MAN Silnik D28 - dane techniczne.pdf

(645 KB) Pobierz
MOTOR POL
Service Training Center
4.1
4 Silnik D28
4.2
4.8
4.1.5 Charakterystyka mocy D2876LF04 (Euro 3)
4.9
4.1.6 Schemat układu chłodzenia doładowywanego powietrza
4.10
4.1.7 Schemat usytuowania cylindrw
4.11
4.1.8 Kolejność zapłonu
4.11
4.1.9 Kolejność przy ustawianiu zaworw
4.11
4.2 Kadłub, głowica, EVB, mechanizm korbowy, obieg oleju
4.12
4.2.1 Kadłub silnika
4.12
4.2.2 Obudowa koła zamachowego
4.12
4.2.3 Głowica cylindra
4.13
4.2.4 Hamulec silnikowy Exhaust Valve Brake (EVB)
4.16
4.2.5 Układ smarowania olejem
4.20
4.3 Obieg cieczy chłodzącej, instalacja paliwowa
4.22
4.3.1 Układ chłodzenia
4.22
4.3.2 Wentylator
4.25
4.3.3 Napęd paskiem
4.26
4.3.4 Układ zasilania paliwem
4.32
4.4 EDC MS6.1
4.36
4.4.1 Wstęp
4.36
4.5 Cyrkulacja spalin (AGR)
4.40
4.5.1 Działanie
4.40
4.5.2 Schemat cyrkulacji spalin schłodzonych spalin (AGR)
4.41
4.5.3 AGR widok na klapę zamykającą
4.42
4.5.4 AGR widok na wymiennik ciepła
4.43
4.6 Sprzęgło D28 NFG
4.44
4.6.1 Oglnie
4.44
4.6.2 Sprzęgło - widok
4.45
4.6.3 Włączanie sprzęgła
4.46
Silnik_4.doc
151303495.007.png 151303495.008.png
4.2
Service Training Center
4 Silnik D28
4.1 Opis oglny
Z wprowadzeniem NFG do użytku wchodzą następujące silniki D28.
Typ
silnika
Moc w
KM
Moment
obrotowy
EDC Czystość
spalin
KET
1. Zespł
rozruchu
D2866LF32 410
1850
MS6.1 Euro2
01.10.99
D2876LF07 460
2100
MS6.1 Euro2
01.10.99
D2866LF28 410
1850
MS6.1 Euro3
01.10.99
D2876LF04 460
2100
MS6.1 Euro3
01.10.99
2. Zespł
rozruchu
D2866LF36 310
1500
MS6.1 Euro2
01.04.00
D2866LF37 360
1700
MS6.1 Euro2
01.04.00
D2866LF26 310
1500
MS6.1 Euro3
01.04.00
D2866LF27 360
1700
MS6.1 Euro3
01.04.00
Źrdło: TKS-N, 01/99
Wszystkie silniki są w znacznym stopniu przekonstruowane i zastosowano
w nich technikę czterozaworową.
Są to silniki 4-suwowe chłodzone wodą z turbodoładowaniem od turbiny
napędzanej gazami spalinowymi i z chłodzeniem doładowywanego powietrza.
Silniki Euro 3 wyposażone są w zwrotne prowadzenie spalin chłodzone wodą.
Nowe stopniowanie mocy z wyższym momentem obrotowym i mocą.
Zastosowanie techniki 4-zaworowej
Wyraźne polepszenie ekonomiczności
Brak wrażliwości zużycia paliwa w odniesieniu do sposobu jazdy
zorientowanego na moc
Przedłużenie przebiegw silnika do 80.000 km w komunikacji dalekobieżnej i
odpada wymiana oleju przy docieraniu
dotrzymanie granicznych wartości głośności zgodnie z wymaganiami 92/97
EWG
Silnik_4.doc
151303495.009.png 151303495.010.png
Service Training Center
4.3
dotrzymanie wartości granicznych czystości spalin zgodnie z wymaganiami
Euro 2 i Euro 3
zastąpienie silnikw R5 silnikami mocniejszymi i oszczędniejszymi typu R6
mniejsze jednostkowe zużycie paliwa, także w przypadku obciążenia
częściowego
wyższy wzrost momentu obrotowego uzyskuje większą elastyczność jazdy
większe wykorzystanie zakresu prędkości obrotowej
dobre właściwości przy zimnym rozruchu
Silnik_4.doc
151303495.001.png 151303495.002.png
4.4
Service Training Center
4.1.1 Tabliczka typu silnika
MAN - Werk Nrnberg
Typ
D2876 LF 04
Motor-Nr. / Engine-no
N I / N II
5459170015B2E1
N I/ N II
Feld
4.1.1.1 Oznakowanie typu silnika
D2876 LF 04
D
rodzaj paliwa, olej napędowy
28
+ 100 = średnica otworu cylindra np. 128 mm
7
oznaczenie skoku 6 = 155 mm, 7 = 166 mm
6
liczba cylindrw 6 = 6- cylindrw, 0 = 10 cylindrw 2 = 12
cylindrw
L
rodzaj doładowania, turbodoładowanie z chłodzeniem
doładowywanego powietrza
F
pozycja zabudowy silnika:
F
LKW silnik stojący zabudowany z przodu,
OH
Bus silnik stojący umieszczony z tyłu
UH
Bus silnik leżący umieszczony z tyłu
04
Odmiany silnika, mająca szczeglne znaczenie dla zaopatrzenia
w części zamienne, parametry techniczne i dla wartości nastaw.
4.1.1.2 Numer silnika
545
klucz typu silnika
9170
dzień montażu
015
kolejność montażu (ilość narastająca dnia montażu)
B
oznakowanie zastosowanego koła zamachowego, patrz
przegląd kł zamachowych np.B. sprzęgło
430 mm
2
regulacja silnika, pompa wtryskowa np. EDC
E
sprężarka powietrza np. 2-cylindrowa
1
wyposażenie specjalne np. bez specjalnych życzeń klienta, wykonanie
w wersji tropikalnej
Silnik_4.doc
151303495.003.png 151303495.004.png
Service Training Center
4.5
4.1.1.3 Pole N I / N II
Przy wałach korbowych, korbowodach, popychaczach zaworw, gniazdach
zaworowych oraz prowadnicach zaworw przewidziane są stopnie uzupełnienia
dodatkowego, ktre znajdują zastosowanie przy częściach w wykonaniu
seryjnym, przy częściach przeznaczonych do serwisu.
Czopy wału korbowego i czopy korbowe mają 6 stopni obrbki, z czego 3
pierwsze
N = wymiar normalny,
N I = wymiar normalny I,
N II = wymiar normalny II, przewidziane są dla wykonania seryjnego oraz
pozostałych 3 stopni obrbki w serwisie.
Dla każdego stopnia obrbki przewidziane jest znakowanie kolorami na wale
korbowym, patrz Parametry Techniczne
Aby przy naprawie koniecznie zwrcono uwagę na te rżnice, zastosowana
tabliczka znamionowa jest wraz z polami N I / N II.
Jeśli zamontowano w silniku części N I, nabijane są litery w przewidzianym do
tego polu:
P = Wał korbowy - łożysko korbowodu N I
H = wał korbowy Î łożysko głwne N I
S = otwr popychacza N I
Dla następnego stopnia montażu dochodzi do zastosowania pola N II a na
tabliczce typu musi być wybite oznakowanie, a wał korbowy musi być
oznakowany za pomocą specjalnych farb.
Silnik_4.doc
151303495.005.png 151303495.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin