z pania jest wesoło.doc

(32 KB) Pobierz

 

1. Dostrzeganie użyteczności pracy ludzi z bliskiego otoczenia. – nauczycielka, woźna

Zabawy poranne:

„Kwiaty rosną – kwiaty więdną”

„Drabinka”

Zestaw zabaw ruchowych:

„Bawimy się z panią”

Z PANIĄ JEST WESOŁO

 

1 . Rozmowa przy gazetce tematycznej na temat „Moja pani” oraz na   podstawie wiersza I. Salach – dzieci wiedzą kim jest nauczyciel i jaką pełni rolę w grupie (opieka, troska o dzieci pomoc w trudnej sytuacji); ufają swoim paniom i potrafią zgłaszać swoje problemy; potrafią podać     imiona swoich pań oraz określają cechy pań: miła, troskliwa itp.

 

Ilustracje, wiersz „Moja pani” -bibliografia

 

  2.  Zabawa matematyczno-plastyczna „Układamy kwiatki w wazonie” – dzieci poznają określenia krótkie – długie, dużo-mało; potrafią ułożyć kwiaty w wazonie i nakleić na kartkę; posługują się klejem, wiedzą jak należy z niego korzystać.

Kartki ksero z wazonem i gałązkami kwiatów (krótkimi i długimi), wycięte kwiatki, klej

 

 

3. Słuchanie piosenki „W przedszkolu” – dzieci zapamiętują treść   piosenki;  odróżniają kontrasty dynamiczne: cicho-głośno;   przyzwyczajają się do używania umiarkowanej siły głosu.

 

 

Piosenka – bibliografia, kaseta magnetofonowa

 

4. Opowiadanie inscenizowane zabawkami pt.: „Co możemy zrobić dla pani” w oparciu o tekst I. Salach– dzieci wiedzą w jaki sposób mogą sprawić dorosłym przyjemność oraz okazać im serdeczne uczucia ( sprzątanie zabawek, spełnianie próśb), potrafią skupić uwagę na zajęciu.

 

 

Opowiadanie – bibliografia, zabawki

 

5. Opowieść ruchowa „Nasze wesołe zabawy w otoczeniu dźwięków” – przy akompaniamencie     instrumentów perkusyjnych; dzieci wyrażają ruchem opowiadanie nauczycielki; rozwijają inwencję twórczą przedstawiając własne pomysły.

 

Instrumenty perkusyjne

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin