DESZCZOWE ZABAWY"
CEL OGÓLNY: Rozwijanie umiejętności uczestniczenia w zabawach z elementami improwizacji ruchowej
CELE OPERACYJNE: dziecko:
- wie jak ubrać się kiedy pada deszcz
- potrafi poruszać się w przestrzeni przy muzyce
- umie odróżnić głośność dźwięków o różnym natężeniu ( cicho- głośno)
METODY: - czynne: zadań stawianych do wykonania, kierowania własną aktywnością dzieci
- słowne: wiersz, rozmowa, objaśnienia i instrukcje
- metody pedagogiki zabawy
- metoda zadań inspirujących
FORMY ORGANIZACYJNE: praca z całą grupą, praca w małych zespołach
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: magnetofon, kaseta z nagraniem padającego deszczu,
nagranie
melodii Tzadik Katamar do tańca „Deszczyk”, wiersz J.Kulmowej
pt. „Kiedy pada”, kostka do gry z widocznymi jednym i dwoma
oczkami, gazety, płachta folii, papierowe kałuże, kaseta z
nagraniem „Deszczowa piosenka”, kalosze, czerwony parasol,
płaszcz przeciwdeszczowy, kredki, farby plakatowe, klej, pędzle,
kolorowe kawałki papieru kolorowego, figury geometryczne z
papieru samoprzylepnego, duże arkusze papieru z narysowanymi
parasolami, kolorowe parasole
PRZEBIEG:
1. Wprowadzenie do zajęcia poprzez wysłuchanie wiersza J.Kulmowej pt. „Kiedy pada” (recytacja przy podkładzie muzycznym padającego deszczu)
...
rewa10