biznesplan dla salonu fryzjersko-kosmetycznego.doc

(164 KB) Pobierz
Biznes Plan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biznes Plan
Salon   Fryzjersko - kosmetyczny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SPIS TREŚCI

·         I. GENEZA  POWSTANIA

·         II. OPIS INWESTYCJI

o        DANE O INWESTORZE .

§         Charakterystyka  przedsiębiorcy

 

·         III. ROZPOZNANIE  RYNKU

·         IV. PLAN MARKETINGOWY

·         IV. PLAN ZATRUDNIENIA

o        PERSONEL  FIRMY .

·         V. TECHNICZNO   ORGANIZACYJNY PLAN  DZIAŁANIA

·         VI. ANALIZA   FINANSOWA  OPŁACALNOŚCI  PRZEDSIĘWZIĘCIA.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.   Geneza powstania pomysłu.

 

 

Zamiarem moim jest stworzenie salonu fryzjersko- kosmetycznego, któremu towarzyszyłyby elementy nowatorskie.

              Pomysł ten powstał przede wszystkim w wyniku obserwacji otoczenia. Wynika z nich, że na terenie gdzie chciałabym go zrealizować, nie powstał taki salon piękności, gdzie oprócz podstawowych zabiegów upiększających, główną ofertą byłoby profesjonalne doradztwo w zakresie doboru koloru włosów oraz sposobu ich uczesania dla indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów.

Ponadto w tego typu zakładach poważnym problemem jest długi czas trwania poszczególnych zabiegów. Aby to w pewnym sensie zniwelować i uprzyjemnić większość salonów ogranicza się do zaoferowania nie zawsze aktualnej i poczytnej prasy.

              Ważnym powodem, który przyczynił się do powstania tego pomysłu są moje własne spostrzeżenia. Kobiety mieszkające w Limanowej i w pobliskich miejscowościach, chcąc skorzystać z profesjonalnych, kompleksowych usług tego typu muszą wybierać salony w większych ośrodkach miejskich m. in. w Nowym Sączu, Krakowie,

Pomyślałam więc, dlaczego nie otworzyć takiego salonu w Limanowej.

              Nie chciałabym podważać jakości usług oferowanych w mojej miejscowości w istniejących już salonach kosmetycznych i fryzjerskich, lecz żaden z nich nie poleca kompleksowych usług, dających oszczędność czasu i pieniędzy.

Firma, którą chciałabym założyć miałaby charakter usługowy. Bardzo duży nacisk położyłabym na wysoką jakość świadczonych usług i profesjonalnej porady w zakresie doboru koloru włosów, fryzury i makijażu.

              Ogromnie istotnym i pozytywnym elementem tychże usług byłoby aktywne uczestnictwo klienta w tworzeniu swojego wizerunku. Nie byłby on skazany wyłącznie na własną wyobraźnię bądź wskazówki wizażystki czy fryzjera.

Dawałoby mu to możliwość na samoocenę zaprezentowanych cech własnego zewnętrznego wyglądu na ekranie monitora, dokonanie pewnych uwag, korekt przed podjęciem ostatecznych decyzji związanych np. ze skróceniem długości włosów, zmiany ich koloru itp.

 

 

 

 

 

II. Charakterystyka przedsiębiorcy.

 

              Planuję zostać właścicielką firmy, której przedmiotem działania nie jest dziedzina oparta na własnych doświadczeniach, ale wyłącznie zainteresowaniach. Pomimo to zamierzam pogłębić swą wiedzę w tej branży. Najważniejszym atutem, który pozwala mi na podjęcie decyzji dotyczącej założenia prywatnego przedsiębiorstwa jest umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach, odporność psychiczna, wiara we własne siły, a także pewność iż posiadam cechy dobrego organizatora. To wszystko sprawia, iż będę wytrwale dążyć do realizacji wytyczonego celu przy współpracy z właściwie dobraną i doświadczoną kadra pracowniczą. Osoba , której powierzę obowiązki kierownika musi spełnić następujące warunki:

-          doświadczenie w zawodzie kosmetyczki bądź fryzjerki, posiadająca certyfikaty i wszelkiego rodzaju zaświadczenia dotyczące osiągniętych umiejętności;

-          umiejętność obsługi komputera;

-          zdolności organizacyjne, umiejętność pracy w grupie, poczucie taktu, uprzejmość, cechy przywódcze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Rozpoznanie rynku.

 

 

Miejscem działania i rozwoju mojej firmy byłby rynek obejmujący obszar Limanowej i przyległych miejscowości. Poprzez ogłoszenia w prasie i radiu lokalnym oraz liczne ulotki reklamowe będę dążyła do zdobycia potencjalnych klientów wśród młodzieży, ale przede wszystkim moja oferta będzie skierowana do szerokiej rzeszy kobiet bez względu na wiek. Dlatego moimi - jak sądzę - głównymi klientami będą kobiety ponieważ to one w zasadzie odwiedzają salony piękności.

              Oczywiście dla panów salon mój będzie stał otworem, a to ze względu na różnorodność mojej oferty.

              Muszę zaznaczyć, iż dochody ludności są dość istotnym czynnikiem w rozwoju mojej działalności, gdyż tego typu usługi z natury zaliczane są do nie najtańszych. Dlatego więc uważam, że obszar mojej działalności,  obejmuje ludność, której dochody są na tyle wysokie aby mogli oni skorzystać z moich usług.

Na terenie interesującego mnie miasta i przyległych miejscowości mieszka około 65 tysięcy osób. Jeżeli z mojej oferty korzystałyby przede wszystkim kobiety w różnym wieku oraz młodzież od 15 do 20 lat, to oznacza że ilość moich potencjalnych klientów można by określić na poziomie około 25 tysięcy osób. Oczywiście dochody mieszkańców mające zdecydowany wpływ na ich sytuację rodzinną znacznie zmniejszają ich rzeszę. Należy zauważyć, iż statystyczny mieszkaniec wydaje na wszelkie usługi kosmetyczne oraz fryzjerskie około 300 złotych rocznie. To pozwala mi określić wartość tychże wydatków w skali roku, czyli rozmiary potencjalnego rynku, a mianowicie:

25 tys. osób x 300 zł.= 7 500 000 zł.

              Jak wiadomo sukces w życiu zawodowym jak i prywatnym w dużej mierze zależy od budowania sieci kontaktów. Należy również pamiętać, że zdobywanie kontaktów to jedna sprawa, a druga to ich utrzymanie.

              Znajdując swoje miejsce na rynku, będę dążyła do określenia swojej pozycji wśród istniejącej konkurencji.

Ocena konkurentów. Na rynku obejmującym obszar działalności mojego przedsięwzięcia mój salon piękności musi stawić czoła pięciu miejscowym firmom, oferującym zbliżone usługi, choć nie identyczne ze względu na brak ich kompleksowości. Lista moich największych konkurentów z którymi w celu zaistnienia na rynku muszę podjąć rywalizację przedstawia się następująco:

Salon Kosmetyczny „Izabella” (A) ul. Kościuszki, „Max” (B) ul. Marka, „Wenus” (C) ul. Piłsudskiego

 

 

Z danych miejscowego urzędu statystycznego wynika, że w powiecie limanowskim w ubiegłym roku wartość sprzedanych usług kosmetyczno- fryzjerskich wyniosła 7, 20 mln zł. pozwala to ustalić ile wynosi łączny udział konkurentów w rynku tych usług:

 

 

 

Ogólna wartość usług kosmetyczno- fryzjerskich sprzedanych w powiecie limanowskim w ubiegłym roku

7, 20 mln zł

= 0, 96 czyli 96%

Potencjalny rynek usług kosmetyczno- fryzjerskich na tym obszarze

 

7, 50 mln zł

 

Teraz mogę ustalić , jaki udział w rynku będzie dostępny dla mojej firmy, czyli tzw. nie zajęty udział w rynku:

100%- 96% = 4%

Ponieważ cały potencjalny rynek wynosi 7, 5 mln zł, moja firma może sprzedawać rocznie usługi kosmetyczno- fryzjerskie o wartości około 300 tys. zł.

Kolejnym etapem, który pozwoli mi zdecydować o podjęciu decyzji związanej z zaistnieniem na nowym rynku jest dokonanie wstępnej prognozy sprzedaży. Przewidując możliwość sprzedaży na poziomie 300 tys. zł rocznie mój miesięczny obrót wyniósłby średnio 25 tys. zł. Uwzględniając zmiany popytu na usługi kosmetyczno- fryzjerskie w zależności od pory roku w pierwszych 12 miesiącach przewiduję następujące wpływy ze sprzedaży.

 

 

Kolejny

Miesiąc

 

Wielkość

popytu

 

Czynniki

wpływające na popyt

Procent

docelowych obrotów

Całkowite   obroty         w złotych

STYCZEŃ

Słaby

Rozruch firmy

50

12 500

LUTY

Przeciętny

Okres karnawału

80

20 000

MARZEC

Przeciętny

Umiejętności pracowników

90

22 500

KWIECIEŃ

Przeciętny

           „     „

95

23 750

MAJ

Przeciętny

Promocje

100

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin