Zdrowie, aktywność ruchowa
Cele operacyjne
Edukacja muzyczna
- Zestaw ćw. porannych nr
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr
- Zabawa orientacyjno – porządkowa „Miś i dzieci” (opis w załączniku planu)
- Zabawa ruchowa „Kule śniegowe”
- ćwiczenie umiejętności trafiania do celu
- Zabawa z elementem równowagi „Droga”
Z długich skakanek przez całą salę ułożona "droga".
Dzieci drobnymi krokami idą po skakance "wracają do domu".
Zabawę powtarzamy nadając nowy kształt skakance
- Zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Dotykamy śnieg”
- reaguje na hasło
- dziecko wrzuca kulę do kosza
- drobnymi krokami idzie po skakance "wraca do domu".
- swobodnie maszeruje, na sygnał grzechotki zatrzymuje się, wykonuje skłon bez uginania kolan starając się końcami palców dotknąć „śniegu”, ponownie maszeruje, na hasło " kula" naśladuje toczenie śniegowych kul
- „Śnieżek”- nauka słów piosenki i układu ruchowego do piosenki
- zna słowa i melodię piosenki, ćwiczy układ ruchowy
Edukacja językowo – literacka,
edukacja przyrodnicza
Estetyka, aktywność twórcza
- Zapoznanie dzieci z opowiadaniem w formie teatrzyku - B. Forma: „Zimowe zabawy Misia Kuleczki”.
- Rozwiązywanie zagadek o tematyce zimowej (rozwijanie logicznego myślenia)
- dziecko odpowiada na zadawane przez prowadzącą pytania związane z treścią opowiadania
- rozwiązuje zagadki
- „Bałwanek” - wypełnianie konturu bałwanka na kolorowym tle białą farbą plakatową (praca dwuetapowa), w następnym dniu przyklejanie elementów twarzy, guzików i miotły.
- dziecko starannie wypełnia kontur bałwanka, nakleja elementy w odpowiednim miejscu
Edukacja matematyczna
Zajęcia indywidualne
- „Droga do domu” - zabawa matematyczna.
Autor: Bożena Forma
[ wprowadzenie pojęć: krótki, długi ]
Na tablicy umieszczona ilustracja górki pokrytej śniegiem i domu w znacznej odległości od górki. Zaznaczone przerywaną linią dwie drogi (krótka, długa).
Nauczycielka umieszcza na górce postacie dzieci z sankami. Tak kieruje rozmową, żeby padły określenia dotyczące drogi (długa, krótka).
- poprawnie stosuje określenia długa, krótka
- Ćwiczenie oddechowe „Płatki śniegowe” - wprawianie w ruch zawieszonych na nitkach wyciętych z bibuły śniegowych gwiazdek
- „Różne drogi” - rysowanie kredą. Na tablicy arkusz szarego papieru. Nauczycielka kolejno zaprasza do niej dzieci. Zaznacza dwa punkty. Dziecko wybiera kredę w dowolnym kolorze i łączy punkty linią.
- Powtarzanie za nauczycielką krótkich zdań w różnym rytmie: "pada śnieg", "stoi bałwan", "jadę na sankach".
Termin: 05.01.2009 r.- 09.01.2009 r.
Cele ogólne:
Temat kompleksowy: Spotkanie z Panią Zimą
Literatura:
„Rozkład materiału ABC trzylatka”, WSiP, W-wa 2005 r.
„ABC…Program wychowania przedszkolnego XXI wieku”, A.- Łada- Grodziska, WSiP, W-wa 2000 r.
„Zimowe zabawy Misia Kuleczki” – opowiadanie B. Formy
Zabawa ruchowa Miś i dzieci.
Kategoria: ZABAWY, ĆWICZENIA, GRY RUCHOWE
Podkategoria: ORIENTACYJNO-PORZĄDKOWE
Miś i dzieci
Dzieci podzielone na dwie grupy: dzieci, misie. Grupy oznaczone emblematami zajmują wyznaczone miejsca.
• na hasło "dzieci" grupa oznaczona emblematami z wizerunkiem dzieci wychodzi na środek sali. Dzieci podają sobie ręce i maszerują po okręgu koła.
• na hasło "dzieci do domu" wracają na swoje miejsca;
• na hasło "miś jedzie na sankach" dzieci z pozostałej grupy oznaczone emblematami z wizerunkiem misia tworzą pary (miś i saneczki). Drobnymi krokami biegną w ustalonym kierunku.
• na hasło "misie do domu" wracają na swoje miejsca.
Zagadki
Zima
Przyjechała saniami,
przywiozła śnieg biały,
śnieżną pierzyną
okryła świat cały.
Bałwan [1]
Duża, średnia, mała -
trzy kule śniegowe.
Oczy z węgla, nos z marchewki,
kapeplusz na głowie.
Lód
Może być na rzece
albo na jeziorze.
Z niego długie sople,
kiedy mróz na dworze.
Mróz [3]
Potrafi zamienić jezioro
w ogromne lodowisko.
Kiedy panuje na dworze
na drogach jest ślisko.
Śnieg [1]
Lekki jak puch, biały,
nim świat pokryty cały.
Dzieci aż spadnie czekają,
kiedy się zimy spodziewają.
martyna2502