ŚREDNIO ZAAWANSOWANI – NAŚLADOWANIE
PROGRAM: NAŚLADOWANIE PODSTAWOWYCH CZYNNOŚCI RUCHOWYCH W POZYCJI STOJĄCEJ
..zrób...". Jednocześnie pokaż dziecku czynność, o którą ci chodzi. W trakcie uzyskiwania postępów w nauce zmniejszaj liczbę podpowiedzi. Początkowo nagradzaj najtrafniejsze, a na koniec tylko bezbłędne odpowiedzi.
Sugerowane warunki pracy: naśladowanie różnych czynności w pozycji siedzącej (początek).
Pomocne wskazówki:
(1) Pomóż dziecku w wykonaniu czynności.
Instrukcja: „Zrób..."
Reakcja
Data
wprowadzenia
opanowania czynności
1. Podskoki w górę i w dół
2. Obrót
3. Wyciągnięcie ramion
4. Marsz
5. Siad na podłodze
6. Stukanie rękoma w podłogę
7. Pukanie w podłogę
8. Raczkowanie
9. Marsz naokoło krzesła
10. Leżenie na podłodze
11. Ręce na biodra
12. Krążenie biodrami
13. Dotykanie palców stóp
14. Bieg z zatrzymywaniem się
15. Podnoszenie nóg
16. Podskoki
17. Naśladowanie samolotu
18. Czołganie się pod stołem
19. Podnoszenie krzesła
20. Kopanie piłki
Uwaga: Ten program możesz realizować na podstawie: „rób to, co ja". Potraktuj to jako zabawę i sprawdź, czy dziecko może być osobą pokazującą.
PROGRAM: NAŚLADOWANIE CZYNNOŚCI Z OBIEKTAMI
Procedura programowa:
(1) Podstawowe czynności - usiądź na krześle przed dzieckiem i skup jegu uwagę. Poproś: ..zrób..." i zaprezentuj dwie proste czynności (np. dotknij, a następnie postukaj się po głowie). Pomóż dziecku w wykonaniu tych czynności w takim układzie, w jakim były zaprezentowane. W trakcie trwania sesji zmniejszaj liczbę podpowiedzi. Początkowo nagradzaj najtrafniejsze, a na koniec tylko bezbłędne odpowiedzi.
(2) Zajęcia z przedmiotami - połóż dwa komplety identycznych przedmiotów (np. dwa dzwonki, dwie flagi). Usiądź naprzeciw dziecka i skup jego uwagę. Poproś: „zrób..." i zaprezentuj czynność z każdym z przedmiotów. Pomóż dziecku w powtórzeniu czynności w takiej kolejności, w jakiej były przedstawione. W trakcie trwania sesji zmniejszaj liczbę podpowiedzi. Początkowo nagradzaj najtrafniejsze, a na koniec tylko bezbłędne odpowiedzi.
...
arwense