PLAN na wrzesień.doc

(83 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2009 r.

Grupa dzieci 2,5 – 3 – letnich

 

Treści programowe

Temat tygodnia

 

Temat dnia

 

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Czas

Zajęcia ruchowe

 

Doskonalenie umiejętności w zakresie niektórych czynności samoobsługowych.

 

Poznawanie imion dzieci.

 

Zapoznanie z salą, szatnią i łazienką.

 

Poznanie kącików zainteresowań.

 

Poznanie nazw części ciała.

 

Posługiwanie się przyimkami” na, pod, za, przed.

 

„Poznajmy się”

„Ja i moi koledzy”

Poznanie imion kolegów i koleżanek z grupy. Zabawa integracyjna „Witaj kolego” przy piosence „Poznajmy się”. Ćwiczenia oddechowe „Wesołe baloniki”.

Dziecko:

- zna imiona dzieci,

- nawiązuje kontakty z rówieśnikami,

- uczestniczy w zabawie zespołowej.

 

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Poznajmy się.

 

2. Piłeczki.

 

3. Stań prościutko

 

4. Balonik

 

 

„W naszej sali”

 

 

 

 

Słuchanie opowiadania ilustrowanego pacynką misia. Zabawa przy piosence „Misie”. Oglądanie obrazka misia i jego kolorowanie.

Dziecko:

- wie, gdzie znajduje się jego sala, łazienka, szatnia,

- wie, że kąciki zainteresowań służą do zabawy.

 

„Jestem przedszkolakiem”

Zabawa z wykorzystaniem Metody dobrego Startu „Oto ja”. Nazywanie u Misia tych części ciała, które są widoczne u pacynki. Zabawa przy piosence „Misie”.

Dziecko:

- pokazuje i nazywa części ciała takie jak: głowa, ręce, palce, szyja, nogi.

 

„Samochody”

 

 

Zabawa matematyczna „Parkujemy samochody” – podawanie przez dzieci odpowiednich przyimków.

Dziecko:

- rozumie znaczenie przyimków” na, pod, za, przed – stosuje je w typowych sytuacjach.

 

 

 

Przypomnienie nazw części ciała podczas ćwiczeń logarytmicznych.

 

Poznanie życia w przedszkolu.

 

Rozwijanie poczucia rytmu.

 

Rozwija umiejętność wyraźnego wymawiania grup spółgłoskowych podczas zabawy „Co to za zabawka”.

 

Rysowanie postaci pod dyktando nauczycielki.

 

Rozwija analizę i syntezę wzrokową podczas składania w całość obrazka.

 

 

 

 

 

 

„Ja w przedszkolu”

 

 

 

 

„Oto ja”

 

 

 

 

Zabawa „Śpiące dzieci”. Ćwiczenia logarytmiczne podczas recytowania wiersza przez nauczycielkę „Oto ja”. Masażyki relaksacyjne.

Dziecko:

- potrafi nazwać i pokazać niektóre części ciała,

- potrafi masować wymienione części ciała.

 

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Balonik

 

2. Kółko graniaste

 

3. Karuzela.

 

Ćwiczenia poranne – zestaw I

„Mam trzy latka”

Słuchanie wiersza I. Suchorzewskiej „Mam trzy lata”. Zabawa słuchowo – naśladowcza „Co robi przedszkolak”. Ćwiczenia spostrzegawczości.

Dziecko:

- wie co robią dzieci w przedszkolu,

- naśladuje czynności, jakie wykonuje przedszkolak,

- wskazuje obrazki przedstawiające worki z takimi samymi znaczkami.

 

 

„Andrzej, Krzyś i mała Jola”

Słuchanie piosenki „Andrzej, Krzyś i mała Jola”. Zabawy ruchowe przy piosence. Ćwiczenia głosowe. Zabawa w pociąg.

Dziecko:

- potrafi poruszać się przy muzyce,

- stara się śpiewać z nauczycielką poznaną piosenkę.

 

 

 

 

„Zabaweczki”

 

 

 

 

Zabawa dydaktyczna „Co to za zabawka”. Praca plastyczna – kolorowanie zabawki misia i złożenie go z dwóch elementów.

 

Dziecko:

- stara się mówić wyraźnie,

- potrafi złożyć w całość przecięty obrazek.

 

To jestem ja

Recytowanie przez nauczycielkę wiersza „To jestem ja”. Jednocześnie wykonywanie rysunku kredą na tablicy. Zabawa przy piosence „Misie”.

Dziecko:

- stara się narysować postać,

- uczestniczy w zabawie muzycznej.

 

 

Budowanie poczucia bezpieczeństwa w nowych sytuacjach.

 

Przeliczanie do dwóch na podstawie wiersza „Kotek się uczy”.

 

Rozwijanie mowy

 

Rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się przy muzyce.

„Moje przedszkole”

„Miś idzie do przedszkola”

Słuchanie wiersza Z. Bronikowskiej „Miś idzie do przedszkola”. Naśladowanie ruchów misia.

 

Dziecko:

- stara się słuchać wiersza recytowanego przez nauczycielkę.

- stara się wykonywać ruchy pokazywane przez misia.

 

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Balonik.

 

2. Pieski.

 

3. Mało nas.

 

4. Misie.

„Kotek się uczy”

Przeliczanie do dwóch. Czytanie fragmentu wiersza S. Szuchowej „Kotek się uczy”. Zabawa „Kot i myszki”.

Dziecko:

- potrafi liczyć do dwóch,

- uczestniczy w zabawie ruchowej.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin