego bardzo boją się go myszy 

                                                                                                  kot

Jaki to ptak bardzo kolorowy potrafi się nauczyć trudnej ludzkiej mowy  

                                                              papuga

                                                                                                            

·         Podawanie przez dzieci przykładów zwierząt, które można hodować w domu, określenie, do której grupy zwierząt można je zaliczyć.

5.      Zabawy ruchowo-naśladowcze.

·         Naśladowanie ruchem wylosowanego zwierzęcia. Jedno dziecko będące w kole naśladuje, reszta dzieci odgaduje.

·         Dzieci naśladują czynności zwierzęcia (nazwę czynności podaje nauczyciel). Kot – pije mleko, śpi, robi koci grzbiet, poluje, myje się... 

6.      Układanie puzzli przedstawiających różne gatunki zwierząt, naklejenie ich na kolorowe kartki będące symbolem danego gatunku (niebieska – ryby, zielona – ssaki, żółta - ptaki), pokolorowanie oraz przypięcie ich na tablicę z przyporządkowaniem: ssaki, ptaki, ryby.

 

Opracowała:

mgr Jolanta Dziok

 

Na rozmowie pohospitacyjnej:

Dobrze:

- mam kontakt z dziećmi,

- potrafiłam je wyciszyć

- wprowadziłam fajny element zaskoczenia z puzzlami

- pozwoliłam dzieciom się wypowiadać

-

 

Źle

- za mało pomocy

- za długo bo 45 minut

- niekonkretne pytania

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin