ŚREDNIO ZAAWANSOWANI - NAŚLADOWANIE.doc

(106 KB) Pobierz
ŚREDNIO ZAAWANSOWANI – NAŚLADOWANIE

ŚREDNIO ZAAWANSOWANI – NAŚLADOWANIE

 

 

PROGRAM: NAŚLADOWANIE PODSTAWOWYCH CZYNNOŚCI RUCHOWYCH W POZYCJI STOJĄCEJ

..zrób...". Jednocześnie pokaż dziecku czynność, o którą ci chodzi. W trakcie uzyskiwania postępów w nauce zmniejszaj liczbę podpowiedzi. Początkowo na­gradzaj najtrafniejsze, a na koniec tylko bezbłędne odpowiedzi.

Sugerowane warunki pracy: naśladowanie różnych czynności w pozycji sie­dzącej (początek).

Pomocne wskazówki:

(1) Pomóż dziecku w wykonaniu czynności.

 

Instrukcja: „Zrób..."

Reakcja

Data

wprowadzenia

Data

opanowania czynności

1. Podskoki w górę i w dół

 

 

 

2. Obrót

 

 

 

3. Wyciągnięcie ramion

 

 

 

4. Marsz

 

 

 

5. Siad na podłodze

 

 

 

6. Stukanie rękoma w podłogę

 

 

 

7. Pukanie w podłogę

 

 

 

8. Raczkowanie

 

 

 

9. Marsz naokoło krzesła

 

 

 

10. Leżenie na podło­dze

 

 

 

11. Ręce na biodra

 

 

 

12. Krążenie biodrami

 

 

 

13. Dotykanie palców stóp

 

 

 

14. Bieg z zatrzymy­waniem się

 

 

 

15. Podnoszenie nóg

 

 

 

16. Podskoki

 

 

 

17. Naśladowanie sa­molotu

 

 

 

18. Czołganie się pod stołem

 

 

 

19. Podnoszenie krzesła

 

 

 

20. Kopanie piłki

 

 

 

Uwaga: Ten program możesz realizować na podstawie: „rób to, co ja". Po­traktuj to jako zabawę i sprawdź, czy dziecko może być osobą pokazującą.

 

PROGRAM: NAŚLADOWANIE CZYNNOŚCI Z OBIEKTAMI

Procedura programowa:

(1)       Podstawowe czynności - usiądź na krześle przed dzieckiem i skup jegu uwagę. Poproś: ..zrób..." i zaprezentuj dwie proste czynności (np. dotknij, a następnie postukaj się po głowie). Pomóż dziecku w wykonaniu tych czynności w takim układzie, w jakim były zaprezentowane. W trakcie trwania sesji zmniejszaj liczbę podpowiedzi. Początkowo nagradzaj najtrafniejsze, a na koniec tylko bezbłędne odpowiedzi.

(2)       Zajęcia z przedmiotami - połóż dwa komplety identycznych przedmiotów (np. dwa dzwonki, dwie flagi). Usiądź naprzeciw dziecka i skup jego uwagę. Poproś: „zrób..." i zaprezentuj czynność z każdym z przedmiotów. Pomóż dziecku w powtórzeniu czynności w takiej kolejności, w jakiej były przed­stawione. W trakcie trwania sesji zmniejszaj liczbę podpowiedzi. Początkowo nagradzaj najtrafniejsze, a na koniec tylko bezbłędne odpowiedzi.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin