PLAN na kwiecień.doc

(81 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2010 r.

Grupa dzieci 2,5 – 3 – letnich

 

Treści programowe

Temat tygodnia

Temat dnia

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Czas

Zajęcia ruchowe

 

Zapoznanie dzieci z charakterem świąt wielkanocnych.

 

Utrwalenie umiejętności liczenia w zakresie 3.

 

Rozwijanie inwencji twórczej.

 

 

 

 

 

„ Wielkanoc

Kurczątka

Słuchanie piosenki „Kurczątka”. Zagadki słuchowe „Co tak gra?”. Zabawa muzyczna „Wesoła orkiestra”. Ćwiczenia ortofoniczne – naśladowanie głosu kury i kurczątka.

 

Dziecko:

- słucha piosenki,

- odgaduje zagadki słuchowe.

 

 

Zabawy ruchowe:

1. Pisanki.

2. Bociany.

3. Słonko świeci.

 

 

 

 

 

 

Ptaszki

 

 

 

 

 

Ćwiczenia logopedyczne „Ptaki” – pobudka, ćwierkanie, zabawy ptaszków, turlanie jajeczek, układanie się do snu.

Dziecko:

- stara się mówić wyraźnie.

 

 

 

Zapoznanie dzieci z wyglądem sklepu.

 

Zapoznanie z niektórymi rodzajami sklepów oraz charakterystycznymi dla nich towarami.

 

 

 

 

Rozwijanie sprawności manualnych.

 

Rozwijanie mowy dzieci.

 

Na zakupach

Nasz sklepik

Zorganizowanie w sali kącika sklepowego. Umieszczenie zabawek, wagi, kasy, towarów na sprzedaż. Zabawy tematyczne w kąciku sklepowym.

Dziecko:

- wie jak wygląda sklep.

 

 

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Słoneczko świeci – pada deszcz.

 

2. Krasnoludki i Wielkoludy

 

3. To wiosna.

 

Gdzie się co kupuje”

Słuchanie opowiadania J. Janczarskiego „Gdzie się co kupuje”. Omówienie treści utworu, Przypomnienie jak nazywa się miś z oklapniętym uszkiem. Zabawa „Moja ulubiona zabawka”.

Dziecko:

- zna nazwy niektórych rodzajów sklepów.

 

Segregacja”

Zabawa matematyczna „Segregujemy zakupy”. Pokazanie naturalnych artykułów chleba i bułeczek. Zwrócenie uwagi na kształt i zapach

Praca plastyczna – lepienie chleba i bułeczek z plasteliny..

 

Dziecko:

- potrafi lepić z plasteliny.

 

 

Zakupy

Ćwiczenia logopedyczne „Zakupy” – powitanie, wprawki, stragany, spożywanie, pomidor.

Dziecko:

- stara się mówić wyraźnie.

 

 

Zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wsi.

 

Uwrażliwianie na zmiany wysokości dźwięków.

 

Rozróżnianie wielkości przedmiotów.

 

Rozwijanie sprawności manualnych.

 

Stymulowanie rozwoju mowy.

 

Zwierzęta z wiejskiego podwórka

 

Wiejskie podwórko

Oglądanie obrazka „Wiejskie podwórko”. Nazywanie przestawionych na nim zwierząt. Rozwiązywanie zagadek. Ćwiczenia ortofoniczne.

Zabawy w przedszkolnym ogrodzie.

Dziecko:

- wie jak zwierzęta żyją na wsi.

 

 

Ćwiczenia poranne – zestaw II

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Krasnoludki i Wielkoludy.

 

2. Laleczki.

 

3. Pieski.

 

4. Samochody.

Gąsiątka

Dobieranie właściwego rytmu do słyszanego akompaniamentu. Słuchanie piosenki „Gąsiątka”, rozmowa na temat treści piosenki. Zabawa „Idziemy gęsiego”.

Dziecko:

- wie kiedy melodia grana jest wysoko a kiedy nisko.

 

Na gospodarstwie

 

Słuchanie wiersza J. Sztaudyngera „Na gospodarstwie”. Rozmowa na temat wiersza. Ćwiczenia ortofoniczne: naśladowanie głosów dużego kota i małego kotka.

Dziecko:

- używa słów: duży, mały.

 

Krówka

Przypomnienie wiadomości o zwierzętach żyjących na wiejskim podwórku.

Praca plastyczna  - Naklejenie na kartkę sylwety krowy, chmurek i trawy.

Dziecko:

- potrafi wykonać pracę plastyczną.

 

Konik

Ćwiczenia logopedyczne: pt. „Konik””- poranne biegi, śniadanie, opowiadanie (o konikach), różne koniki, odpoczynek.

Dziecko:

- stara się mówić wyraźnie.

 

 

Rozwijanie zainteresowań p...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin