Dzięki przeróbce kabla zyskujemy obsługę centralki ABS, sterownika Wspomagania, AIR BAG'ów i centralki silnika ECU Do diagnostyki/kasowania błędów używam FiatECUScan 2.2.1 PL Do obsługi kabla trzeba zainstalować sterowniki FTDI Co nam będzie potrzebne: - Kabel VAG KKL (niebieski) - Przełącznik DIP switch 4ro pozycyjny - Cienkie kawałki kabla - Klej na gorąco (termoglut) - Nóż do tapet - Mini szlifierka modelarska - Ze 2 piwa i trochę czasu:D Pierwszą czynnością jest odkręcenie czterech śrub i otworzenie obudowy kabla. Nastepnie ukazuje się nam taki widok: Następnie musimy znaleźć pin nr 7, przeciąć go w miejscu łączenia z płytką. Pin łączymy z pinami z dip switch'a łącząc je ze sobą (tylko dolne) Kablami łączymy pozostałe piny z dip switch'a z pinami na płytce z gniazdem obd w celu wyboru połączenia z ABS czy ECU. Poniższe zdjęcie obrazuje cały proces: Pinologia: 1 - ABS 3 - AIR BAG 7 - ECU 9 - WSPOMAGANIE Kolejność podłączania do dip switch'a dowolna. Obudowa: Jeżeli mamy dostęp do mini szlifierki modelarskiej i kamieni szlifierskich to wystarczy wyżłobić prostokątny otwór wielkości przełącznika. Jeżeli nie to pomęczymy się pilnikiem i nożem do tapet. Najlepiej osadzić przełącznik równo z obudową i na styku dwóch połówek obudowy. Poniżej moje wykonanie przeróbki już po złożeniu całości:
Poniżej zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, niezbędne przy montażu.
Jestem autorem tego manuala jak i tych zdjęć. Przed rozpowszechnieniem zapytaj! Coś mogło ulec zmianie, a nie chcesz zepsuć ECU!!!Wykonanie przeróbki jest proste o ile ktoś miał styczność z lutownicą. Kabel przerabiasz na własne ryzyko, jeśli nieprawidłowo go przerobisz grozi to uszkodzeniem centralki. Nie ponoszę odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia.
smifos