Bibliografia.pdf
(
96 KB
)
Pobierz
617928056 UNPDF
BIBILOGRAFIA
MODUŁ 3 — KLASY I—III
Literatura podstawowa
M. Bogdanowicz,
Dzień powszedni dyslektycznego dziecka
, Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 2(4)/2009,
s. 54—57.
M. Bogdanowicz,
O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu — odpowiedzi na
pytania rodziców i nauczycieli
, Lubin 1994.
M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Rożyńska,
Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla ro-
dziców
, Gdynia 2007.
M. Bogdanowicz, A. Bućko, R. Czabaj,
Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pe-
dagogicznej uczniom z dysleksją
, Gdynia 2008, s. 49, 50—59 (dostępny do pobrania ze strony: w w w.
ortograffiti.pl/nauczyciele/men_wprowadza_zmiany).
M. Bogdanowicz, R. Czabaj,
Jestem rodzicem dziecka z dysleksją
, Gdynia 200 7 (dostępny do pobrania
ze strony www.ortograffiti.pl/poradniki_metodyczne/jestem_rodzicem_dziecka_z_dysleksja).
I. Mańkowska,
Po prostu ćwicz! Ćwiczenia z wykorzystaniem integracji sensorycznej
, Biuletyn PTD
„Dysleksja” nr 2(2)/2008, s. 57—59.
I. Mańkowska, M. Rożyńska,
Program ORTOGRAFFITI z Bratkiem
kl. I, Gdynia 2010, s. 32—33
(dostępny do pobrania po zalogowaniu ze strony: www.ortograffiti.pl/nauczyciele/materialy_do_
pobrania).
Literatura zalecana
E. Baranowska,
Mnomotechniki w ortografii
, „Życie Szkoły” nr 5/2007, s. 21—23.
R. Czabaj,
Historia Pawełka
, Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 2(2)/2008, s. 63—64.
R. Czabaj,
Niełatwo być rodzicem dziecka z dysleksją
, Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 1(3)/2009,
s. 63—64.
J. Dąbrowska,
Dialog rodzica ze światem. Subiektywne rozważania o życiu z dysleksją
, Biuletyn PTD
„Dysleksja” nr 2(4)/2009, s. 49—51.
A. Eckert,
Zabawy rozwijające zmysły
, Kielce 2002.
A. Faber i E. Mazlish,
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły
,
Poznań 1993.
A. Kirby,
Dyspraksja — rozwojowe zaburzenie koordynacji
, Warszawa 2009.
M. Kurczyńska,
Moja mama i dysleksja
.
Dochodzenie
, Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 1(3)/2009,
s. 61—62.
M. Kurczyńska,
Okiem terapeuty
, Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 2(4)/2009, s. 52—53.
BIBILOGRAFIA
MODUŁ 3 — KLASY I—III
Zapytaj eksperta — jak pomóc dziecku w odrabianiu lekcji?.
Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 2(4)/2009,
s. 58.
E. Mela,
Magiczna siła baśni
, „Życie Szkoły” nr 5/2007, s. 53—56.
M. Molicka,
Bajki terapeutyczne
, Poznań 1999.
B. Połeć,
Czy dziecko z tego wyrośnie…
, „Życie Szkoły” nr 9/2006, s. 24—28.
M. Rożyńska,
Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją — współpraca z rodzicami
, Biuletyn PTD „Dys-
leksja” nr 1(3)/2009, s. 37—38.
A. Załęcka,
Dzienniczek Dobrych Wiadomości — pomysł na sukces terapeutyczny
, Biuletyn PTD
„Dysleksja” nr 1(6)/2010, s. 47—49.
Zestawy ćwiczeń przydatne do pracy z dzieckiem ryzyka dysleksji
M. Barańska, E. Jakacka,
Wiem jak to napisać. Ćwiczenia ortograficzne dla klas nauczania zintegro-
wanego
, Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz,
Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymi-
chovej
, Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz,
Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki
, Gdańsk 2003.
M. Bogdanowicz,
Trudne litery b, d, g, p
, Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka,
Od piosenki do literki
, Gdańsk 2006.
M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka,
Piosenki do rysowania
, Gdańsk 2006.
M. Bogdanowicz,
W co się bawić z dziećmi. Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka
, Gdańsk
2000.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska,
Dni tygodnia, pory roku i miesiące. Zabawy i scenariusze zajęć roz-
wijających funkcje językowe
, Gdańsk 2004.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska,
Karty Ortomagiczne
, Gdynia 2007.
M. Bogdanowicz., M. Rożyńska,
Lewa ręka rysuje i pisze
, Gdańsk 2004.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska,
Zeszyt z ukośnie ułożoną liniaturą dla uczniów leworęcznych
, Gdańsk
2003.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska,
Zeszyt z węższą liniaturą (zeszyt dla uczniów z dysleksją)
, Gdańsk
2005.
R. Czabaj.
Niełatwo być rodzicem dziecka z dysleksją
, Biuletyn „Dysleksja” nr 1(3)/2009. s. 63—64.
M. Frostig, D. Horne,
Wzory i obrazki,
Warszawa 1987.
Z. Hanzel,
Dyktanda graficzne
, Gdańsk 2000.
BIBILOGRAFIA
MODUŁ 3 — KLASY I—III
R. A. Hływa,
311 szlaczków i zygzaczków. Ćwiczenia grafomotoryczne usprawniające rękę piszącą
,
Gdańsk 2004.
G. Krasowicz-Kupis,
Trudne głoski s—c, sz—cz
, Gdańsk 2005.
A. Omicińska, Z. Saduś,
Ortografia dla uczniów szkoły podstawowej
, Opole 2001.
Z. Orzechowska, I. Kurzejewska,
Coraz lepiej czytam i piszę. Ćwiczenia wspomagające naukę czyta-
nia i pisania w klasie 1
, Warszawa 2006.
Z. Rejniak, D. Stryjewska,
Ćwiczenia graficzne ułatwiające pisanie liter
, Kielce 2002.
Strony internetowe
www.dyspel.org — Przewodnik dla rodziców Dyslexia
www.ortograffiti.pl
www.ptd.edu.pl
Plik z chomika:
grudzien33
Inne pliki z tego folderu:
Scenariusz.pdf
(373 KB)
rodzic_dziecka_z_dysl.pdf
(5382 KB)
REGULAMIN_I-III.pdf
(61 KB)
program_I-III_AO- nowe daty.pdf
(172 KB)
po_prostu_cwicz.pdf
(299 KB)
Inne foldery tego chomika:
! 1- Do segregacji
! 3 LATKI
! 4-latki
! 5-latki
! Plany pracy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin