Walec CAT CB14.pdf

(761 KB) Pobierz
untitled
CB14
®
CB14 XW
CB14
Asymetryczny bęben
Walec do asfaltu
CB14
CB14 XW
CB14 XW
CB14
Asymetryczny bęben
Cat ® Silnik wysokoprężny C1.1
Moc maksymalna (SAE J1995) przy 2400 obr/min
16,1 kW/22 KM
16,1 kW/22 KM
16,1 kW/22 KM
16,1 kW/22 KM
Moc użyteczna netto (ISO 9249) przy 2400 obr/min
15,5 kW/21 KM
15,5 kW/21 KM
15,5 kW/21 KM
15,5 kW/21 KM
Szerokość robocza
800 mm
900 mm
1000 mm
900 mm
Masa eksploatacyjna (z konstrukcją ROPS)
1620 kg
1710 kg
1840 kg
1600 kg
513354825.021.png 513354825.022.png
Caterpillar ® Silnik C1.1
Silnik C1.1 charakteryzuje się wysoką sprawnością i cichą pracą oraz spełnia wymagania emisji spalin
EU Poziom IIIA.
Moc. Chłodzony cieczą silnik Caterpillar C1.1 o mocy
16.1 kW (22 KM) przy 2400 obr/min dający doskonałe
osiągi przy obniżonym poziomie hałasu, co powoduje
zwiększenie komfortu operatora.
Optymalne wykorzystanie paliwa. Niższa prędkość obrotowa
do 2400 obr/min zmniejsza zużycie paliwa co przedłuża
czas pracy i zmniejsza czas niezbędny na tankowanie.
Duży pakiet chłodnic. Duży pakiet chłodnic z połączonymi
chłodnicami wody i oleju utrzymuje niską temperaturę
silnika, aby zwiększyć efektywność wykorzystania paliwa
i zmniejszenia emisji.
Obsługa serwisowa. Wszystkie punkty serwisowe są
ulokowane tak, aby był do nich jak najlepszy dostęp dla
łatwego serwisowania. Punkty testowe hydrauliki są
przygotowane aby ułatwić diagnostykę, a porty SOS
umożliwiają ułatwione pobieranie próbek
Układ wibracyjny i bęben
Układ wibracyjny zapewnia optymalny stosunek częstotliwości do amplitudy, pozwalający na prace
w różnych warunkach.
1
Zestrojona częstotliwość amplitud. Standardowy układ posiada
wibrację 53.3 Hz z amplitudą 0.4 mm co zapewnia gładką
powierzchnię.
Wybór wibracji. Wibracja bębna w CB14 i CB14 XW
zapewnia możliwość wyboru wibracji bębna przedniego
lub obu równocześnie. Wibracja bębna na CB14
Asymetryczny bęben jest dostępna na tylnym bębnie.
Automatyczna kontrola wibracji. Sytem wibracji posiada
automatyczny układ startu, który samoczynnie uruchamia
się gdy tylko dźwignia jazdy przesunięta z pozycji
neutralnej.
Podwójny napęd tylnego bębna. Ciągłe przekazywanie napędu
przez silniki hydrauliczne połączone szeregowo zapewniają
optymalny napęd we wszystkich zastosowaniach.
Zwinięty stalowy płaszcz. Bębny są wykonane ze zwiniętej
stalowej blachy i wyszlifowane, aby zmniejszyć
nierówności powierzchni.
Uniwersalne skrobaki bębna. Dociskany sprężyną,
samoregulujący skrobak i stały skrobak są zamocowane na
bębnie, aby zapobiec zbieraniu się materiału.
3
2
1 Stałe przeciwwagi
2 Wymienne gumowe mocowania
3 Samo - smarujące się łożyska
2
513354825.023.png 513354825.024.png 513354825.001.png 513354825.002.png 513354825.003.png 513354825.004.png 513354825.005.png 513354825.006.png 513354825.007.png 513354825.008.png 513354825.009.png 513354825.010.png 513354825.011.png 513354825.012.png
Stanowisko operatora
Ergonomiczne stanowisko operatora, bogate oprzyrządowanie i dobra widoczność gwarantują
wydajność pracy i łatwość użytkowania maszyny przez wiele godzin dziennie.
Krzywa regulująca charakterystyki
dźwignia sterująca hydraulicznym
napędem jazdy
Izolowane stanowisko operatora. W pełni odizolowane i
przestrzenne stanowisko operatora zapewnia optymalny
komfort pracy przez cały produktywny dzień. Gumowe
mocowania stanowiska operatora i fotela redukują wibrację
przenoszoną na operatora, konsolę i koło kierownicy.
W pełni wyposażona konsola. Łatwy do opanowania panel
instrumetrów zawiera wskaźnik paliwa, licznik godzin i
kontrolki pracy maszyny. Stacyjka zawiera funkcję
wstępnego nagrzewania silnika w celu wspomagania
rozruchu przy zimnej pogodzie. Koło kierownicy
wyposażono w gałkę, co ułatwia manewrowanie.
Łatwe operowanie. Dwustopniowa krzywa regulacji dźwigni
napędu hydrostatycznego zapewnia gładką i precyzyjną
kontrolę przy niskich prędkościach jazdy. Prędkość jazdy
maszyny zwiększana jest stopniowo w pierwszym skoku
dźwigni w celu optymalnej kontroli pracy maszyny na
niewielkich przestrzeniach. Druga połowa skoku dźwigni
umożliwia szybkie osiągnięcie maksymalnej prędkości jazdy.
Nieograniczona widoczność. Opadający kształt osłony silnika i
niski profil tyłu daje nieograniczoną widoczność do przodu
na krawędzie bębna.
Opcjonalnie składany ROPS. Składany ROPS do przodu lub
tyłu bez potrzeby stosowania narzędzi.
A
B
A Maksymalna prędkość
B Mała prędkość
C Połowa skoku
D Pełen skok
C
D
Układ natrysku wody
Dzięki odporności na korozję i zastosowaniu elementów o wydłużonej trwałości zapewniono
niezawodne działanie.
Duży zbiornik wody z portem pod
demontowalny filtr
Zbiornik wody. Duży zbiornik o pojemności 150 litrów, jest
umieszczony i chroniony w ramie maszyny. Konstrukcja
zbiornika zapewnia dłuższą pracę przy jednorazowym
napełnieniu wody.
Efektywne spryskiwanie wodą. Belki natryskowe z tworzywa
sztucznego zasilane wodą grawitacyjnie zapewniają
optymalne spryskiwanie obu bębnów.
Napełnianie i opróżnianie dużego zbiornika wody. Wlew dużego
zbiornika i zgrupowane spusty umożliwiają napełnienie i
spuszczenie wody w ciągu kilku minut.
Opcjonalny układ ciśnieniowego natrysku wody. Układ natrysku
pracuje w trzech trybach z opcją pracy pod ciśnieniem z
możliwością zasilania ciągłego lub przerywanego dla
zwiększenia czasu pracy między tankowaniami.
Filtrowanie wody. Potrójna filtracja wody zmniejsza przestoje
maszyny spowodowane zatkaniem się układu.
Dysze natryskowe i filtry . Dysze natryskowe są połączone
z układem ciśnieniowego natrysku wody z łatwo
demontowlnymi ręcznie filtrami bez potrzeby stosowania
narzędzi.
3
513354825.013.png 513354825.014.png 513354825.015.png
Poszerzane bębny – CB14 XW
Walec CB14 XW wyposażony jest w szersze bębny zapewniające większą wydajność na dużych
budowach.
Zwiększona produkcja. CB14 XW jest dostępny w dwóch
wersjach; z bębnami o szerokości 900 mm i 1000 mm.
Te dwie wersje zwiększają wydajność maszyny przy
mniejszej ilości przejazdów.
Bęben wysunięty – CB14 Asymetryczny
Wysunięty przedni bęben napędowy umożliwia zagęszczanie nawierzchni tuż przy krawędziach
pionowych przeszkód, dzięki temu maszyna jest bardziej uniwersalna.
Asymetryczny bęben. Przedni, wysunięty bęben napędowy
900 mm, umożliwia walcowi pracę przy murach,
krawężnikach i innych pionowych przeszkodach, aby
uzyskać całkowite zagęszczenie.
Widoczność. Optymalna widoczność krawędzi przedniego
wysuniętego bębna zapewnia operatorowi całkowitą
kontrolę, gdy pracuje blisko pionowych przeszkód lub
barier.
4
513354825.016.png
Obsługa serwisowa
Walce do asfaltu CB14, CB 14 XW i CB14 Asymetryczny bęben charakteryzują się niezawodnością
i łatwością obsługi, jakiej oczekujesz od produktów Caterpillar.
Obudowa silnika. Osłona silnika z włókna szklanego
zawieszona jest na zawiasach i blokowana w górnym
położeniu przy pomocy podpórki.
Smarowanie wibratorów. Smarowanie przeciwwag w kąpieli
olejowej zmniejsza konieczność rutynowych prac
konserwacyjnych tego podzespołu co 1 rok / 500 godzin.
Punkty serwisowe. Zewnętrzne elementy silnika, hydraulika
i codzienne punkty obsługowe są zgrupowane w miejscach
łatwo dostępnych.
Oleje. Oleje o wydłużonej trwałości zwiększają okresy
międzyobsługowe układu wibracji, hydraulicznego i
silnika. Okres wymiany oleju silnikowego został wydłużony
do 500 godzin.
Spuszczanie oleju. Zawory spustowe oleju hydraulicznego i
silnikowego umożliwiają łatwe gromadzenie płynów.
Porty testowe układu hydraulicznego. Porty testowe z
szybkozłączkami w układzie hydraulicznym upraszczają
diagnostykę systemu.
Układ elektryczny. Przewody elektryczne są oznaczone
kolorem i numerem dla łatwego rozpoznania i usunięcia
usterek. Nylonowe oploty i złączki przystosowane do
różnych warunków atmosferycznych zapewniają
szczelność systemu elektrycznego.
Silnik
Czterosuwowy, cztero-cylindrowy silnik
diesla Caterpillar C1.1, spełnia normy
emisji EU dyrektywa 97/68/EC Poziom IIIA.
Napęd
Układ kierowniczy
Podwójny system napędu bębnów z
silnikami hydraulicznymi połączonymi
szeregowo.
Zasilany priorytetowo, hydraulicznie
wspomagany układ kierowniczy zapewnia
płynne i pewne sterowanie.
Moc maksymalna
2400 obr/min
Pompa tłoczkowa o zmiennym wydatku
wytwarza przepływ do silników
hydraulicznych o stałej pojemności,
które napędzają przedni i tylny bęben.
SAE J1995
16,1 kW/22 KM
Minimalny promień skrętu
Po wewnętrznej krawędzi bębna
Moc użyteczna
2400 obr/min
mm
ISO 9249
15,5 kW/21 KM
CB14
2650
Dźwignia sterowania napędem
umieszczona na stanowisku operatora
umożliwia płynne sterowanie układem
hydrostatycznym regulacji prędkości w
przód i w tył.
80/1269/EEC
15,5 kW/21 KM
CB14 XW (900 mm)
2625
Średnica cylindra
77 mm
CB14 XW (1000 mm)
2600
Skok
81 mm
CB14
Asymetryczny bęben L2650/R2600
Po zewnętrznej krawędzi bębna
CB14
Pojemność skokowa
1131 cm 3
Moce silników podano w jednostkach
metrycznych na obudowie
Prędkość
Do przodu i do tyłu
0-8,5 km/h
3050
CB14 XW (900 mm)
3075
Wartość mocy znamionowej została
przetestowana w warunkach
odniesienia dla określonego standardu.
CB14 XW (1000 mm)
3100
CB14
Asymetryczny bęben L3100/R3050
Kąt skrętu
Podana moc użyteczna jest mocą
zmierzoną na kole zamachowym silnika
wyposażonego w wentylator, filtr
powietrza, tłumik i alternator.
32°
Dwuelementowy suchy filtr powietrza
ze wskaźnikiem zanieczyszczenia.
CB14, CB14 XW i CB14 Asymetryczny bęben dane techniczne
5
513354825.017.png 513354825.018.png 513354825.019.png 513354825.020.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin