1. Dostrzeganie użyteczności pracy ludzi z bliskiego otoczenia. – nauczycielka, woźna
Zabawy poranne:
„Kwiaty rosną – kwiaty więdną”
„Drabinka”
Zestaw zabaw ruchowych:
„Bawimy się z panią”
1 . Rozmowa przy gazetce tematycznej na temat „Moja pani” oraz na podstawie wiersza I. Salach – dzieci wiedzą kim jest nauczyciel i jaką pełni rolę w grupie (opieka, troska o dzieci pomoc w trudnej sytuacji); ufają swoim paniom i potrafią zgłaszać swoje problemy; potrafią podać imiona swoich pań oraz określają cechy pań: miła, troskliwa itp.
Ilustracje, wiersz „Moja pani” -bibliografia
2. Zabawa matematyczno-plastyczna „Układamy kwiatki w wazonie” – dzieci poznają określenia krótkie – długie, dużo-mało; potrafią ułożyć kwiaty w wazonie i nakleić na kartkę; posługują się klejem, wiedzą jak należy z niego korzystać.
Kartki ksero z wazonem i gałązkami kwiatów (krótkimi i długimi), wycięte kwiatki, klej
3. Słuchanie piosenki „W przedszkolu” – dzieci zapamiętują treść piosenki; odróżniają kontrasty dynamiczne: cicho-głośno; przyzwyczajają się do używania umiarkowanej siły głosu.
Piosenka – bibliografia, kaseta magnetofonowa
4. Opowiadanie inscenizowane zabawkami pt.: „Co możemy zrobić dla pani” w oparciu o tekst I. Salach– dzieci wiedzą w jaki sposób mogą sprawić dorosłym przyjemność oraz okazać im serdeczne uczucia ( sprzątanie zabawek, spełnianie próśb), potrafią skupić uwagę na zajęciu.
Opowiadanie – bibliografia, zabawki
5. Opowieść ruchowa „Nasze wesołe zabawy w otoczeniu dźwięków” – przy akompaniamencie instrumentów perkusyjnych; dzieci wyrażają ruchem opowiadanie nauczycielki; rozwijają inwencję twórczą przedstawiając własne pomysły.
Instrumenty perkusyjne
martyna2502