Elementy hamulca koła nastawianie luzu(2).pdf

(1203 KB) Pobierz
10:02-14
Wydanie 1 pl
Elementy hamulca koła
Nastawniki luzu
Opis czynności serwisowych i naprawczych
Š Scania CV AB 2001, Sweden
1 713 023
745316919.022.png 745316919.023.png 745316919.024.png 745316919.025.png 745316919.001.png 745316919.002.png 745316919.003.png 745316919.004.png 745316919.005.png 745316919.006.png 745316919.007.png 745316919.008.png 745316919.009.png 745316919.010.png
Spis treści
Spis treści
Nastawnik luzu hamulca, ręczna
regulacja
Wymontowanie.......................................................3
Montaż.....................................................................3
Ustawienie...............................................................4
Nastawnik luzu hamulca, regulacja
automatyczna
Wymontowanie.......................................................6
Montaż.....................................................................6
Ustawienie...............................................................7
Regeneracja ............................................................9
2
Š Scania CV AB 2001, Sweden
10:02-14
 
Nastawnik luzu hamulca, ręczna regulacja
Opis czynności serwisowych i naprawc-
zych
Nastawnik luzu hamulca, ręczna regulacja
Wymontowanie
1 Wyjąć zawleczkę i kołek 3 z popychacza
siłownika hamulcowego.
2 Odkręcić śrubę 2, która mocuje nastaw-
nik luzu hamulca i wyjąć wskaźnik
zużycia 1.
3 Wymontować nastawnik luzu hamulca.
Montaż
1 Założyć nastawnik luzu hamulca na
wałek mimośrodowy hamulca w taki
sposób, aby strzałka na nastawniku
wskazywała kierunek jego ruchu podczas
hamowania.
2 Zamontować wskaźnik zużycia 1 i śrubę
2 mocującą nastawnik luzu hamulca.
Przy nowych okładzinach hamulcowych
wskaźnik zużycia powinien być ustaw-
iony poziomo.
3 Założyć kołek 3 oraz zawleczkę do popy-
chacza siłownika hamulcowego.
4 Sprawdzić podstawowe ustawienie popy-
chacza i w razie potrzeby wyregulować
nastawnik luzu hamulca, patrz Regu-
lacja.
10:02-14
Š Scania CV AB 2001, Sweden
3
745316919.011.png
 
Nastawnik luzu hamulca, ręczna regulacja
Ustawienie
Pomiar podstawowego ustawie-
nia popychacza
5 Wcisnąć do końca pedał hamulca.
Zmierzyć położenie hamulca L 1 .
6 Obliczyć skok L 2 = L 1 -L.
Opis
1 Zmniejszyć ciśnienie hamulca postojo-
wego o co najmniej 6 barów.
7 Jeśli długość skoku przekracza dopuszc-
zalne maksimum, nastawnik luzu
hamulca musi zostać wyregulowany.
Patrz Regulacja.
2 Wyjąć kołek z jarzma łączącego popy-
chacza.
3 Zmierzyć ustawienie podstawowe L,
wyregulować w razie potrzeby.
4 Założyć kołek.
Rozmiar siłownika
Średnica
zewnętrzna
(nad opaską)
Podstawowe
ustawienie L
Położenie
hamulca L 1
Długość
skoku L 2
16
165 mm
69 - 71 mm
94 - 115 mm
25 - 44 mm
20
176 mm
69 - 71 mm
94 - 115 mm
25 - 44 mm
24
186 mm
69 - 71 mm
94 - 115 mm
25 - 44 mm
30
210 mm
69 - 71 mm
99 - 122 mm
30 - 51 mm
24
z tyłu w
pojazdach HK z
napędem na
wszystkie koła
186 mm
214 - 216 mm
239 - 260 mm 25 - 44 mm
30
210 mm
214 - 216 mm
244 - 267 mm 30 - 51 mm
24
na drugiej tylnej
osi w ciągnikach
siodłowych typu
6x4 o dużej
mocy
186 mm
259 - 261 mm
284 - 305 mm 25 - 44 mm
30
210 mm
259 - 261 mm
289 - 321 mm 30 - 51 mm
4
Š Scania CV AB 2001, Sweden
10:02-14
745316919.012.png 745316919.013.png 745316919.014.png 745316919.015.png 745316919.016.png 745316919.017.png 745316919.018.png 745316919.019.png 745316919.020.png
 
Nastawnik luzu hamulca, ręczna regulacja
Regulacja
Nastawniki luzu hamulca z ręczną regulacją
muszą być poddawane regulacji w miarę
zużywania się okładzin.
1 Unieść oś.
2 Sprawdzić długość skoku siłownika ham-
ulcowego. Patrz Pomiar podstawowego
ustawienia popychacza
3 Obracać kołem przy jednoczesnym wcis-
kaniu tulei 1 i przekręcaniu śruby regula-
cyjnej 2.
4 Gdy koła nie da się już obrócić ręcznie,
odkręcić śrubę regulacyjną o pół obrotu,
aby poluzować okładzinę hamulcową.
Wskazówka: Sprawdzić, czy tuleja 1
wysunęła się i zablokowała śrubę regula-
cyjną.
10:02-14
Š Scania CV AB 2001, Sweden
5
745316919.021.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin