SSP366_Systemy_Infotainment.pdf
(
1852 KB
)
Pobierz
366IA_DE.fm
Szkolenia techniczne
Systemy Infotainment Audi ‘05
z
System Bang & Olufsen Audio
z
Cyfrowy tuner radia
z
Hybrydowy tuner TV
Zeszyt do samodzielnego
kształcenia nr 366
Cyfrowy system Infotainment
Audi - nazwa, która jest synonimem niezwykłego ładunku innowacji. Podstawy do tego nosi wiele innych
nazw: quattro®, układ bezpośrednego wtrysku FSI® lub system MMI wytyczjący kierunek rozwoju system
interfejs Multi Media, są tylko niektórymi z wielu osiągnięć, które doprowadziły do trwałych zmian w seryjnej
produkcji samochodów. A ponad tym wszystkim występuje marka Audi, która zapewnia „Przewagę dzięki
technice“.
Wraz z radiem cyfrowym, hybrydowym tunerem TV i systemem dżwięku Bang & Olufsen, firma Audi oferuje
cyfrowe systemy Infotainment, które wyraźnie rozszerzają tradycyjną ofertę w dziedzinie różnorodności
ijakości.
Po prostu - komfort obsługi
Technologia szczytowa odznacza się między innymi swoją dostępnością. Uzasadniona i jak przedtem
wytyczająca kierunek koncepcja obsługi systemu MMI (Multi Media Interface) gwarantuje, dzięki swojemu
intuicyjnemu układowi nawigacji, najwyższą funkcjonalność przy jednocześnie najwyższym komforcie
obsługi.
Wyświetlacz o dużej powierzchni i dużej rozdzielczości umożliwia przejrzyste przedstawianie wszystkich
menu obsługi w systemie MMI jak również przyjazne dla użytkownika przedstawianie wszystkich istotnych
informacji dodatkowych. Dygitalizacja sygnałów upraszcza znacznie posługiwanie się informacjami.
Ułatwione jest opracowywanie sygnałow obrazu i dźwięku, ograniczony jest zakres danych. Powielanie jak
również transmisja następują inaczej niż przy transmisji analogowej - prawie bez uszczerbku na jakości.
Obraz i dźwięk otrzymuje informację tekstową
Odbiór cyfrowy tworzy jednak również dodatkowe możliwości opracowywania inforamcji i rozpowszechniania
ich. Obok właściwych treści nadawczych, przy programach cyfrowych transmitowane są innowacyjne usługi
serwisowe. W szczegółach: sygnały obrazu i dźwięku mogą zostać połączone z tekstami dzięki przekazowi
cyfrowemu. Te informacje dotyczyć mogą bieżącego programu np. tytułu, interpretacji w radiu DAB i
elektronicznego przewodnika programu EPG przy formacie DVB-T.
Z drugiej strony informacje mogą być także zależne od bieżącego programu, np. wiadomości, progrnozy
pogody lub informacji o ruchu w radiu DAB. Te nowe przyszłościowe samochody będą w nadchodzących
czasach powodowały, że możliwości odbiorników cyfrowych staną się jeszcze bardziej atrakcyjne.
Na czołowym miejscu: w stylizacji i osiągach
Spis treści
System Bang & Olufsen Audio. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Przegląd podzespołów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Schemat działania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
Głośniki wysokotonowe w tablicy przyrządów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
Zamknięte systemy głośników . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Komputer sterujący cyfrowym procesorem dźwięku -J525- . . . . . . . . . . . . . . . . 10
Komputer 2 sterujący cyfrowym procesorem dźwięku -J787- . . . . . . . . . . . . . . 16
Cyfrowy tuner radia (DAB) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
Technologia DAB . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
Radio cyfrowe -R147- . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
Tuner hybrydowy TV (analogowy i DVB-T) . . . . . . . . . . . 24
Technologia DVB-T . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
Tuner hybrydowy TV . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
Anteny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Diagnoza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Zeszyt do samodzielnego kształcenia informuje o podstawach konstrukcji i działania nowych modeli,
samochodów, nowych podzespołów oraz nowych rozwiązaniach technicznych.
Odnośnik
Wskazówka
Zeszyt do samodzielnego kształcenia nie jest instrukcją napraw!
Podawane tutaj wartości mają jedynie pomóc w zrozumieniu nowych rozwiązań i dotyczą
wersji programowych, aktualnych w chwili tworzenia zeszytu.
Obsługę techniczną oraz naprawy należy przeprowadzać wyłącznie na podstawie aktualnej dokumentacji
literatury serwisowej.
System Bang & Olufsen Audio
Firma Bang & Olufsen jest duńskim producentem wysokiej jakości elektroniki rozrywkowej.
Firma Bang & Olufsen zwraca szczególną uwagę na efektywność działania, stylizację, wymagania osobiste
słuchacza jak również na perfekcyjne opracowanie. Przy opracowywaniu systemu Bang & Olufsen Advanced
Sound postawiono sobie za cel opracowanie najlepszego systemu dźwiękowego przeznaczonego do zaofero-
wania w pojeździe samochodowym. Dotyczy to zarówno najwyższej jakości dźwięku jak również łatwości
obsługi i stylizacji.
Szczególną uwagę zwrócono na jakość akustyki tego systemu dźwiękowego.
Pojazd samochodowy stawia bardzo specyficzne wymagania wobec systemu dźwiękowy. Słuchacze nie siedzą
w centrum obszaru słuchania z głośników. Siedzą oni w różnej odległości do poszczególnych głośników.
Położenie głośnika jest zasadniczo określane wcześniej przez wymagania wynikające z wnętrza samochodu.
Również zastosowane materiały na nadwozie i wewnątrz samochodu mają wpływ na jakość systemu dźwięko-
wego.
Centralny
– średniowysokotonowy głośnik 70 mm
Soczewki dźwiękowe
– głośniki wysokotonowe 2 x 19 mm
4
Zestawienie elementów
System Bang & Olufsen Advanced Sound składa się łącznie z 14 głośników. Głośniki sterowane są
z 2 wzmacniaczy z 14 kanałami wyjścia. Ogólna moc wzmacniaczy wynosi ponad 1000 W.
Drzwi przednie
– głośnik średniotonowy 90 mm
– głośnik niskotonowy 140 mm
Schowek
– subwoofer o długim skoku memebrany 200 mm
– głośniki średniotonowe 2 x 70 mm
Wzmacniacz
-J787- komputer 2 sterujący cyfrowym procesorem
dźwięku
– 4 x 125 W klasa D
– 1 x 250 W klasa D
-J525- komputer sterujący cyfrowym procesorem
dźwięku
– 9 x 28 W magistrala MOST DSP
Drzwi tylne
– głośnik wysokotonowy 25 mm
– głośnik niskotonowy 133 mm
366_054
5
Plik z chomika:
drago_o
Inne pliki z tego folderu:
SSP204_Układ_ESP.pdf
(2363 KB)
SSP213_Nowe_technologie_99.pdf
(3783 KB)
SSP232_Automatyczna_skrzynia_5-biegowa.pdf
(4793 KB)
SSP238_CAN_I.pdf
(551 KB)
SSP242_Zawieszenie_pneumatyczne_1.pdf
(3102 KB)
Inne foldery tego chomika:
AutoRadio pinout (kostki tylne opisy)
ELSA
ETKA
Flash
Inne
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin