Klasa 3: Standardy osiągnięć
Słuchanie
· uważnie słucha wypowiedzi innych uczniów i nauczyciela
· rozumie polecenia nauczyciela
· rozumie sens historyjek i bajek
· potrafi wyróżnić proste informacje z wysłuchanego tekstu
Mówienie
· potrafi powtórzyć za modelem (nauczycielem, kasetą)
· wypowiada się słowami
· wypowiada się zdaniami
· posługuje się słownictwem poznanym na lekcjach
· udziela odpowiedzi na pytania
· samodzielnie zadaje pytania
Czytanie
· czyta wyrazami
· czyta zdaniami
· czyta głośno ze zrozumieniem
· czyta cicho ze zrozumieniem
· potrafi poprawnie przeczytać nowe wyrazy
· czyta z podziałem na role
· czyta dodatkowe książeczki
Pisanie
· poprawnie przepisuje
· pisze poprawnie ze słuchu
· pisze poprawnie z pamięci
· potrafi napisać krótki tekst według wzoru
· potrafi samodzielnie zredagować krótki tekst
Słownictwo
· rozpoznaje znaczenie słów, gdy je usłyszy
· rozpoznaje znaczenie wyrazów, gdy zobaczy je napisane
· przypomina sobie dawno poznane słowa
· prawidłowo używa liczby mnogiej
· opanował/a słownictwo wprowadzane w tym roku szkolnym
· prowadzi Słowniczek obrazkowy
Rozwój emocjonalno-społeczny
· posiada umiejętność pracy w zespole
· chętnie pomaga innym
· łatwo komunikuje się z rówieśnikami
· jest pracowit-y/a i obowiązkow-y/a
· potrafi sam/a ocenić swoją pracę
· chętnie bierze udział w lekcji
· uważa na lekcji
STANDARDY WYMAGAŃ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
W szkole podstawowej uczeń powinien opanować cztery sprawności komunikacyjne: 1. słuchanie, 2. mówienie, 3. czytanie, 4. pisanie.
Uczniowie powinni opanować sprawności komunikacyjne na 3 poziomach:
1. pełnym 2. częściowym 3. minimalnym
- uważnie słucha wypowiedzi uczniów i nauczyciela
- rozumie polecenia nauczyciela
- rozumie sens prostych historyjek
- potrafi powtórzyć za modelem (nauczycielem, kasetą)
- udziela odpowiedzi na pytania słowem lub prostym zwrotem
- recytuje teks piosenki lub wierszyka
CZYTANIE
- czyta wyrazy poznane podczas zajęć
- potrafi wskazać napisane zwroty gdy je usłyszy
PISANIE
- pisze starannie po śladzie
- starannie przepisuje
SŁOWNICTWO
- rozpoznaje znaczenie słów gdy je usłyszy
- rozpoznaje znaczenie wyrazów gdy zobaczy je napisane
- opanował/a słownictwo wprowadzone podczas zajęć
- systematycznie prowadzi słowniczek obrazkowy
- pamięta poznane słowa
ROZWÓJ EMOCJONALNO – SPOŁECZNY
- posiada umiejętności pracy w zespole
- chętnie pomaga innym
- łatwo komunikuje się z rówieśnikami
- jest pracowity/a i obowiązkowy/a
- chętnie bierze udział w lekcji
- uważa na lekcji
- potrafi ocenić swoją pracę.
sroka54