Kolory.doc

(12 KB) Pobierz

KOLORY

 

Wiek dziecka: 3 – 4 lata

 

Cele:

• Nauka rozróżniania kolorów

• Ćwiczenie sprawności w rzutach i chwytach

• Usprawnianie logicznego myślenia

• Ćwiczenie szybkości reakcji

• Możliwość odwrócenia zasad

 


Rekwizyty: piłka

 

 

Miejsce zabawy: podwórko lub dom

 

 

 

Co warto wiedzieć o zabawie?

Dzieci 3-letnie rozróżniają jeszcze małą ilość kolorów. Niektóre czasem nie są w stanie wymienić nawet podstawowych barw. Dlatego też jest to dobre ćwiczenie na zdobycie wiedzy z tego zakresu. Z dzieckiem 3-letnim zabawę powinno się zacząć od tych kolorów, które już kojarzy. Mogą to być nawet dwa, trzy kolory. Na początku, nie będzie to łatwe zadanie, zwłaszcza że dziecko oprócz wymyślenia rzeczy w danym kolorze, ma jeszcze złapać piłkę i odrzucić ją do Rodzica. Miękka, lekka piłka w odpowiednim rozmiarze ułatwi dziecku zabawę.

 

 

 

Przebieg:

Wersja I: Rodzic staje naprzeciwko dziecka z piłką i wymienia słowo, które występuje w przyrodzie w jednym określonym kolorze.* Może to być trawa, niebo, cytryna, pomidor, ogórek, słońce, mleko, itp. Zadaniem dziecka jest wymienić kolor, jaki jest przypisany danej rzeczy.

Wersja II: Zamieniamy role. Teraz my wymieniamy kolor, a dziecko podaje nazwę rzeczy w tym kolorze.

 

 

 

Wskazówki:

Aby dołączyć nowy kolor do zabawy możemy przygotować dziecko w sytuacjach codziennych do rozróżniania i kojarzenia danej barwy. Mówimy np. popatrz jaki piękny czerwony kolor mają pomidory, które dzisiaj kupiłam! W innej sytuacji pokażmy truskawkę i zapytajmy dziecko jaki ma kolor. Gdy już kojarzy, że to czerwony, przy następnej zabawie możemy go wymienić. Jeśli dziecko zna już wszystkie podstawowe kolory możemy dołączać kolory pochodne: pomarańczowy, fioletowy, etc.

 

 

 

* rzeczy, które są w kilku kolorach, np. jabłko (czerwone, zielone, żółte) utrudniają dziecku podjęcie decyzji.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin