Treści programowe
Temat tygodnia
Dzień
Temat dnia
Aktywność i działalność dziecka
Cele
Książka,
cz. 1,
Zajęcia
karty pracy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
WRZESIEŃ
TYGODNIE I–II
To ja
– Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:
• ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,
• korzystanie z toalety.
(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej).
Poznajemy się
1.
W naszej sali
• Misio Zysio poznaje salę – słuchanie opowiadania ilustrowanego pacynką.
– zapoznawanie z salą, szatnią i łazienką
Dziecko:
– wie, gdzie znajduje się jego sala, łazienka, szatnia
s. 3 nr 1
Zabawa orientacyjno-
-porządkowa Stań prościutko.
2.
Jestem przedszkolakiem
• Zabawa z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu Oto ja.
– poznawanie nazw części ciała
– pokazuje i nazywa części ciała: głowę, ręce, palce, szyję, nogi
3.
Każdy z nas ma imię
• Zabawa dydaktyczna Czyj to znaczek?
– zaznajamianie się ze znaczkiem rozpoznawczym
– rozpoznaje swój znaczek rozpoznawczy
nr 2
4.
Moja mama
• Zabawa matematyczna Parkujemy samochody.
– wyjaśnianie znaczenia przyimków: na, pod
– posługuje się przyimkami: na, pod
5.
Mówimy sobie po imieniu
• To jestem ja – rysowany wierszyk.
– rysowanie postaci pod dyktando nauczyciela
– potrafi narysować postać
TYGODNIE III-IY
Poznajemy przyrodę Jesień
– Obserwowanie wybranych środowisk przyrodniczych; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie. – Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach, • rozpoznawanie owoców po wyglądzie, kształcie, smaku.
W poszukiwaniu jesieni
Szukamy jesieni w ogródku przedszkolnym
• Spacer W poszukiwaniu jesieni.
– dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
– rozpoznaje kolory: żółty, czerwony, zielony
Zabawa orientacyjno-porządkowa Taniec liści.
Jakie kolory ma jesień?
megi144