Jestem gloska.doc

(23 KB) Pobierz
JESTEM GŁOSKĄ

JESTEM GŁOSKĄ...

 

 

Wiek dziecka: od 5 r. ż.

 

Cele:

·          Ćwiczenie artykulacyjne wybranych głosek

·          Usprawnianie rzutu i chwytu oraz koordynacji ręka – oko

·          Rozwijanie logicznego myślenia

·          Wyróżnianie głosek w nagłosie

 

Rekwizyty: piłka

 

Miejsce zabawy: ogród, podwórko, itp...

 

Co warto wiedzieć o zabawie?

Łączy w sobie wiele aspektów. Począwszy od ruchowego podczas łapania i rzucania piłki, poprzez logopedyczne – skupienie się na ćwiczeniu głosek, z którymi dziecko ma problem, po językowy (składnia) – umiejętność dokonywania rozkładu słowa na głoski i składania go w nowej formie.

 

Przebieg:

Rodzic proponuje zabawę piłką, w której dziecko będzie jakąś głoską np. P. Wyjaśniamy dziecku, że skoro jest tą głoską może wymieniać słowa, które zaczynają się tylko na nią. Kiedy rzucę do ciebie piłkę i powiem słowo na inną głoskę musisz mi odrzucić piłkę nic nie mówiąc. Kiedy będzie to słowo na głoskę P odrzuć piłkę i powiedz je głośno.

 

Wskazówki:

Można „zamienić” dziecko w głoskę, z którą ma problemy w artykulacji, np. sz, c, ś, ż,... wtedy będzie miało okazję poćwiczyć ją. W pozycji nagłosu (czyli na początku słowa) jest to stosunkowo łatwe. Zwróćmy wtedy uwagę na poprawna wymowę i prośmy dziecko o powtórzenie, jeśli robi to niewyraźnie.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin