3
mgr Anna Nowak Szkoła Podstawowa w Łabiszynie klasa VI
Plan wynikowy
opracowany na podstawie programu: Wezwani przez Boga Ojca
– AZ – 2- 01/1-2
i podręcznika: „Uświęceni w Duchu Św.”
pod red. Ks. J. Szpeta i D. Jackowiak, Poznań 2004
– AZ-23-01/1-2
Rok szkolny 2009/2010
Blok tematyczny
Temat
Zamierzone osiągnięcia uczniów
Metody i techniki
Środki dydaktyczne
Wymagania
Sposoby diagnozowania
Uwagi
podstawowe
ponadpodstawowe
1
2
4
5
6
7
8
9
I. W poszukiwaniu własnego miejsca w życiu
1. Bądźcie moimi świadkami
Uczeń wie:
w jaki sposób Pan Bóg powołał pierwszych Apostołów;
umie wyjaśnić jak apostołowie odpowiedzieli na wezwanie Chrystusa;
rozwija w sobie postawę świadka Pana Jezusa.
Praca z tekstem, pogadanka, praca z podręcznikiem, praca plastyczna, praca z mapą, atlasem
Podręcznik ucznia, mapa ew. atlas, obraz powołania Apostołów, kartki, kredki
Uczeń umie opowiedzieć o powołaniu pierwszych apostołów oraz ich odpowiedzi na wezwanie Chrystusa. Wyjaśnia znaczenie słowa świadek
Uczeń potrafi scharakteryzować postawę świadka Chrystusa z uwzględnieniem aktualnej sytuacji.
Potrafi podać przykłady świadków Chrystusa w różnych czasach.
Ocena aktywności na lekcji
2. Nadzieja, która zawieść nie może
Uczeń wie, kto jest dawcą chrześcijańskiej nadziei; umie wskazać w czym przejawia się nadzieja;
Rozwija w sobie nadzieję chrześcijańską.
Pogadanka, praca z podręcznikiem, praca z tekstem biblijnym, opowiadanie, śpiew.
Podręcznik ucznia, kartki papieru
Uczeń potrafi wyjaśnić czym jest nadzieja; potrafi wskazać podstawy i przejawy chrześcijańskiej nadziei.
Na podstawie tekstu biblijnego uczeń dowodzi, że nadzieja chrześcijańska polega na pokładaniu ufności w obietnicach Chrystusa.
Ocena aktywności na lekcji, zadanie domowe
3. Moc słowa Bożego
Uczeń umie wyjaśnić co to znaczy, że Słowo Boże posiada moc; wie w jaki sposób Jezus przemawiał do otaczających Go ludzi; kształtuje w sobie postawę otwartości na słowo
Boże.
Pogadanka: „Co można zrobić za pomocą Słowa”
Praca z podręcznikiem i Pismem św. , pogadanka
Podręcznik ucznia, Pisma św., kartki papieru, losy z imionami, kaseta z muzyką refleksyjną.
Uczeń wyjaśnia co to znaczy że słowo Boże posiada moc.
Potrafi powiedzieć w jaki sposób Jezus przemawiał do ludzi. Podejmuje refleksję na temat słowa Bożego w swoim życiu.
Uczeń potrafi zanalizować znaczenie słowa Bożego w życiu ludzkim;
Na przykładach z Pisma św. Potrafi dowieść mocy słowa Bożego.
4. Jeżeli we Mnie trwać będziecie
Uczeń wie, co znaczy określenie trwać e Chrystusie. Potrafi wskazać co pomaga człowiekowi być blisko Jezusa. Rozwija w sobie osobistą przyjaźń z Chrystusem poprzez coraz lepsze poznanie go i modlitwę
Pogadanka, wypowiedź pisemna, praca z tekstem, praca z mapą,
burza mózgów
Roślina doniczkowa, podręcznik ucznia, mapa, kartki papieru, pisaki lub kredki
Uczeń potrafi powiedzieć na czym polega trwanie w Chrystusie, uzasadnia potrzebę trwania przy Chrystusie, wymienia dobre owoce jakie w życiu człowieka przynosi przyjaźń z Chrystusem.
Uczeń wyjaśnia symbolikę i przesłanie przypowieści o winnym krzewie. Potrafi podać kilka przykładów przyjaźni z Chrystusem.
Ocena pracy w grupach
II. Duch Święty daje nam nowe życie
5. Święte wydarzenia Dnia Pięćdziesiątnicy
Uczeń wie, co wydarzyło się w dniu Pięćdziesiątnicy. Umie wymienić znaki obecności ducha św. Kształtuje postawę otwartości na działanie Ducha św.
Medytacja metaforyczna, pogadanka, czytanie Pisma św. , wyróżnianie scen, praca z obrazem i podręcznikiem
Tekst biblijny, p...
KATECHEZA_DLA_DZIECI