4-latki , grudzień.doc

(148 KB) Pobierz
Plan wynikowy pracy dydaktyczno- wychowawczej dla dzieci 3-4 letnich

Plan wynikowy pracy dydaktyczno- wychowawczej dla dzieci 3-4 letnich

 

 

 

 

GRUDZIEŃ

Tematyka:

I „Nasi domowi przyjaciele- kot i pies”

II „Święta- czas prezentów”

 

 

Obszary edukacyjne:

I. Obszar edukacji przyrodniczej

·         Poznawanie wybranych zwierząt hodowlanych w domu- kot i pies- nazwa i wygląd zwierząt dorosłych i młodych, sposób poruszania się i odżywiania, rozpoznawanie głosów wydawanych przez te zwierzęta.

·         Przestrzeganie zasady- nie męczymy zwierząt.

II. Obszar edukacji w zakresie mowy i myślenia

·         Słuchanie krótkich utworów literackich o treściach bliskich dzieciom: poezja, proza ilustrowana kukiełkami, obrazkami.

·         Odczytywanie treści obrazka i opowiadanie, co dzieje się na obrazku.

·         Uczenie się budowania poprawnych, prostych i zrozumiałych zdań.

·         Rozwijanie zasobu słownika poprzez poznawanie i kojarzenie z nazwą nowych przedmiotów, zjawisk.

·         Udział w prostych zabawach dydaktycznych.

III.  Obszar edukacji w zakresie przygotowania do pisania i czytania

·         Rozwiązywanie zagadek ruchowych- odtwarzanie przez dzieci ruchem i gestem znanych czynności.

·         Składanie według wzoru prostych obrazków pociętych na 2-4 części.

·         Porównywanie ze sobą dwóch, trzech takich samych rzeczy różniących się dwiema cechami.

·         Rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta. Przyporządkowanie głosu do obrazka przedstawiającego dane zwierzę- nazywanie zwierząt (naśladowanie głosów)

·         Słuchanie i rozumienie prawidłowej mowy osób dorosłych.

III.  Obszar edukacji matematycznej

·         Klasyfikowanie przedmiotów według wielkości i koloru.

·         Porównywanie liczebności zbiorów i stosowanie określeń: mniej, więcej równo.

·         Posługiwanie się pojęciem para przy określaniu zbioru dwuelementowego.

·         Posługiwanie się liczebnikami głównymi w zakresie 3.

V. Obszar edukacji kulturowo- estetycznej

·         Obserwowanie zachowań ludzi w najbliższym otoczeniu podczas przygotowań do oficjalnych świąt religijnych: wykonywanie prac porządkowych, dekorowanie pomieszczeń przedszkola, wystrój ulic, wystaw sklepowych.

·         Wykonywanie prac plastycznych tematycznie związanych z obchodzącymi świętami.

·         Uczestniczenie w uroczystościach związanych z obchodami Świąt Bożego Narodzenia.

·         Słuchanie i uczenie sie okolicznościowych wierszy i piosenek związanych z obchodzonymi Świętami Bożego Narodzenia.

·         Tworzenie prac plastycznych na dowolne i zaproponowane tematy.

·         Rozwijanie ekspresji i śmiałości ruchów pędzlem.

·         Tworzenie kompozycji za pomocą odbijania: gąbką.

·         Próby regulowania nacisku dłoni i palców.

·         Tworzenie kompozycji za pomocą przyklejania pociętych kawałków wełny.

·         Malowanie farbami kryjącymi: malowanie pędzlem.

VI. Obszar edukacji muzycznej

·         Wysłuchiwanie i rozróżnianie dźwięków przyrody- miauczenie kota, szczekanie psa.

·         Słuchanie piosenek z tekstem o treści zrozumiałej dla dzieci, ilustrowanych zabawką, obrazkiem.

·         Kształtowanie wrażliwości na wysokość dźwięku poprzez kojarzenie z czynnościami, które odbywają się „wysoko i nisko”.

·         Udział z zabawach ćwiczących prawidłowe oddychanie.

·         Wykonywanie ćwiczeń rytmicznych w oparciu o piosenki.

·         Rysowanie i malowanie ilustracji do poszczególnych zwrotek piosenek.

·         Nabywanie swobody w ruchowej wypowiedzi inspirowanej tekstem lub akompaniamentem.

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 7/8 w/g K. Wlaźnik

 

Zabawy ruchowe:

·         Z elementem podskoku Piłeczki

·         Z elementem czworakowania „Misie”.

·         Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Rąbiemy drzewo”.

·         Zabawa orientacyjno- porządkowa „Grzybki

 

Zabawy dydaktyczne:

·         Którą zabawkę sprzedałam?”- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej- odgadywanie, która zabawka z wystawy została sprzedana i jaka została postawiona na jej miejsce.

·         „Kto ma kartonik w tym kolorze?”- rozpoznawanie kolorów (czerwony, żółty, zielony, niebieski, biały), prawidłowe nazywanie barw, ćwiczenie orientacji.

Zabawy ortofoniczne:

·         Kotki i pieski”- ćwiczenia na zgłoskach: „miau, miau”, „hau, hau

·         Choinka w lesie”- naśladowanie szumu choinek w lesie „szu, szu”.

 

Zabawy oddechowe:

·         Pawie piórka”- Dmuchanie na zawieszone na nitkach pawie oczka. Zapoznanie ze sposobem umiarkowanego dmuchania na pawie oczko, rozwijanie pojemności płuc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMATY KOMPLEKS-OWE

DATA

TEMATY

CEL PODSTAWOWY

CELE OPERACYJNE

N

A

S

I

 

D

O

M

O

W

I

 

P

R

Z

Y

J

A

C

I

E

L

E

 

-

 

P

I

E

S

 

I

 

K

O

T

 

 

 

N

A

S

I

 

D

O

M

O

W

I

 

P

R

Z

Y

J

A

C

I

E

L

E

 

-

 

P

I

E

S

 

I

 

K

O

T

 

N

A

S

I

 

D

O

M

O

W

I

 

P

R

Z

Y

J

A

C

I

E

L

E

 

-

 

P

I

E

S

 

I

 

K

O

T

 

N

A

S

I

 

D

O

M

O

W

I

 

P

R

Z

Y

J

A

C

I

E

L

E

 

-

 

P

I

E

S

 

I

 

K

O

T

3.12.2007r

poniedziałek

Obserwujemy zwierzęta domowe”- wycieczka do gospodarstwa

 

·         Rozmowa połączona z bezpośrednią obserwacją kota i psa,

·         Zapoznanie się z wyglądem kota i psa, sposobami poruszania się i odżywiania,

·         Charakterystyczne głosy zwierząt domowych,

·         Wdrażanie do humanitarnego obchodzenia się ze zwierzętami,

·         Zachowanie bezpieczeństwa podczas oglądania zwierząt.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin