1) Logistyka jest to proces planowania, realizacji i kontroli przepływu oraz magazynowania surowców, półfabrykatów i wyrobów gotowych z uwzględnieniem informacji potrzebnych by zaspokoić wymagania klientów.
2) Logistyka obejmuje organizację planowanie, kontrolę i realizacje przepływu towarów od momentu wytworzenia i nabycia przez produkcje i dystrybucję aż do finalnego odbiorcy. Jej celem jest zaspokojenie wymagań klientów przez minimalizację kosztów i minimalne zaangażowanie kapitału.
Logistyka to wspomagające zarządzanie działania logistycznego. Zapewniają one wydaje wykorzystanie zasobów i skuteczność elementów logistycznych, przez cały okres użytkowania produktu. Dzięki odpowiedniej ingerencji w system we właściwym czasie zapewnione jest efektywne sterowanie zużyciem zapasów.
Logistyka jest to proces, który ma na celu koordynacje wszystkich czynności nie materialnych związanych z wykonaniem usługi, tak aby była ona zgodna z wymaganiami klientów. Głównym kierunkiem działania jest minimalizacja czasu oczekiwania i dostawa usług kanałem dystrybucji
1) Usprawnienie przepływu zarządzania i magazynów, tak aby zaspokoić potrzeby uczestników procesu logistycznego;
2) Uwzględnienie strategii rozwoju przedsiębiorstwa , elementów związanych z budową łańcucha logistycznego;
3) Dostosowanie wszystkich czynności związanych z procesami logistycznymi do obsługi klienta;
4) Obniżenie kosztów przepływu procesów logistycznych.
1) Procesy informacyjne
2) Koszty procesów logistycznych
3) Infrastruktura procesów logistycznych
4) Procesy fizycznego przepływu towarów
5) Zapasy rzeczowe produktów
1) Logistyka wspomaga orientację rynkowa przedsiębiorstwa, oferuje nabywcą optymalny serwis, sprzyja zwiększeniu przejrzystości rynku oraz zdolności dostosowania się firmy do zmian na rynku;
2) Logistyka jest zorientowana na stymulowanie sprzedaży i serwisu przy jednoczesnej racjonalizacji kosztów logistycznych;
3) Logistyka jest zorientowana na wykorzystanie zależności i efektów synergicznych w strukturze systemu logistycznego;
4) Logistyka umożliwia rozwiązanie problemów powstających w miejscu styku przepływu towarów i informacji z innymi obszarami, np. marketingiem
5) Logistyka wspomaga przedsięwzięcia i komponenty oraz strategie marketingowa w sposób długotrwały, skuteczny i efektywny;
6) Logistyka jest zorientowana na racjonalizację systemu organizacyjnego przedsiębiorstwa i przeplywu towarów;
7) Logistyka stymuluje wzrost ogólnej efektywności gospodarowania.
Cele przedsiębiorstwa
Strategia ogólna przedsiębiorstwa
Cele jednostki strategicznej
Strategia jednostki strategicznej
Cele funkcjonalne
Strategie funkcjonale
Strategia
produkcji
logistyczna
marketingowa
finansowa
badań i
rozwoju
Cele i strategie przedsiębiorstwa
Wyodrębnienia strategii funkcjonalnej
Okreslenie celów i wybór strategii logistycznej
Opracowanie strategicznego planu logistycznego
Opracowanie i wdrożenie systemu realizacji
Realizacja i kontrola
ZARZĄDZANIE LOGISTYCZNE – jest to planowanie, sterowanie, realizacja i kontrola strategii w sposób efektywny i minimalizujący koszty globalne oraz przepływ i magazynowanie wszystkich elementów tj. surowców, zapasów, produkcji w toku, wyrobów gotowych, odpowiednich informacji od punktu pozyskania do miejsca konsumpcji, w celu jak najlepszego dostosowania się do potzreb klienta i ich zaspokojenia.
Rodzaj działalności logistycznej
Przedmiot decyzji strategicznej
Lokalizacja
- liczba, miejsce produkcji, magazynowanie
- rozmieszczenie zakładów produkcyjnych
Transport, magazynowanie
- pojemność i rozplanowanie wewnętrzne i wyposażenie techniczne magazynów;
- uzgodnienie gestii transportowej;
- wybór gałęzi transportu;
- samoobsługa i zaangażowanie zewnętrznych wykonawców usług logistycznych
Zapasy
- wybór podejścia do kształtowania poziomu zapasów
Obsługa klientów
- wyznaczenie poziomu obsługi
Przepływ informacji
- wybór systemu informacyjnego na potrzeby logistyki
Misja przedsiębiorstwa
Cele przedsiębiorstwa (funkcjonalne)
produkcyjne
finansowe
marketingowe
logistyczne
rozwojowe
Strategie przedsiębiorstwa
badawczo-rozwojowe
technologii produkcji
portfela i inwestycji
programów marketingowych
systemów logistycznych
PLAN LOGISTYKI
C – optymalizacja poziomu zapasów
E – minimalizacja czasu przepływu materiałów i wyrobu
L – zapewnienie wysokiego poziomu obsługi klienta
E – zapewnienie jak najniższego, ale akceptowanego poziomu
kosztów globalnych w kanale logistycznym
BIZNES PLAN
LOGISTYKA – jest procesem zarządzania całym łańcuchem dostaw.
ŁAŃCUCH DOSTAW – jest to dzialalność związana z przeplywem materiału (towaru) od pierwotnego źródła poprzez wszystkie pośrednie formy aż do postaci w której jest konsumowany przez ostatecznego klienta.
ISTOTĄ LOGISTYKI – jest proces zintegrowanego zarządzania z tradycyjnymi obszarami produkcji, finansów i marketingu.
STRATEGICZNYM CELEM LOGISTYKI powinno być określenie o ile zwiększa się dodatkowe dochody firmy w wyniku poprawy jakości towaru lub uslugi.
ZYSK
SYSTEM LOGISTYCZNY
PODSYSTEM
Podsystem planowania
- planowanie produkcji
- planowanie potrzeb materiałowych
- planowanie zaopatrzenia
- planowanie zapasów
- planowanie ekspedycji
Podsystem decyzyjny
- opracowanie zamówień
- decyzje niecelowe
- sterowanie zamówieniami
- sterowanie zapasami
- sterowanie przepływem materiałów
- sterowanie ekspedycją
Podsystem wykonawczy
- magazynowanie
- przygotowanie
- transport
- opakowanie
- ekspedycja
czynniki zaopatrzenie
produkcji obsługa
dostaw
...
Bitpiit