Bibliografia.pdf

(96 KB) Pobierz
617928056 UNPDF
BIBILOGRAFIA
MODUŁ 3 — KLASY I—III
Literatura podstawowa
M. Bogdanowicz, Dzień powszedni dyslektycznego dziecka , Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 2(4)/2009,
s. 54—57.
M. Bogdanowicz, O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu — odpowiedzi na
pytania rodziców i nauczycieli , Lubin 1994.
M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Rożyńska, Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla ro-
dziców , Gdynia 2007.
M. Bogdanowicz, A. Bućko, R. Czabaj, Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pe-
dagogicznej uczniom z dysleksją , Gdynia 2008, s. 49, 50—59 (dostępny do pobrania ze strony: w w w.
ortograffiti.pl/nauczyciele/men_wprowadza_zmiany).
M. Bogdanowicz, R. Czabaj, Jestem rodzicem dziecka z dysleksją , Gdynia 200 7 (dostępny do pobrania
ze strony www.ortograffiti.pl/poradniki_metodyczne/jestem_rodzicem_dziecka_z_dysleksja).
I. Mańkowska, Po prostu ćwicz! Ćwiczenia z wykorzystaniem integracji sensorycznej , Biuletyn PTD
„Dysleksja” nr 2(2)/2008, s. 57—59.
I. Mańkowska, M. Rożyńska, Program ORTOGRAFFITI z Bratkiem kl. I, Gdynia 2010, s. 32—33
(dostępny do pobrania po zalogowaniu ze strony: www.ortograffiti.pl/nauczyciele/materialy_do_
pobrania).
Literatura zalecana
E. Baranowska, Mnomotechniki w ortografii , „Życie Szkoły” nr 5/2007, s. 21—23.
R. Czabaj, Historia Pawełka , Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 2(2)/2008, s. 63—64.
R. Czabaj, Niełatwo być rodzicem dziecka z dysleksją , Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 1(3)/2009,
s. 63—64.
J. Dąbrowska, Dialog rodzica ze światem. Subiektywne rozważania o życiu z dysleksją , Biuletyn PTD
„Dysleksja” nr 2(4)/2009, s. 49—51.
A. Eckert, Zabawy rozwijające zmysły , Kielce 2002.
A. Faber i E. Mazlish, Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły ,
Poznań 1993.
A. Kirby, Dyspraksja — rozwojowe zaburzenie koordynacji , Warszawa 2009.
M. Kurczyńska, Moja mama i dysleksja . Dochodzenie , Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 1(3)/2009,
s. 61—62.
M. Kurczyńska, Okiem terapeuty , Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 2(4)/2009, s. 52—53.
617928056.012.png 617928056.013.png 617928056.014.png 617928056.015.png 617928056.001.png
BIBILOGRAFIA
MODUŁ 3 — KLASY I—III
Zapytaj eksperta — jak pomóc dziecku w odrabianiu lekcji?. Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 2(4)/2009,
s. 58.
E. Mela, Magiczna siła baśni , „Życie Szkoły” nr 5/2007, s. 53—56.
M. Molicka, Bajki terapeutyczne , Poznań 1999.
B. Połeć, Czy dziecko z tego wyrośnie… , „Życie Szkoły” nr 9/2006, s. 24—28.
M. Rożyńska, Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją — współpraca z rodzicami , Biuletyn PTD „Dys-
leksja” nr 1(3)/2009, s. 37—38.
A. Załęcka, Dzienniczek Dobrych Wiadomości — pomysł na sukces terapeutyczny , Biuletyn PTD
„Dysleksja” nr 1(6)/2010, s. 47—49.
Zestawy ćwiczeń przydatne do pracy z dzieckiem ryzyka dysleksji
M. Barańska, E. Jakacka, Wiem jak to napisać. Ćwiczenia ortograficzne dla klas nauczania zintegro-
wanego , Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz, Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymi-
chovej , Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz, Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki , Gdańsk 2003.
M. Bogdanowicz, Trudne litery b, d, g, p , Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka, Od piosenki do literki , Gdańsk 2006.
M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka, Piosenki do rysowania , Gdańsk 2006.
M. Bogdanowicz, W co się bawić z dziećmi. Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka , Gdańsk
2000.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska, Dni tygodnia, pory roku i miesiące. Zabawy i scenariusze zajęć roz-
wijających funkcje językowe , Gdańsk 2004.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska, Karty Ortomagiczne , Gdynia 2007.
M. Bogdanowicz., M. Rożyńska, Lewa ręka rysuje i pisze , Gdańsk 2004.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska, Zeszyt z ukośnie ułożoną liniaturą dla uczniów leworęcznych , Gdańsk
2003.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska, Zeszyt z węższą liniaturą (zeszyt dla uczniów z dysleksją) , Gdańsk
2005.
R. Czabaj. Niełatwo być rodzicem dziecka z dysleksją , Biuletyn „Dysleksja” nr 1(3)/2009. s. 63—64.
M. Frostig, D. Horne, Wzory i obrazki, Warszawa 1987.
Z. Hanzel, Dyktanda graficzne , Gdańsk 2000.
617928056.002.png 617928056.003.png 617928056.004.png 617928056.005.png 617928056.006.png
BIBILOGRAFIA
MODUŁ 3 — KLASY I—III
R. A. Hływa, 311 szlaczków i zygzaczków. Ćwiczenia grafomotoryczne usprawniające rękę piszącą ,
Gdańsk 2004.
G. Krasowicz-Kupis, Trudne głoski s—c, sz—cz , Gdańsk 2005.
A. Omicińska, Z. Saduś, Ortografia dla uczniów szkoły podstawowej , Opole 2001.
Z. Orzechowska, I. Kurzejewska, Coraz lepiej czytam i piszę. Ćwiczenia wspomagające naukę czyta-
nia i pisania w klasie 1 , Warszawa 2006.
Z. Rejniak, D. Stryjewska, Ćwiczenia graficzne ułatwiające pisanie liter , Kielce 2002.
Strony internetowe
www.dyspel.org — Przewodnik dla rodziców Dyslexia
www.ortograffiti.pl
www.ptd.edu.pl
617928056.007.png 617928056.008.png 617928056.009.png 617928056.010.png 617928056.011.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin