PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2010 r.
Grupa dzieci 2,5 – 3 – letnich
Treści programowe
Temat tygodnia
Temat dnia
Aktywność i działalność dziecka
Cele operacyjne
Czas
Zajęcia ruchowe
Zapoznanie dzieci z charakterem świąt wielkanocnych.
Utrwalenie umiejętności liczenia w zakresie 3.
Rozwijanie inwencji twórczej.
„ Wielkanoc”
„Kurczątka”
Słuchanie piosenki „Kurczątka”. Zagadki słuchowe „Co tak gra?”. Zabawa muzyczna „Wesoła orkiestra”. Ćwiczenia ortofoniczne – naśladowanie głosu kury i kurczątka.
Dziecko:
- słucha piosenki,
- odgaduje zagadki słuchowe.
Zabawy ruchowe:
1. Pisanki.
2. Bociany.
3. Słonko świeci.
„Ptaszki”
Ćwiczenia logopedyczne „Ptaki” – pobudka, ćwierkanie, zabawy ptaszków, turlanie jajeczek, układanie się do snu.
- stara się mówić wyraźnie.
Zapoznanie dzieci z wyglądem sklepu.
Zapoznanie z niektórymi rodzajami sklepów oraz charakterystycznymi dla nich towarami.
Rozwijanie sprawności manualnych.
Rozwijanie mowy dzieci.
„Na zakupach”
„Nasz sklepik”
Zorganizowanie w sali kącika sklepowego. Umieszczenie zabawek, wagi, kasy, towarów na sprzedaż. Zabawy tematyczne w kąciku sklepowym.
- wie jak wygląda sklep.
1. Słoneczko świeci – pada deszcz.
2. Krasnoludki i Wielkoludy
3. To wiosna.
„Gdzie się co kupuje””
Słuchanie opowiadania J. Janczarskiego „Gdzie się co kupuje”. Omówienie treści utworu, Przypomnienie jak nazywa się miś z oklapniętym uszkiem. Zabawa „Moja ulubiona zabawka”.
- zna nazwy niektórych rodzajów sklepów.
„Segregacja”
Zabawa matematyczna „Segregujemy zakupy”. Pokazanie naturalnych artykułów chleba i bułeczek. Zwrócenie uwagi na kształt i zapach
Praca plastyczna – lepienie chleba i bułeczek z plasteliny..
- potrafi lepić z plasteliny.
„Zakupy”
Ćwiczenia logopedyczne „Zakupy” – powitanie, wprawki, stragany, spożywanie, pomidor.
Zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wsi.
Uwrażliwianie na zmiany wysokości dźwięków.
Rozróżnianie wielkości przedmiotów.
Stymulowanie rozwoju mowy.
„Zwierzęta z wiejskiego podwórka”
„Wiejskie podwórko”
Oglądanie obrazka „Wiejskie podwórko”. Nazywanie przestawionych na nim zwierząt. Rozwiązywanie zagadek. Ćwiczenia ortofoniczne.
Zabawy w przedszkolnym ogrodzie.
- wie jak zwierzęta żyją na wsi.
Ćwiczenia poranne – zestaw II
1. Krasnoludki i Wielkoludy.
2. Laleczki.
3. Pieski.
4. Samochody.
„Gąsiątka”
Dobieranie właściwego rytmu do słyszanego akompaniamentu. Słuchanie piosenki „Gąsiątka”, rozmowa na temat treści piosenki. Zabawa „Idziemy gęsiego”.
- wie kiedy melodia grana jest wysoko a kiedy nisko.
„Na gospodarstwie”
Słuchanie wiersza J. Sztaudyngera „Na gospodarstwie”. Rozmowa na temat wiersza. Ćwiczenia ortofoniczne: naśladowanie głosów dużego kota i małego kotka.
- używa słów: duży, mały.
„Krówka”
Przypomnienie wiadomości o zwierzętach żyjących na wiejskim podwórku.
Praca plastyczna - Naklejenie na kartkę sylwety krowy, chmurek i trawy.
- potrafi wykonać pracę plastyczną.
„Konik”
Ćwiczenia logopedyczne: pt. „Konik””- poranne biegi, śniadanie, opowiadanie (o konikach), różne koniki, odpoczynek.
Rozwijanie zainteresowań p...
grudzien33