Współpraca z rodzicami.docx

(12 KB) Pobierz

Współpraca z rodzicami

 

              Dobry kontakt nauczyciela z domem rodzinnym dziecka to połowa sukcesu w pracy wychowawczo – dydaktycznej w szkole. Wsparcie ze strony rodziców, życzliwość, akceptacja planów i zamierzeń, praca na rzecz klasy, wyrazy uznania i sympatii składają się na sukces.

              Miniony rok szkolny był dla mnie owocny nie tylko na płaszczyźnie pracy wychowawczo – dydaktycznej z dziećmi, lecz w dziedzinie współpracy z rodzicami. Spotkania przebiegały z aktywnym udziałem rodziców, którzy zachęcani do zabawy, byli ich uczestnikami.

              Wprowadzając zwyczaj spotkań z rodzicami uzyskałam kilka bardzo ważnych rzeczy, a mianowicie:

-          likwidację bariery instytucja – rodzice

-          integrację rodziców z placówką

-          uzyskałam wiele ważnych informacji o dziecku i jego życiu w rodzinie, obserwując swobodnie zachowanie jej członków w naturalnej sytuacji

-          zachęcam do wspólnej zabawy z dzieckiem przekazując wiele ze swojej wiedzy pedagogicznej.

W czasie tego typu spotkań zrodziły się stosunki interpersonalne, a także otwarta komunikacja między ich uczestnikami.

Proponowałam także inne formy kontaktu: spotkania ogólnoszkolne, wystawy prac plastycznych dzieci, lekcje otwarte.

Integracji zespołu służyły wycieczki współorganizowane przez rodziców, klasowe świętowanie np.: dzień Babci, Dzień Matki, spotkanie opłatkowe, pomoc przy organizacji imprez sportowych np.: Igrzyska Sportowe, turniejada Liga Barw.

Stosowane przeze mnie różnorodne formy współpracy powodują, że rodzice stają się rzeczywistym partnerem w procesie dydaktycznym, dzięki temu, że każdy z nich może znaleźć dla siebie interesującą go formułę.

Taka forma współpracy z rodzicami jest bardzo efektywna i przez to godna polecenia.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin