WSTĘP i plan poprawiony.doc

(39 KB) Pobierz
WSTĘP

WSTĘP

 

 

I ROZDZIAŁ- ISTOTA, FUNKCJE I ZASADY PLANOWANIA 

                         W PRZEDSIĘBIORSTWIE.

 

 

1. Pojęcie planowania i sposoby jego rozumienia.

2. Rodzaje planów w przedsiębiorstwie.

3. Funkcje planowania.

4. Zasady planowania.

 

 

II ROZDZIAŁ- METODY PLANOWANIA ZE SZCZEGÓLNYM

                          UWZGLĘDNIENIEM BIZNES PLANÓW.

 

 

1. Metoda prognostyczna.

2. Techniki twórczego myślenia w procesie generowania pomysłów.

3. Metoda scenariuszowa.

4. Inne metody planowania.

 

 

III ROZDZIAŁ- CELE, FUNKCJE I ZASADY BUDOWY BIZNES PLANÓW.

 

 

1. Cele i funkcje biznes planów.

2. Zasady budowy biznes planów.

3. Rodzaje i treść różnych biznes planów.

4. Proponowany układ biznes planu tworzonej firmy oraz jego uzasadnienie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WSTĘP

 

Rozpoczynając działalność gospodarczą należałoby się zastanowić              nad tym, czy to przedsięwzięcie będzie się nam w ogóle opłacać. Każda działalność obarczona jest ryzykiem i dlatego, żeby właściciel mógł ocenić swoje szanse powinien opracować odpowiedni plan. Planowanie jest bardzo ważnym elementem prowadzenia działalności. Polega ono na stawianiu sobie celów i szukaniu sposobów ich realizacji. Otoczenie biznesu („zbiór składników, których nie zalicza się do składników samej organizacji, ale ich bezpośrednie oddziaływanie lub zmiana właściwości może spowodować zmianę stanu samej organizacji”- A.Pomykalski) zmienia się.

Bardzo ważnym elementem planowania są również biznes plany. Biznes plan sporządza się po to, aby wszystkie procesy w przedsiębiorstwie były dobrze przemyślane. Prawidłowo sporządzony biznes plan jest pewnego rodzaju drogą do osiągnięcia sukcesu. Służą one temu, aby firma osiągnęła sukces i popełniła jak najmniej błędów. Jednakże prawidłowe sporządzenie biznes planu wymaga dużych umiejętności  i wiedzy ze strony kierownictwa.

W niniejszej pracy założono realizację następujących celów:

a) cele teoretyczne polegające na:

-         zdefiniowaniu głównych pojęć, zasad i funkcji planowania,

-         opisaniu metod planowania,

-         opisaniu od strony teoretycznej zasad budowy biznes planu oraz ich rodzajów.

b) cele praktyczne zmierzające do:

-         opisania i charakterystyki przedsięwzięcia,

-         określenia sił i słabości oraz szans i zagrożeń w badanym zakresie,

-         zaplanowania powstania i działania nowej firmy,

-         wdrożenia planów.

Podstawową metodą badawczą zastosowaną w pracy jest metoda prognostyczna z elementami metody diagnostycznej. W ramach tej metody wykorzystane zostaną w pracy takie techniki zbierania i rejestrowania informacji jak:

a)     studia literaturowe,

b)    analiza dokumentów,

c)     obserwacje bezpośrednie,

d)    techniki socjologiczne,

e)     analiza SWOT,

f)      analiza Pięciu Sił Portera,

g)    techniki projektowania pomysłów i rozwiązań,

h)    techniki twórczego myślenia,

i)      techniki tabelaryczne i graficzne,

j)      opis werbalny.

Niniejsza praca dotyczy biznes planu dotyczący założenia nowej działalności, jaką ma być kawiarnia. Kawiarnia ma powstać w Chorzowie, przy ul. Wolności.

Przedmiotem działalności będą zarówno usługi z zakresu gastronomii,                     jak i rozrywki. Kawiarnia ma powstać jako działalność gospodarcza prowadzona przez osobę fizyczną.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WYKAZ LITERATURY:

 

1)    Bieniok H. „Metody sprawnego zarządzania”, Wyd. PLACET, 2001r.

2)    Bieniok H., Gruszczyńska – Malec G., Królik G. „Elementarz twórczego myślenia”,

3)    Bieniok H.,Halama H., Ingram„Podejmowanie decyzji menedżerskich”, AE, Katowice 2002r.

4)    Filar E., Skrzypek J.„Biznes plan”, , Poltex, Warszawa 2000r.

5)    Grabarski L., Rutkowski J. ,Wrzosek W., „Marketing”, Wyd. PWE,                 W-wa 1992r.

6)    John Westwod Komsoft sp. z o.o., „Plan marketingowy. Praktyczny przewodnik”, Rzeszów 1998.

7)    Kosikowski C., „Prawo działalności gospodarczej. Komentarz”, Wydawnictwo prawnicze, W-wa 2000r.

8)    Kramer T., „Podstawy marketingu”, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1995r.

9)    Malarski S., „Instrumenty prawne marketingu”, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997r.

10) Niestrój  R.,   „ Zarządzanie   marketingowe.  Aspekty   strategiczne

      przedsiębiorstwa”, PWE, W-wa 1996r.

11) Porter  M.,   „Strategie  konkurencji.  Metody  analizy   sektorów

      i konkurencji”, PWE, W-wa 1994r.

12) Powałowski A., Koroluk S., „Podejmowanie działalności gospodarczej

      w świetle regulacji prawnych”, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz

        Gdańsk, 2005r.

     13)Praca  zbiorowa  pod  redakcją  Żabińskiego  L.,  „Analiza  strategiczna

         przedsiębiorstwa  na  potrzeby wyboru strategii rozwoju”, AE, Katowice,

         1997r.

    14) „ Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców”, Agencja Wydawniczo –

          Poligraficzna „PLACET”, W-wa 1997r.

   15) Stoga K., Potrzeszcz R., „Działalność gospodarcza przedsiębiorców

          i osób zagranicznych”, Grupa Wydawnicza INFOR, W-wa 2001r.

   16) Sznajder A., „ Euromarketing. Uwarunkowania na rynku Unii

          Europejskiej”, Wydawnictwo Naukowe PWN, 1977r.

   17) „Zarządzanie innowacjami – globalizacja, konkurencja, technologia

         informacyjna”, Wydawnictwo Naukowe PWN, W-wa 2001r.

   18) Żoro Z. „ Jak założyć i poprowadzić własną firmę”, Wydawnictwo Sigma,

         Skierniewice 2004r.

    19) Brzózka J.,  Pałucha K.,  Pyka J.,  Szmal A., „Kreowanie   aktywności                                                             

      gospodarczej - praktyczny poradnik przedsiębiorczości”, wydawnictwo 

      TNO i K, K-ce 2003r.

     20) Chełpa  S.,   Domiter  M.,  Drelich -  Skulska  B.,  Marciszewska   A.,

      Skulski  P.,  „ Start  na  rynku  Wolnej  Europy ”,  wyd.   Przecinek,

       Wrocław 2002r.

21) Cohen  G. N.,  „ Biznes  plan  doskonały -  czyli  jak  zdobyć  zaufanie

      inwestorów  i  kredytodawców”,  wyd. Bussines Press, W-wa 1998r.

22) Dietl  J., „ Przedsiębiorczość ”,  wydawnictwo Wyższa Szkoła Biznesu,

      Nowy Sącz, 2006r.

23) Kołodziejczyk  -  Olszak  J.,   Olszak  A.,  „ ABC  zarządzania  ”,

      wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno- Ekonomicznej w Łodzi,

      Łódź, 2003r.

24) Kruczalak  K.,  „Prawo  Handlowe  dla  ekonomistów”,  PWE,

       W-wa 2000

25) Kufel J., Siuda W., „Prawo gospodarcze dla ekonomistów”, SCRIPTUS,

      Poznań 2001r.

26) Markowski  J.W., „ABC small business’u ”,wydawnictwo MARCUS s.c.                

       Łódź, 2002

27) Pasieczny J., „ Biznesplan -  problemy i  metody ”,  wyd.  EQUIS,                               

        W-wa 2002

28) Pawlak M., „Zarządzanie projektami”, wyd. Naukowe PWN, W-wa 2002

29) Piałucha  M.,  „ Wspieranie   Działalności   Małych   i    Średnich

      Przedsiębiorstw   -   makroekonomiczne   uwarunkowania   działalności 

      małych i średnich przedsiębiorstw”, wyd. Wyższa   Szkoła   Zarządzania,

      „EDUKACJA”, Wrocław 2004

30) Pomykalski  A. , „Zarządzanie innowacjami- globalizacja, konkurencja,

       technologia informacyjna”, wyd. Naukowe PWN, W-wa 2001

31) Powałkowski A., Koroluk S., „Podejmowanie działalności gospodarczej

       świetle regulacji prawnych” , Oficyna  wyd.  BRANTA,   Bydgoszcz-

       Gdańsk, 2005

32) Szyszko L., „ Finanse przedsiębiorstwa” , PWE, W-wa  2000

33) West A., „Zaplanuj swój biznes”, PWN, W-wa 1994

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin